Toon posts:

<div> pagina in layer

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: layer, link
Ik weet niet of ik een erg stomme vraag stel, maar ik weet nog vrij weinig van layers.
Wat ik graag wil is het volgende: op een link klikken en dan een pagina in een layer laden. Dus hetzelfde als je gewoon met frames kan doen (target="frame") maar dan in een layer.

Ik heb nu dit:
<a href=javascript:{document.all.layer.src=pagina.html}>Test</a>
Maar dat werkt niet.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of de link in hetzelfde frame als de layer staat of niet.

Alvast bedankt voor de hulp.

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Matched: layer
Waarom niet IFRAME gebruiken? 'k bedoel, mozilla ondersteund het ook, en Internet Explorer helemaal, + het is veel makkelijker om mee te werken :), je kan het in bv tables deponeren etc.. :)
Met netscape kan je gewoon <layer src=""> doen, dat weet ik, maar met IE.... sjah, dat moet je toch echt tegen MR DHTMLGOD ClayMore vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 14:22 schreef prototype het volgende:
Waarom niet IFRAME gebruiken? 'k bedoel, mozilla ondersteund het ook, en Internet Explorer helemaal, + het is veel makkelijker om mee te werken :), je kan het in bv tables deponeren etc.. :)
Met netscape kan je gewoon <layer src=""> doen, dat weet ik, maar met IE.... sjah, dat moet je toch echt tegen MR DHTMLGOD ClayMore vragen :)
OK, nu ga je wat te snel voor me :)
Ik heb nog nooit van IFRAME gehoord, en als je zegt dat ik gewoon tables kan deponeren vindt ik dat erg geil klinken, maar weet ik niet waar je het over hebt ;)

Als je in netscape gewoon <layer src=""> aan kan geven zou dus wat ik hierboven heb staan gewoon moeten werken onder netscape, of toch niet :?

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 20 augustus 2001 14:30 schreef elefino het volgende:

[..]

OK, nu ga je wat te snel voor me :)
Ik heb nog nooit van IFRAME gehoord, en als je zegt dat ik gewoon tables kan deponeren vindt ik dat erg geil klinken, maar weet ik niet waar je het over hebt ;)
Uhm, check www.surfstation.lu, daar heeft men allemaal van die 'frames' voor nieuws/columns/etc... Dit is dus IFRAME, een frameset die je overal neer kan gooien in je HTML, dus ook in layers etc.., zonder dat je eerst de page moet opdelen in frames, dat hoeft dan niet langer meer.
Overigens zou je misschien ook >> [search=iframe] << hier naar willen kijken, helpt je al wat met je probleemstelling :).
Als je in netscape gewoon <layer src=""> aan kan geven zou dus wat ik hierboven heb staan gewoon moeten werken onder netscape, of toch niet :?
Uh, denk 't wel :)

Verwijderd

Bezint eer gij begint!

Prototype heeft gelijk hoor, want layers zijn achterhaald. Het probleem met layers is dat ze in Netscape 3.5 en 4 (geloof ik) wel werken, in Netscape 6 niet meer (daar kwam IFrame om de hoek kijken) en in IE al helemaal niet (hier wordt DIV gebruikt). Na wat ervaringen kan ik het je afraden. Je pagina krijg je op den duur wel weer goed, maar je wordt er niet vrolijk van als je het in meerdere browsers wilt kunnen zien. En vergeet niet dat IE al door ondertussen 88% van de computeraars wordt gebruikt!

Oh ja, om te scrollen in layers moet je een heel arsenaal van trucs te voorschijn halen. Dat wil je NIET!!!!
:7

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 20 augustus 2001 14:34 schreef typhon het volgende:
Bezint eer gij begint!

Prototype heeft gelijk hoor, want layers zijn achterhaald. Het probleem met layers is dat ze in Netscape 3.5 en 4 (geloof ik) wel werken, in Netscape 6 niet meer (daar kwam IFrame om de hoek kijken) en in IE al helemaal niet (hier wordt DIV gebruikt). Na wat ervaringen kan ik het je afraden. Je pagina krijg je op den duur wel weer goed, maar je wordt er niet vrolijk van als je het in meerdere browsers wilt kunnen zien. En vergeet niet dat IE al door ondertussen 88% van de computeraars wordt gebruikt!

Oh ja, om te scrollen in layers moet je een heel arsenaal van trucs te voorschijn halen. Dat wil je NIET!!!!
:7
en vergeet niet dat die andere 12% ook mee telt, streef altijd naar crossbrowser compatiblity. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook <div> maar ik dacht dat dat juist layers waren.
Heb ik het dan helemaal fout?

[extra info]
Ik maak nu met <div> een layer aan. En daarin moet de tekst en alles wat ik wil op komen.
De reden dat ik het nu met <div> probeer ipv gewoon met frames is dat als ik met frames werk. Elke keer als er geklikt wordt ook het achtergrond plaatje opnieuw geladen wordt. Terwijl er alleen een andere tekst geladen moet worden.
Ben ik dan met <div>/layers goed bezeg of kan ik beter wat anders proberen?
[/extra info]

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 20 augustus 2001 14:41 schreef elefino het volgende:
Ik gebruik ook <div> maar ik dacht dat dat juist layers waren.
Heb ik het dan helemaal fout?
de div tag wordt tegenwoordig gebruikt icm css om layers te creeeren. Zowel mozilla als internet explorer als opera interpeteren dit als layers.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 20 augustus 2001 14:34 schreef typhon het volgende:
wat wil ik niet?
style="clip:rect();overflow:scroll;"
toevoegen aan een DIV-je?

oftwel met CSS is een layer scrollend maken heel simpel

* RM-rf gaat ILAYER wel een beetje missen hoor

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zie ook mijn extra info in m'n vorige post.

Maar met de <div> tag gaat er dus zowiezo niets gebeuren in netscape ? :(

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 20 augustus 2001 14:53 schreef elefino het volgende:
Zie ook mijn extra info in m'n vorige post.

Maar met de <div> tag gaat er dus zowiezo niets gebeuren in netscape ? :(
je methode is de juiste.

in msie en mozilla kan je met innerHTML werken.
met ns4x moet je echter het document.layers-model gebruiken:
code:
1
2
3
4
if (document.layers){
   document.layers['name_van_divje'].document.write("blaat")
   document.close()
}

dit is wat lastiger en onpraktischer qua scripting, echter in ns4x kun je wel redelijk exact dezelfde effecten gebruiken.

het document.layers-model is echter verouderd en verder in ongebruik geraakt, dus basser de core van je applicatie altijd op het DOM (document.getElementById, de standaard)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

iframe werkt toch ook in Netscape 6 ??

Tjah, en als je em helemaal cross-br. wilt maken kijk je ff met JS welek browser je hebt en poept dan of iframe of layer uit..

RM-rf, wat is trouwens het verschil tussen layer en ilayer !? Een layer in een layer !?
Ik gebruih het nl. nooit en hebt ook nog nooit in de doc's bekeken..

Verwijderd

doe het gewoon zo, dan werkt het onder netscape en msie;
code:
1
<iframe src="pagina.htm"><ilayer src="pagina.htm"></ilayer></iframe>

natuurlijk kan je nog veel meer dingen doen met je iframe en ilayer zoals frameborder, width en height enzo

het enige nadeel is dat ze niet transparant zijn en dat kan soms wel kut uitkomen als je een doorlopende achtergrond hebt... die wordt dan dus onderbroken

edit:
het is ook handig om er name="blaat" in te zetten, zodat je je target kan gebruiken om naar het inline frame of inline layer te linken

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 15:27 schreef Phuq-R het volgende:
Kijk m'n signature
Is die site van jou !?
Echt weer zo'n heerlijke onunload ="window.open()" site..

Verwijderd

Topicstarter
Matched: link
Ik heb nu even met IFRAME's zitten klooien. En daarmee kan ik niet wat ik wil.

Mijn doel is juist dat ik tekst op een transparante achtergrond kan weergeven zodat m'n background mooi zichtbaar is. En dat ik door op een link te klikken ALLEEN de tekst op de transparante achtergrond vervang. Zodat m'n background niet elke klik opnieuw geladen hoeft te worden.

Is dit mogelijk, of vraag ik gewoon te veel?

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 15:33 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

Is die site van jou !?
Echt weer zo'n heerlijke onunload ="window.open()" site..
das toch niet negatief he?!

Verwijderd

Matched: link
Op maandag 20 augustus 2001 15:35 schreef elefino het volgende:
Ik heb nu even met IFRAME's zitten klooien. En daarmee kan ik niet wat ik wil.

Mijn doel is juist dat ik tekst op een transparante achtergrond kan weergeven zodat m'n background mooi zichtbaar is. En dat ik door op een link te klikken ALLEEN de tekst op de transparante achtergrond vervang. Zodat m'n background niet elke klik opnieuw geladen hoeft te worden.

Is dit mogelijk, of vraag ik gewoon te veel?
ik denk dat je een beetje teveel vraagt,

[moeilijk_doe_mode]
er zijn toch van die javascriptjes waarmee je makkelijk een plaatje kan vervangen zonder naar een nieuwe pagina te moeten gaan?

als je nou van je text plaatjes maakt die transparant zijn kan je die vervangen met dat javascriptje...
[/moeilijk_doe_mode]

Verwijderd

Geen matches
dan zet je toch gewoon je background image in de file die je in <iframe> inlaad??? of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 15:44 schreef wapje het volgende:
dan zet je toch gewoon je background image in de file die je in <iframe> inlaad??? of bedoel je dat niet?
Nee, laad hij alsnog bij iedere klik die background image opnieuw. En dat is juist wat ik hinderlijk vind.

Natuurlijk haalt de browser die backgroundimage uit z'n cache nadat hij de pagina al een keer heeft gezien. Maar dan zie je alsnog vaak het plaatje "knipperen" of zelfs even weg zijn. En dat wilde ik op deze mannier voorkomen.
Maar ik ben bang dat dat niet lukt :(

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 15:40 schreef Phuq-R het volgende:

das toch niet negatief he?!
Zo lang ik em niet open niet nee, maar verdient dat nog een beetje ??

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 15:57 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

Zo lang ik em niet open niet nee, maar verdient dat nog een beetje ??
Ik heb nie zoveel bezoekers hoor (80 per dag)
op vorige site had ik 1000 per dag en het begon wel geld te verdienen, maar om een of andere vage reden moest de site offline en nooit uitbetaald gekregen

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 16:41 schreef Phuq-R het volgende:

[..]

Ik heb nie zoveel bezoekers hoor (80 per dag)
op vorige site had ik 1000 per dag en het begon wel geld te verdienen, maar om een of andere vage reden moest de site offline en nooit uitbetaald gekregen
Hoe kom je aan die foto's dan !? Zit er geen copyright ofwat op ??

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 augustus 2001 17:06 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die foto's dan !? Zit er geen copyright ofwat op ??
zal vast wel ergens een copyright op zitten

ik heb ze iig niet zelf gemaakt (was het maar zo :P :P)
Pagina: 1