Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone

Wat is je budget?
200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
allround gebruik. Misschien is in die zin de camera (om fatsoenlijke foto's te kunnen maken) nog wel de belangrijkste

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de best buy guide van september even doorgenomen. Daaruit kom ik dan op de Redmi 9T aangezien deze NFC heeft en ik dat nog wel redelijk veel gebruik tegenwoordig. De telefoon moet de samsung a6 (2018) vervangen die ik via mijn werkgever heb. Van die kant zou ik ook nog kunnen kiezen voor een iphone 2020 SE maar dat gaat mij waarschijnlijk relatief veel eigen bijdrage kosten aangezien ik vermoed dat mijn dienstverband eerder stopt dan na 36 maanden (looptijd overeenkomst voor de smartphone). Ik vermoed dat ik dan nog 245 euro kwijt zou zijn voor die telefoon naast de 89 die ik sowieso al bij moet dragen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik merk dat ik de A6 zelf te breed vind om met 1 hand te kunnen bedienen. Ik kom met mijn rechterduim niet aan de linkerkant van het scherm en dat maakt het typen/swypen lastig. Ik zou bij voorkeur een smallere/kleinere telefoon hebben dan de A6 ivm bedieningsgemak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Verwacht je bij een nieuwe werkgever een nieuwe telefoon te krijgen of niet?
Zo niet, dan kun je met de SE langer vooruit.
Zo wel, waarom extra kosten maken als je over een a twee jaar weer een nieuwe mag kiezen bij de nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Voor nu is er vooral onzekerheid of er een nieuwe werkgever zal zijn en denk ik niet aan of ik dan ook een telefoon zal krijgen. Ik ga er gemakshalve dus maar even vanuit dat het antwoord op je vraag nee zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
DeRooney schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:47:
Voor nu is er vooral onzekerheid of er een nieuwe werkgever zal zijn en denk ik niet aan of ik dan ook een telefoon zal krijgen. Ik ga er gemakshalve dus maar even vanuit dat het antwoord op je vraag nee zal zijn.
Met de SE zul je naar verwachting nog 4 tot 5 jaar doen. Maar gezien je baan onzekerheid, en onzekerheid over vervolgbaan, is 245 betalen bij einde contract best veel, voor dat geld koop je een andere telefoon:

Redmi 9t is er al voor 149 Euro te koop. Zal 3 jaar mee gaan.
pricewatch: Xiaomi Redmi 9T 64GB Grijs
En aan het einde koop je weer een ander voor dat geld.
Dus de Redmi is de verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik heb nog even zitten zoeken en op phonearena.com kan je alle telefoons die voldoen aan bepaalde criteria (zoals uitgifte jaar, breedte, etc) selecteren.

Als ik als breedte max 68mm doe en als jaar 2020 en 2021, krijg ik deze telefoons als optie :
https://m.gsmarena.com/re...Availabilities=1,2&s4Gs=0

Ik ga eens kijken welke hiervan binnen mijn budget past en hoe deze presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geen enkele...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Daar was je snel achter. 😊
Jammer dat de telefoons allemaal zo groot worden. Ik vond de iphone 5s qua formaat (en uiterlijk) heel fijn.

Dan nog maar eens rustig rond kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
DeRooney schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:49:
Ik heb nog even zitten zoeken en op phonearena.com kan je alle telefoons die voldoen aan bepaalde criteria (zoals uitgifte jaar, breedte, etc) selecteren.

Als ik als breedte max 68mm doe en als jaar 2020 en 2021, krijg ik deze telefoons als optie :
https://m.gsmarena.com/re...Availabilities=1,2&s4Gs=0

Ik ga eens kijken welke hiervan binnen mijn budget past en hoe deze presteert.
Dat kan ook hier in de Pricewatch:
https://tweakers.net/smar...j1Cb3FQg4RAmD4NjuNwQq31Bw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
Oh, daar heb ik niet eens aan gedacht. Dank..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Uit pricewatch (ik sorteer op "verkrijgbaar sinds") komt de "TCL 20 R 5G" naar boven voor 179 euro..
  • Max 300 euro
  • 5G netwerk
  • 5ghz wifi
  • NFC
  • Min. 3GB werkgeheugen
  • Min. 64GB opslag
  • Voorkeur Android One, omdat je dan drie jaar updates zou moeten krijgen.
Ik ken het niet, maar lijkt helemaal niet verkeerd. Alternatief is de de "Nokia G50, 128GB" voor 252 euro of een recente iPhone voor zo'n 500 euro (die dan nog wel vijf jaar updates moet krijgen).

[ Voor 32% gewijzigd door JaDatIsPeter op 17-10-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik heb gelijk even gekeken.
Ik overweeg ook om mijn a6 nog maar gewoon langer te blijven gebruiken.
Op zich werkt deze prima, al begint de accu wat slechter te worden. Ik heb daarom even gekeken naar benchmark scores (antutu, geekbench, gfxbench).

Kan ik de scores met elkaar vergelijken? Ik zie namelijk verschillende versie nummers staan bij de test scores. Waarschijnlijk niet vanwege de verder ontwikkelde techniek?

• DeRooney
Ik weet dat deze ook groot is, maar is de redmi note 10s een goede deal? Nu voor 199,- bij mediamarkt als Black Friday actie.
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 10S, 6GB ram, 128GB opslag Grijs

ik heb maar even een wenslijst aangemaakt voor black friday:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesHuawei P40 lite E Zwart€ 199,-€ 199,-
1SmartphonesMotorola Moto G50, 64GB opslag Grijs€ 179,-€ 179,-
1SmartphonesMotorola Moto G50, 128GB opslag Grijs€ 219,-€ 219,-
1SmartphonesNokia G50, 128GB opslag Blauw€ 252,79€ 252,79
1SmartphonesOPPO A54 5G Zwart€ 219,-€ 219,-
1SmartphonesOPPO A74 4G Zwart€ 199,-€ 199,-
1SmartphonesPoco M3 128GB Zwart€ 160,93€ 160,93
1SmartphonesPoco X3 Pro (6GB intern, 128GB opslag) Zwart€ 188,-€ 188,-
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 10 5G (4GB) 64GB Grijs€ 129,-€ 129,-
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 10S, 6GB ram, 64GB opslag Grijs€ 129,-€ 129,-
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 10S, 6GB ram, 128GB opslag Grijs€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.003,72

de redmi note 10s 128gb is komende week bij xiaomi nederland voor 189,-. Nog 10 euro voordeliger.
Op basis van deze producten: welke zou wat jullie betreft de beste keus zijn?

[ Voor 88% gewijzigd door DeRooney op 20-11-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik zoek een zelfde telefoon.
mijn oog valt ook op de note 10s 128gb.
wat ik vreemd vind is dat deze alleen helemaal niet te vinden is in de Best buy van nov.
daar staat de Xiaomi Redmi 9T (nog?) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
fespen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
wat ik vreemd vind is dat deze alleen helemaal niet te vinden is in de Best buy van nov.
BBG is altijd een afweging welke keuze uit heel veel toestellen. In de tekst wordt uitleg gegeven waarom ze die kiezen.
Als je die redenering kunt volgen, kun je hem op jou situatie toepassen en mogelijk tot je eigen keuze komen.
Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
fespen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:54:
Ik denk dat ik niks ga kopen. Iedere telefoon tegenwoordig is 6,5" of groter. En ik kan mijn Samsung van 5,6" al niet met 1 hand bedienen. Snel niet waarom de fabrikanten niet om nog compacte formaten op de markt brengen en het allemaal zo groot moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom koop je dan geen SE(2016)Ref. die draait nog heel jaar op iOS15, en kan ook nog op iOS14.8.1
wat waarschijnlijk beter is voor een ouder toestel. wordt nog geheel ondersteund is de belofte van Apple.
32gb zgan kost E159,- met 2j garantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DeRooney schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:18:
[...]

Ik denk dat ik niks ga kopen. Iedere telefoon tegenwoordig is 6,5" of groter. En ik kan mijn Samsung van 5,6" al niet met 1 hand bedienen. Snel niet waarom de fabrikanten niet om nog compacte formaten op de markt brengen en het allemaal zo groot moet.
ja die grotes vind ik ook drama
de note is dan 6" dus dat valt nog mee. 1 cm groter dan mijn huidige (kapotte) telefoon dus ik denk toch dat ik voor deze ga.
Pagina: 1