CPU Overlock Windows 11 AVX-Offset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Hi Tweakers,

Afgelopen week ben ik overgegaan naar Windows 11. Wat me nu opviel is dat ik mijn maximum multiplier niet meer haal (5GHz, 9700k). Ik had namelijk mijn AVX-offset op -3 staan. Dat haalde in Windows 10 altijd keurig de 5ghz, alleen wanneer je AVX instructies gebruikt, verlaagde die naar 4.7 ghz.

Nieuwe situatie:
BIOS instellingen nog steeds hetzelfde, maar geen 5GHz meer.
Maximaal 4.7GHz

Het lijkt er dus op dat de offset niet meer goed begrepen wordt door Windows 11.

Meer mensen die hier last van hebben? En wat is de oplossing, wachten op een bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Bios update of terug naar win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1kk3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-08 19:33
Ik had hetzelfde probleem.
AVX offset op 0 gezet en hij gaat weer naar de normale multiplier.
Asus heeft een bios update uitgebracht voor mijn mobo, (ASUS Z390-F GAMING) maar die zet gewoon AVX offset weer op 0
Als ik hem weer instel op gewenste waarde (3 in mijn geval) haalt de multiplier weer de max niet.
Kortom de bios lost niets op. ( Z390-F GAMING moederbord)
Ik hou dus de AVX offset op 0. levert geen problemen op zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
d1kk3 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 04:05:
Ik had hetzelfde probleem.
AVX offset op 0 gezet en hij gaat weer naar de normale multiplier.
Asus heeft een bios update uitgebracht voor mijn mobo, (ASUS Z390-F GAMING) maar die zet gewoon AVX offset weer op 0
Als ik hem weer instel op gewenste waarde (3 in mijn geval) haalt de multiplier weer de max niet.
Kortom de bios lost niets op. ( Z390-F GAMING moederbord)
Ik hou dus de AVX offset op 0. levert geen problemen op zover.
Het is sowieso nog maar afwachten of ik uberhaupt een bios update krijg met een MSI Z370 moederbord.
Voor nu heb ik AVX ook op 0 ingesteld, dan haalt hij de multiplier wel inderdaad.

Misschien maar naar 4.9GHz voor de langetermijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1kk3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-08 19:33
Heb nog een beetje meer info over het AVX " probleem"
Het schijnt dat Windows 11 veel AVX gebruikt en dat waarschijnlijk een reden kan zijn dat het niet werkt in Windows 11.
Bron:
https://www.reddit.com/r/...indows_11_and_avx_offset/
Het viel me al op dat mn cpu temp wat uitschieters had.
Dit kan dat verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
kan het beste gewoon je offset op 0 dumpen games gebruiken ook allemaal avx dat is al jaren zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 11:32
Dat is wel interessant, zal binnenkort mijn overclock ook eens op offset 0 setten en de max omlaag brengen aangezien tegenwoordig veel games toch gewoon AVX gebruiken en voor het normale gebruik heb ik de extra snelheid toch niet nodig. Misschien dat dit mijn instabiliteitsprobleem oplost wat ik in hele specifieke situaties wel eens heb. GPU drivers crashen in specifieke games wel eens.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Pagina: 1