Radiator (Black Ice) ==> goede keus?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Hallo,

Ben een newbie op het gebied van waterkoeling, maar ik heb eigenlijk een vraagje. Ik wil waterkoeling in mijn systeem hebben en heb daarbij natuurlijk o.a. een radiator nodig. Nou las ik laatst een review van een paar radiatoren. Ik wil overigens geen auto-radiator gebruiken. Anyway... in de review zag ik de Black Ice staan. Een wat kleinere radiator dan de gangbare.

Wat ik wil is eigenlijk; een stiller systeem zonder hem over te klokken. Is zo'n Black Ice hiervoor geschikt? Of is het beter als ik een wat grotere radiator gebruik? Ik denk dat een wat grotere radiator beter de warmte kan verspreiden. Klopt dit?

In de toekomst wil ik mijn Athlon systeem wel een beetje overklokken.

Bedankt! :)

Apple | Marantz | B&W

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Black Ice is een prima rad, meer dan genoeg als je niet echt wilt overclocken.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
als je toch niet gaat overklokken, maar wel een stil systeem wilt is een silverado veel handiger in jouw geval. is veel makkelijker en goedkoper etc.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

heeft iemand een link naar het plaatje ervan?

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

lama, heb hem al gevonden

maar het is idd een radiator die voldoende is voor jou

Maar als je niet gaat overdclocken heeft het idd niet erg veel zin. Tenzij je van knutselen houd en dus heel je kast watercooled gaat maken. Dus ook chipset en gpu dus.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

WTF
160,-!!

koop dan maar een mooie radiator op de sloop!
dan maar 1 waar je 2 fans op moet maken, maar voor 25,- heb je een hele redelijke hoor.

dit is echt een belachelijke prijs!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op maandag 20 augustus 2001 15:54 schreef epsilon het volgende:
WTF
160,-!!

koop dan maar een mooie radiator op de sloop!
dan maar 1 waar je 2 fans op moet maken, maar voor 25,- heb je een hele redelijke hoor.

dit is echt een belachelijke prijs!
dat wil ie juist niet, hij wil standaard setje.

btw die van senfu, die dubbelfannige, is ook niet verkeerd, je moet alleen ff de doorlaat aanpassen met een boortje.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

is de radiator van een Suzuki Swift een beetje goed?
Me maat heeft er twee liggen en loop me af te vragen of ik er eentje zou nemen of niet.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op maandag 20 augustus 2001 16:00 schreef SM-DoubleD het volgende:
is de radiator van een Suzuki Swift een beetje goed?
Me maat heeft er twee liggen en loop me af te vragen of ik er eentje zou nemen of niet.
ja is wel een goeie hoor.

Ik wil er 1 van een audi TT!!
die is een beetje kubusvormig
en zo groot als een voeding, nou ja iets groter dan.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op maandag 20 augustus 2001 16:03 schreef epsilon het volgende:

[..]

en hoe ik dat gezien heb??
nou, uhm ik was gisteren ergens op bezoek en daar stond een kaduuke audi TT. Ik ff kijken, en de radiator stak eruit.

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op maandag 20 augustus 2001 16:03 schreef epsilon het volgende:

[..]

Op maandag 20 augustus 2001 16:13 schreef epsilon het volgende:

[..]

nou, uhm ik was gisteren ergens op bezoek en daar stond een kaduuke audi TT. Ik ff kijken, en de radiator stak eruit.
oook een manier van je post opkrikken...

gewoon JEZELF Quoten :P

niet doen aub :)

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op maandag 20 augustus 2001 16:15 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

[..]

oook een manier van je post opkrikken...

gewoon JEZELF Quoten :P

niet doen aub :)
sorry :P

ja ik d8, ff een uitleg erbij geven. Want hoe weet iemand nou wat voor radiator er in een audi tt zit.

want die zie je echt niet zoveel op een sloop

Verwijderd

HWlabs brengt binnenkort een 2e Black Ice Rad uit. deze is geschikt voor 2 12cm fans. Ik had een plaatje maar ben de link vergeten. Het gerucht gaat ook dat hij 2x zo dik is dan versie 1. Dus in totaal heb je 4 maal de oppervlakte als in versie 1. Misschien wordt de waterflow nog aan gepast voor betere performance, cijfers gingen van 30% tot 65%. En het goede nieuws is, de prijs zal niet 4 maal zo hoog zijn. Ik schat 200 gulden, en dat is een redelijke prijs voor zo'n rad, vind ik.

Leuk zou zijn als ze ook een versie maken die dezelfde grootte heeft als versie 1 maar 2x zo dik is. dan is ie makkelijk in te bouwen in kleine pckasten.

• Criminelis
  • Laatst online: 28-07 23:36
tis een leuke radiator maar als ik jou was zal ik 150,- besparen en voor weinig eentje bij de sloop halen en zow kan je meer uitgeven voor een betere koolers, pompje of iets dergelijks.

• HermeS
Op maandag 20 augustus 2001 16:13 schreef epsilon het volgende:

[..]

dat lijkt me wel wat.
heb je een foto'tje
en een indicatie van wat het kost?

Verwijderd

Deze radiator is leuk.
Slechts 1500 dollar -van de sloop.
Nieuw ietsje duurder.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2632.jpg

• HermeS
Op maandag 20 augustus 2001 19:03 schreef augustus het volgende:
Deze radiator is leuk.
Slechts 1500 dollar -van de sloop.
Nieuw ietsje duurder.

[afbeelding]
maar dan heb je ook wat >:)

Verwijderd

volgens mij is dat een grill, geen radiator :7

• Ron_Tweaker
Tweakers,

Nu weet ik alleen nog niet of een grotere radiator voor een betere koeling zorgt dan een kleine radiator.

Ik wil gewoon een radiator die zich in de midden regionen kan plaatsen. Geen goedkoop spul, maar ook weer niet eentje die zich kan meten met de top of the bill.... vandaar dat ik me op de Black ice richt.

Maarre... ik zie van andere tweakers dat ik beter een Senfu radiator kan kopen? Is die ook goed?

:P

Apple | Marantz | B&W

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op maandag 20 augustus 2001 14:12 schreef massari het volgende:
[...] bla bla bla [...] Black Ice [...] bla bla bla [...]
Die Black Ice zag ik onlangs nog bij "Vraag en Aanbod" staan voor 50 piek dacht ik!

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op maandag 20 augustus 2001 20:02 schreef massari het volgende:
Tweakers,

Nu weet ik alleen nog niet of een grotere radiator voor een betere koeling zorgt dan een kleine radiator.

Ik wil gewoon een radiator die zich in de midden regionen kan plaatsen. Geen goedkoop spul, maar ook weer niet eentje die zich kan meten met de top of the bill.... vandaar dat ik me op de Black ice richt.

Maarre... ik zie van andere tweakers dat ik beter een Senfu radiator kan kopen? Is die ook goed?

:P
die is best goed, echter is de doorlaat wat aan de kleine kant.

op het waterforum staat exact beschreven hoe je de doorlaat met minimale aanpassingen kan vergroten waardoor de flow ENORM beter word.

ik geloof zelfs dat de single fan radiateur van senfu met flow mod ook al heel goed presteerd als je niet al te heftige dingen doe met je proc.

ik ga wel ff wat linkjes zoeken.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Ron_Tweaker
Tweakers,

Bedankt voor al jullie reacties!! Ik ga gewoon een Black Ice nemen. Ben eigenlijk wel benieuwd of die opvolger snel komt.

Mzzl. :P :P

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Wanneer BI 2 in de winkel moet liggen weet ik niet, maar ik zal t vanavond es ff vragen.
Ik heb inmiddels ook vernomen dat er een BI eXtreme op de ontwikkeltafel ligt. Deze heeft dezelfde afmetingen als BI 1 maar hij is 2x zo dik. dus inpplaats van 25mm is ie nu 50mm.
Ook werken ze aan een Baby BI, dit is een rad voor een 92mm fan, met optionele shroud voor een 80mm fan. Deze is echter in zeer vroege ontwikkelingsfase, ze hebben nog niet eens een officiele naam, alleen een codenaam, namelijk Project 7-X.
Pagina: 1