Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-03 21:24
Beste mensen,

Ik zit vanavond al erg lang te knoeien met een set-up voor IPTv voor de Edgerouter X als vervanging van het kpn modem wat ik graag wil.

Ik wil dus graag mijn Edgerouter X als Modem gebruiken waar ook IPTV op moet komen zodat we de interactieve televisie kastjes kunnen gebruiken met de Edgerouter die ik speciaal heb gekocht omdat ik graag een eigen router wil, Waar ik tegen aan loop is dat als ik netjes config.boot upload vanaf de interface upload. werkt dat als een zonnetje. en heb ik gewoon internet en dan alles staat gewoon netjes erop. alleen je moet nog 1 file extra uploaden om de routing goed te krijgen voor IPTV

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

Hier heb ik het script vandaan het is dus van het kpn forum en daar staat ook de hele uitleg wat Opzich duidelijk uitgelegd is. Zodra ik alle stappen netjes volg en vervolgens de stappen doe kom ik er alsnog niet uit om een of andere reden wilt het niet werken want hij wilt het KPN-Setup bestand gewoon niet inladen

Stappen die ik heb gevolgd van de handleiding:

Installatie instructies met WinSCP:

Kopieer de bestanden uit deze zip naar de directory /config/user-data op de EdgeRouter.

Klik met de rechter muisknop op het bestand KPN-Setup in de directory /config/user-data en kies voor "Eigenschappen".
Geef de "Eigenaar" rechten om KPN-Setup op te starten door een vinkje bij X te plaatsen (Octaal = 0744) en klik op OK.
Geef de opdracht sudo su -c /config/user-data/KPN-Setup in terminal binnen WinSCP.
De configuratie zal worden uitgevoerd waarna de EdgeRouter opnieuw wordt opgestart.

Zodra ik dit doe krijg ik daarna deze melding en echter geen succes. Hij start dan weer netjes op maar dan is er eigenlijk niks veranderd. Wat doe ik fout? heeft hier iemand van jullie ervaring in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtJoDB57qhVpWBF6jcYCzhoHb-A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UyqpSxMQAE0Ravl1AOfEf6nW.png?f=user_large

Zoals je hierboven ziet is de config voor 90% goed. Nu alleen de KPN Setup nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTH24b5w17htvD02aJQkuxbcvd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t6cdp1g6JwLg6DBorfWSXnaq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cNr3NL5_Z6ElFCgZwf7UYdiyb8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jntRyjlhtvd02ZCEN8xnIUyR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STya396Ft0x9ZIudnbFqvqNi1g4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6wgJVUWEkdKW0f8bTneg7bO5.png?f=user_large

Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben met KPN Glasvezel IPTV en internet!!!!! Alvast bedankt, hopelijk zien jullie wel iets wat ik misschien over het hoofd zie! :)

Beste antwoord (via michaell958 op 08-10-2021 22:29)

• de-snader
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 21:32
Rest van de bestanden uit de ZIP-file ook uploaden naar de Edgerouter, dan werkt dit script perfect.

Canon Eos 77D | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55 mm IS STM | Canon 55-250mm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
En ik gebruik deze configuratie ! :) want we willen gebruik maken van 2 tv kastjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHnvMZxrpEOZ0mP0mMNiFBxNUgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ew3gGYXwh1MgO4fA3zo419km.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Als je dit traject in wilt gaan, dan moet je je realiseren dat het niet plug and play is en je goed moet snappen hoe edgerouter werkt en hoe je moet troubleshooten

Het script geeft een aantal duidelijke errors dat het bestanden niet kan vinden. Had je die gezien?

Kijk dat even na, staan de bestanden er en hebben de bestanden de juiste rechten

Edit:
Ik lees nu je andere topic waar ik uit begreep dat je nog aan het kijken was naar een oplossing voor tv

Persoonlijk was ik het gedoe met iptv en kabels helemaal zat. Waarom kan ik wel via wifi netflix kijken maar niet met kpn decoder?
Dus begonnen met de kpn app maar uiteindelijk tv eruit gegooid en NLziet gekocht. Op mn Lg tv draait het native en op andere toestellen draai ik het via een amazon firetv. Daar zit ab etc bij en is zeer gebruiksvriendelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2021 07:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:58
Valideer in telnet/putty met een “ls” of de bestanden wel in de directory staan, aangezien je die foutmelding krijgt.

P.s. klopt het dat je de command window van winscp gebruikt?
Beter om even tijdelijk telnet toegang aan te zetten en dan met putty te connecten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:14:
Als je dit traject in wilt gaan, dan moet je je realiseren dat het niet plug and play is en je goed moet snappen hoe edgerouter werkt en hoe je moet troubleshooten

Het script geeft een aantal duidelijke errors dat het bestanden niet kan vinden. Had je die gezien?

Kijk dat even na, staan de bestanden er en hebben de bestanden de juiste rechten
Hij mist inderdaad de rest van de inhoud van de zip op zijn device >

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1gEsNAAkHK0dKwHWaUkAUSrFAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kj12vCJdBzfTuMmnkFcoLVTP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• de-snader
Rest van de bestanden uit de ZIP-file ook uploaden naar de Edgerouter, dan werkt dit script perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
de-snader schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:37:
Thanks! Dat kan allemaal in die user data map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Hey dat lijkt er meer op!

Alle bestanden in die user data gezet. En alle regels stond erbij dat alle configs zijn geactiveerd

Nou staat er ook. Kopieer de bestanden uit de zip naar de user config folder. En niet alleen de kpn setup file.

Snachts dingen doen ben je niet helemaal scherp meer. Zat als een zombie achter de pc haha. Als het goed is werkt het nu!! Kan het alleen vannacht pas even testen want dan kijkt me moeder geen tv ;)

[ Voor 3% gewijzigd door michaell958 op 08-10-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de-snader
michaell958 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:51:
Hey dat lijkt er meer op!

Alle bestanden in die user data gezet. En alle regels stond erbij dat alle configs zijn geactiveerd

Nou staat er ook. Kopieer de bestanden uit de zip naar de user config folder. En niet alleen de kpn setup file.

Snachts dingen doen ben je niet helemaal scherp meer. Zat als een zombie achter de pc haha. Als het goed is werkt het nu!! Kan het alleen vannacht pas even testen want dan kijkt me moeder geen tv ;)
Dan moet het gelukt zijn, alle mappen in de map user data, en het script doet de rest.. Toevallig deze week zelfde script gebruikt als basis voor mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
de-snader schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Dan moet het gelukt zijn, alle mappen in de map user data, en het script doet de rest.. Toevallig deze week zelfde script gebruikt als basis voor mijn router.
Thanks. Was ook logisch. Maarja het was laat dus niet scherp haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaell958
Beste antwoord is altijd lastig om te kiezen, iedereen bedankt voor de hulp.

Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
laurens0619 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:14:

Edit:
Ik lees nu je andere topic waar ik uit begreep dat je nog aan het kijken was naar een oplossing voor tv

Persoonlijk was ik het gedoe met iptv en kabels helemaal zat. Waarom kan ik wel via wifi netflix kijken maar niet met kpn decoder?
Dus begonnen met de kpn app maar uiteindelijk tv eruit gegooid en NLziet gekocht. Op mn Lg tv draait het native en op andere toestellen draai ik het via een amazon firetv. Daar zit ab etc bij en is zeer gebruiksvriendelijk.
Achteraf had ik inderdaad, met tips van hier het probleem gevonden. lag gelukkig niet aan de handleiding maar aan de gebruiker. nu loopt er al een tijdje tv over de edgerouter zonder problemen! _/-\o_ Gisternacht waren we niet zo scherp meer, moest maar eerder optijd naar bed 8)7
Pagina: 1