Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:24

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Topicstarter
Ik werk alweer een aantal jaren als business analyst. De laatste tijd zie ik dat er steeds meer eisen informatie beveiliging gesteld worden en merk dat ik daar kennis mis, dus is het tijd voor bijscholing :)

Na even zoeken op internet en wat navragen in mijn omgeving levert mij deze twee certificeringen op: IIBA CAA en CISM
Zijn er hier tweakers die met één of misschien wel beide trainingen ervaring hebben en kunnen vertellen welke het beste aansluit bij het werk van een BA? Suggesties voor andere trainingen/certificeringen zijn natuurlijk ook welkom _/-\o_

Beste antwoord (via ohno_nl op 26-11-2021 17:49)

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:01
CISM zou ik niet doen, dat is voornamelijk richting infosec, dus CISO/ISO/SO rollen.

Security+ is een goede. Je zou ook kunnen denken aan ISO27001 lead implementer, daar krijg je ook een hele goede basis van cybersecurity mee.

Misschien is dit wel leuk voor je, dit is een overzicht van allerlei cursussen binnen de verschillende richtingen. Onderaan zijn de beginnerscursussen, naar boven zijn ze steeds meer voor de experts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekja
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-12-2021
Security+ CySA+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:01
CISM zou ik niet doen, dat is voornamelijk richting infosec, dus CISO/ISO/SO rollen.

Security+ is een goede. Je zou ook kunnen denken aan ISO27001 lead implementer, daar krijg je ook een hele goede basis van cybersecurity mee.

Misschien is dit wel leuk voor je, dit is een overzicht van allerlei cursussen binnen de verschillende richtingen. Onderaan zijn de beginnerscursussen, naar boven zijn ze steeds meer voor de experts.