HP papier vs merkloos: wereld van verschil!

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik zat ff zonder HP-papier, en toen heb ik maar wat merkloze bladen (Astro :? ) in mijn printer gestoken. Omdat ik al een tijdje niet meer had geprint, dacht ik dat de afdrukken zo gaar waren wegens droge spuitmondjes ofzo. Hij printte even lelijk als onze oude Canon BJC-150 Prutteljet (ding kan niet eens rechte lijnen trekken! :r ). Dus had ik met de HP-software de koppen gereinigd en opnieuw uitgelijnd en wat nog meer zonder resultaat.

Vandaag had ik eindelijk weer HP-papier (Office paper, 250fr voor 500 vellen) en het is echt een wereld van verschil! Superscherp in vergelijking met dat vorige! Ik print altijd op normale kwaliteit, en om de scherpte zoals op het HP-papier op merkloze bladen te halen, moet je echt op hoge kwaliteit afdrukken. Wat natuurlijk veel meer inkt vergt en verschrikkelijk lang duurt (meer dan een minuut voor een volle pagina tekst!).

Dus ik kan je echt wel HP-papier aanraden boven merkloos gedoe. Nu heb ik wel maar met een type papier vergeleken, dus het kan ook dat dat papier echt wel marginaal was, maar dat neemt niet weg dat HP-papier :9 is!

Het printen doe ik met een HP 840C DeskJet.

Nog een vraagje over die printer: ik kan ermee via USB printen, gaat dat sneller dan via de parallele poort? Zelfs op mijn Duron 866 met 256MB RAM moet hij ff wachten voor nieuwe data, en hij belast het systeem nu ook heel erg.
En wat kost een USB-printerkabel?

Verwijderd

Een usb printerkabel is een gewone usb kabel hoor...
De prijzen kunnen nogal eens verschillen, ligt eraan welke lengte.
Maar een kabel van een meter of 3 zal denk ik zo'n 25 gulden kosten.

Verwijderd

Ja maar dat HP papier is toch ook _echt_ een heel stuk duurder dan die merkloze troep of niet?

als je nu heel erg veel print (bedrijf ofso) dan neem je toch mindere kwaliteit maar goedkoop ipv goeie kwaliteit en duur

of nee eigenlijk neem je allebei en voor formele documenten gebruik je dan dat HP papier

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb gisteren een usb-kabel gekocht van 3 meter, voor f. 16.95

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

2,5 meter: F5, de plaatselijke computerboer...

Verwijderd

Ik gebruik als normaal printpapier altijd HP Bright White 90gram. Perfect voor 2 zijdig printen, schijnt niet door.

Verwijderd

ik gebruik met mijn HP840c ook altijd naam loos ik ga maar eens een doos HP op halen bij de office center :P

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Hmm, dit hoeft niet perse HP papier te zijn, dit kan ook gewoon papier zijn (niet foto) geoptimaliseerd voor inkjet printers. Dat merk je idd wel echt.

Ik persoonlijk heb zeer goede ervaringen met Agfa papier, zowel fotopapier als speciaal inkjet papier.

Verwijderd

Als je als bedrijf errug veel moet printen neem je niet een 840. Dan neem je wel iets zwaarders. Maar dit ter zijde.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
bij ons op school kost het papier niets:) hp papier is alleen maar duur, 't is maar waar je het voor gebruikt he!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Op maandag 20 augustus 2001 17:59 schreef WieMie het volgende:
2,5 meter: F5, de plaatselijke computerboer...
Damn, dat die zaak waar ik die kabel heb gekocht niet zo goedkoop was, dat wist ik. Maar dit prijsverschil....een dure halve meter |:( :'(
Pagina: 1