Na clonezilla start windows op geen van de schijven meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik heb een clone gemaakt van een NVMe schijf naar een andere NVMe schijf. Geen van de twee schijven wil meer naar Windows starten. Ik krijg het repair scherm van Windows. Als ik probeer ze te repairen zegt hij dat hij het niet kan oplossen.

Ik heb ook nog een totaal aparte windows install op een SSD schijf en deze start nu ook niet meer. Dat is helemaal vreemd. Met die schijf heb ik namelijk niets gedaan. Bovendien had ik ook niets in het bios veranderd.

Ik heb uiteindelijk nog geprobeerd secure boot uit te zetten in het bios, maar dat was nadat deze problemen waren opgetreden en niet de oorzaak er van. Is er iets met de UEFI keys aan de hand?

Kan het misschien zijn dat toen ik in de Bios de USB stick met Clonezilla selecteerde, dat het bios automatisch de OS type naar ‘other’ zetten in plaats van ‘UEFI windows’ (Asus x570 mainboard). Ik dacht vervolgens dat ik de UEFI secure boot moest uitzetten en heb toen per ongeluk de UEFI keys in de bios ge-reset. Kan ik dit nog repareren? Dit is natuurlijk alleen een hypothese, ik weet niet eens of dit het probleem is.

[ Voor 22% gewijzigd door Seph op 08-10-2021 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Heb je in de Bios bij Boot volgorde de juist NVMe schijf op positie 1 gezet.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Is de EFI-systeempartitie wel aanwezig?

Cloud ☁️