Welke subwoofer? Tips, meningen, suggesties. :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas_V1979
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
Hi,

Volgens mij was ik jaren geleden al eens ingeschreven maar ik kon mijn inlog niet meer vinden. Maar goed, ik ben uit een jarenlange winterslaap weer eens aanwezig op het forum. Thomas, 42 jaar uit de regio Zuid-Holland en ik heb nieuw speelgoed gekocht wat een beetje uitbreiding nodig heeft, te weten een subwoofer.

Wat ik heb staan:
Bluesound Powernode N330
KEF LS50Meta op een norstone stylum stands.

Waar het staat:
In een woonkamer van 5x7m ( ik zit op de korte zijde tov de speakers) en het plafond zit op 263cm
Harde betonnen vloer met PVC
(Klein kiekje van de situatie toegevoegd)

Wat luister ik:
Muziek. En dan nagenoeg alles op reggae na. Daar ga ik niet zo lekker op. Maar daarnaast van Agnes Obel tot joyhauser tot system of a down en alles er tussen en omheen. Iets klassiek of jazz wil ook nog wel eens voorbij komen. dus vandaar ook de KEF's, die gaan heel fijn met die diversiteit om, het was een close race met de dynaudio evoke 10 maar die zakten door het ijs met minder kwalitatieve opnamen.

Uiteraard wordt er ook wel eens een film gekeken maar met de afwezigheid van de sub mis ik de toegevoegde waarde van het gebruiken van de set die ik heb.

De verhouding muziek films zal 80/20 zijn, ook als er een sub staat. Ik luister dus veel meer muziek dan ik films kijk, ook wanneer er een sub zal worden toegevoegd.

Wat zoek ik:
Een sub (duh). Eentje die niet "in your face (ear) is", uiteraard komt een hoop bij afstellen kijken maar ik wil vooral dat het een toevoeging wordt op de muziek beleving in combinatie wat ik al heb staan. Dat ie het met films ook lekker doet is mooi meegenomen.
De kleur moet wit zijn, iets met "DIT WAS NIET DE AFSPRAAK", dus we moeten hem vooral niet zien zeg maar.... (send help)
De plaatsing is bij voorkeur links op de foto, maar in uiterste noodgevallen kan rechts ook, geef ik gewoon jullie de schuld.
Het fijne is dat de bluesound een sub uitgang heeft en een filter setting, maar wellicht is dit niet zaligmakend.
Ik heb me inmiddels suf gelezen en youtube nagenoeg uitgespeeld. Waar ik op uit ben gekomen tot nu toe is de SVS-SB-1000 PRO of de Arendal 1961 1S. het budget is namelijk ook van belang. Dat is met deze 2 wel de max, dus goedkoper mag ook. REL ook bekeken maar ik denk dat de T5 en de T7 niet genoeg vermogen hebben voor de woonkamer grootte en groter gaat zeker buiten budget. De T7 is eigenlijk al te prijzig. De REL wordt ook wisselend beoordeeld en is denk ik iets te braaf voor mijn smaak.

Dus... wat wil zou ik graag willen weten. Wat zijn jullie ideeen en of tips als je deze chaos hierboven leest? Nog andere subs als suggestie? Iemand de SVS of Arendal staan in een vergelijkbaar verhaal zoals hierboven? Wat zijn de meningen over deze subs? Is REL wellicht toch the way to go?

Help please. :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYq9kmLcTUp9MhzbX9qrrdKN4QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfxxLbWSprmncS5v4DtZ1AYX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas_V1979 op 08-10-2021 09:19 . Reden: foto ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:21

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even buiten de box gedacht: Ik heb een zwarte downfiring sub in een dicht wit kastje op pootjes ingebouwd. Is dus ook wit :)
Laten wrappen of spuiten is ook een optie natuurlijk. Kortom: niet teveel laten leiden door een beschikbaar kleurtje :)

Als ik jou was zou ik op MP een goedkope sub kopen en kijken of het idee de gewenste toevoeging geeft die je zoekt. Veel geld uitgeven kan dan altijd nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik ben gegaan voor een svs sb1000 en daar heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 10:12
Hoe groot mag ie zijn? Heb zelf een Velodyne Minivee staan. Bizar apparaat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Heb je de Kef KC62 (Wit) al bekeken? KEF heeft hem gemaakt voor je speakers. Youtube reviewers zijn er gek op

Maar dat kost wel €1450 meer dan de tip van @The Eagle (bv. V&A: Jamo J 12 SUB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Iets goedkoper is de SVS 3000 micro Subwoofer (Piano Gloss), ook geliefd bij de YT audio kanalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De SVS3000 Micro is wel een stuk beter dan de KC62. Beiden zijn natuurlijk een compromis omdat ze kleine woofers gebruiken, maar de KC62 is wat mij betreft echt een stapje te ver. Maar qua WAF wel de betere optie. Zou het overwegen als je geen waarde hecht aan LFE effecten bij films, want daar zal je duidelijk merken dat hij minder is dan de SVS.

Sigberg Audio is ook nog een optie:
https://www.sigbergaudio.no/en/products/dronn-101

Deze is speciaal ontworpen om onopvallend weggewerkt te worden.

REL zou ik met een grote boog omheen lopen, die bieden geen waar voor je geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:39:
De SVS3000 Micro is wel een stuk beter dan de KC62. Beiden zijn natuurlijk een compromis omdat ze kleine woofers gebruiken, maar de KC62 is wat mij betreft echt een stapje te ver. Maar qua WAF wel de betere optie. Zou het overwegen als je geen waarde hecht aan LFE effecten bij films, want daar zal je duidelijk merken dat hij minder is dan de SVS.

Sigberg Audio is ook nog een optie:
https://www.sigbergaudio.no/en/products/dronn-101

Deze is speciaal ontworpen om onopvallend weggewerkt te worden.

REL zou ik met een grote boog omheen lopen, die bieden geen waar voor je geld.
Als je geen waarde hecht aan LFE, dan hóéf je toch ook geen subwoofer ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Als je geen waarde hecht aan LFE, dan hóéf je toch ook geen subwoofer ;)
Voor muziek biedt het nog steeds meerwaarde, maar LFE pushed een subwoofer gewoon wat meer.
Pagina: 1