ik wil van mijn dure Ziggo abonnement af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies77
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-10-2021
Mijn vraag
Lieve mensen. Iedere maand betaal ik ongeveer 70 euro aan abonnementskosten televisie en internet Ziggo.
Wegens weinig technische kennis, wil ik u graag iets vragen?

Aangezien ik over smart televisies beschik? Kan ik het Ziggo abonnement opzeggen? Bijvoorbeeld enkel een internet abonnement, met daarbij apps zoals NLziet, Netflix etc?

Ik ben eigenlijk op zoek naar de goedkoopste oplossing, waarmee ik toch toegang heb tot Nederlandse zenders?

Misschien kunt u mij verder helpen?
Alvast bedankt,
groetjes !!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 18:32
Ik heb internet only van ziggo voor 59 euro de maand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:21
Niet kiezen voor ziggo…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb al een paar jaar een dsl-abonnementje van 30,-pm. en NLziet voor iets van 7,- pm. Vind ik duur genoeg.

Met de NPO app npo1,2 en 3 live kijken en verder met Kijk/rtlXL programma’s terugkijken. Kan je die 7,- ook nog besparen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nullifiel op 07-10-2021 21:36 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 22:17

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een glasvezel aansluiting hebt kun je eens kijken welke aanbieders er bij je kunnen leveren. Ik zit zelf bij Trined, sneller internet dan Ziggo (hier 1000 Mbit) en levert dbv-c net zoals Ziggo, dus kabel in je tv en klaar, geen apart kastje, zelfs geen kaartje. En goedkoper dan Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:47
nlziet ben ik ook naar overgestapt. Aanrader. Geen spijt van gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 22:17

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Het goedkoopste is overigens de oplossing die mijn broer een tijdje gebruikte: Wifi van de buren en NPO 1,2 en 3 gratis streamen vanaf https://www.npostart.nl/live/ of de npo start tv app ;)
Niet de beste kwaliteit overigens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:30

Fiber

Beaches are for storming.

Ook als je Ziggo opzegt blijven (bleven?) de basiszenders vaak nog jaren beschikbaar op de kabel omdat de verbinding vaak niet (direct) echt fysiek afgesloten wordt. (werd?)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43
Wij zitten hier zelf ook op een FttH abbo van €25/mnd met NLZiet, Netflix en Amazon Prime erbij naast.

Werkt perfect, geen moment spijt van gehad.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:17

FeaR

In GoT we trust

TB > IH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lies77 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:45:
Wegens weinig technische kennis, wil ik u graag iets vragen?

Aangezien ik over smart televisies beschik? Kan ik het Ziggo abonnement opzeggen? Bijvoorbeeld enkel een internet abonnement, met daarbij apps zoals NLziet, Netflix etc?
Geen enkel probleem als u niet zoveel technische kennis bezit. Maar even Googlen wat de opties zijn bij Ziggo moet toch zelf ook nog wel lukken? Kortom. Zou je even willen aangeven welke opties je zelf al geprobeerd / gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 08:20

Daniel36

vernieuwde formule

Het is hierboven reeds genoemd , maar Ziggo heeft een internet only Abo.
Helaas voor bijna 50 euro.
Daarbovenop dan NL.ZIET maakt het totaal 56 euro.

Het verschil met drie in één wat we nu hebben is dan te klein vind ik.
56 tov 65 voor vast Bellen, internet en tv met terugkijken etc.

Wat ook meespeelt is het gemak van een Mediabox boven het gebruik van een app als NL.ziet.

Als je over kunt stappen naar een andere provider voor alleen internet is het een ander verhaal, goedkoopste Abo dat ik vond was 30 euro.

Helaas zit ik vast aan een aansluiting van Ziggo waar de maximale snelheid van andere providers onder de 10 Mbps zit(!).

Als hier in de toekomst eindelijk glasvezel komt wordt het een ander verhaal.

Overigens mist de site van Ziggo nogal wat transparantie imho.
Met externe vergelijkers voor internet etc abonnementen kwam ik verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 08-10-2021 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 23:03
breedbandwinkel.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:21
rens-br schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Geen enkel probleem als u niet zoveel technische kennis bezit. Maar even Googlen wat de opties zijn bij Ziggo moet toch zelf ook nog wel lukken? Kortom. Zou je even willen aangeven welke opties je zelf al geprobeerd / gevonden hebt?
Kleine tip omdat Ziggo het abonnement wel ver heeft weggestopt: google op Ziggo Basic (of basis). Evt omzetten van je huidige abonnement moet telefonisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 20:14
Ziggo basic a 32,50. https://www.ziggo.nl/internet/basic
Zit ook digitale tv (dvb-c) bij met ong 30 kanalen (4 in HD). Goedkoper heeft ziggo niet, dan zal je bij de concurrentie kunnen kijken.

Een internet only abonnement heeft ziggo niet. Er zit altijd dvb-c digitale tv aan gekoppeld. Digitale tv middels een mediabox/ ci kaart is een extra dienst.

[ Voor 29% gewijzigd door Rayures op 08-10-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tyson69 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

Kleine tip omdat Ziggo het abonnement wel ver heeft weggestopt: google op Ziggo Basic (of basis). Evt omzetten van je huidige abonnement moet telefonisch
Deze dus: https://www.ziggo.nl/internet/basic

Internet Basic voor € 32,50 per maand

Daarmee houd je gewoon toegang tot de tv-zenders uit het ongecodeerde basispakket: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

En die zenders kun je op deze manier simpel installeren: https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/kijken-zonder-kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-05 18:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
ikzelf heb de 75/10 variant van internet, en tvstart met movies&series xl, en betaal minder dan 70 euro.
ik vermoed dat jouw snelheid hoger ligt. dus daar zit wel wat ruimte. op vakantie adres gemerkt dat voor netflix op fullhd 1 Mbit voldoende is, dus daarvoor hoef niet een sneller abonnement te hebben.. btw netflix is niet gratis en wordt zelfs duurder.
maar ik zou eens bellen met ziggo zelf. misschien dat ze een optie hebben die je bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Sowieso kun je Ziggo bellen en zeggen dat je het allemaal te duur vindt en eigenlijk wilt opzeggen. Dan zullen ze je een aanbod doen waar je al dan niet op in kunt gaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
Ik heb het Ziggo Complete pakket met 300Mbit/s en de Mediabox waarmee ik 4K kan kijken en gratis ESPN en Ziggosport + Movies en Series XL

..... en dat voor € 30,- per maand (de eerste 9 maanden dan, daarna € 70,- p/m volgens mij)

Hoe.. na afloop van mijn jaarcontract gebeld voor een goede aanbieding die ik ook ergens op het Tweakers forum voorbij zag komen. Dit loont dus echt en als je het niet doet gooi je echt maandelijks veel geld weg.

En als dit jaarcontract dan afgelopen is weer azen op een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rayures schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:
Ziggo basic a 32,50. https://www.ziggo.nl/internet/basic
Zit ook digitale tv (dvb-c) bij met ong 30 kanalen (4 in HD). Goedkoper heeft ziggo niet, dan zal je bij de concurrentie kunnen kijken.

Een internet only abonnement heeft ziggo niet. Er zit altijd dvb-c digitale tv aan gekoppeld. Digitale tv middels een mediabox/ ci kaart is een extra dienst.
Heb je thuis een tv-toestel met een digitale kabel (DVB-C) tuner? Dan kijk je onderstaande zenders zonder dat je daarvoor een smartcard of een aparte digitale ontvanger nodig hebt. Je hebt minimaal een abonnement op Kabel TV nodig. En natuurlijk een kabel naar je tv. ;)

A E20,95 p/mnd

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 08-10-2021 09:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Heb je thuis een tv-toestel met een digitale kabel (DVB-C) tuner? Dan kijk je onderstaande zenders zonder dat je daarvoor een smartcard of een aparte digitale ontvanger nodig hebt. Je hebt minimaal een abonnement op Kabel TV nodig. En natuurlijk een kabel naar je tv. ;)

A E20,95 p/mnd
Dat is enkel tv zonder internet, TS wil precies andersom.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CodeCaster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

Dat is enkel tv zonder internet, TS wil precies andersom.
Mijn bericht hoort bij quoot. Waar basic internet is benoemd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:51
Dan voel ik mij toch wat geprikkeld... hoezo niet kiezen voor Ziggo? Zo'n oneliner droppen voegt niet echt veel toe. Want waarom zou je niet kiezen voor al jaren vrijwel het meest betrouwbare/stabiele netwerk voor internet en televisie van Nederland? Vrijwel altijd de beloofde snelheid halen? Goede beeldkwaliteit van tv...

Er zijn natuurlijk ook redenen te bedenken waarom niet... relatief duur bijvoorbeeld en vergeleken met glasvezel zijn hun internet pakketten heel erg scheef met de lage uploadsnelheden en mocht je thuis een storing hebben zijn ze vaak niet het snelste en het meest oplossingsgericht. Overigens is een all-in glas abonnement bij KPN vrijwel niets goedkoper dan Ziggo, mag ook worden gezegd.

Ikzelf ben vorige jaar overgestapt naar KPN glas vanwege de uploadsnelheid, door o.a. thuiswerken en meer in de cloud werken is een (veel) hogere uploadsnelheid erg fijn... maar heb in dat ene jaar ook al meer storingen meegemaakt dan in de 10 jaar ervoor bij Ziggo. Vooral tv laat het toch met enige regelmaat eventjes afweten met verstoringen in het beeld of zelfs volledig geen tv... iets wat mij bij Ziggo niet eens meer bijstaat ooit last van te hebben gehad buiten een brede storing op het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Ik heb geen idee wat je bedoelt.

Tv-only is ~ 20/mnd. Internet-only bestaat niet bij Ziggo. Dat kost hetzelfde als tv-only, plus een opslag voor internet, dus zo'n 32/mnd.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij T-mobile thuis, betaal je E40,- voor snel internet en TV.

1e 6 mnd E35,- daarna E45,
Of E30,- voor 50-50 internet only
(zonder korting van meer abo's op dit adres)

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 08-10-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Laatst online: 16-05 20:14
Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Wat @CodeCaster zegt. Ziggo basic is ongecodeerde digitale tv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

MicGlou schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Dan voel ik mij toch wat geprikkeld... hoezo niet kiezen voor Ziggo? Zo'n oneliner droppen voegt niet echt veel toe.
Eens, en wat betreft de rest ook. Mijn ervaring met Ziggo is prima geweest qua betrouwbaarheid en snelheid, ook de combi met Vodafone levert wat voordelen op. Toch ben ik meteen overgestapt naar glas toen KPN het aanlegde. Zelfs zonder de combideal met Vodafone heb ik nu meer snelheid, lagere ping en minder maandelijkse kosten. Als ik over een paar weken m'n mobiele abonnement overzet scheelt het nog weer een paar euro per maand. Het verbaast me dat Ziggo nog wegkomt met hun prijsmodel ten opzichte van wat ze leveren.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Sharky schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Eens, en wat betreft de rest ook. Mijn ervaring met Ziggo is prima geweest qua betrouwbaarheid en snelheid, ook de combi met Vodafone levert wat voordelen op. Toch ben ik meteen overgestapt naar glas toen KPN het aanlegde. Zelfs zonder de combideal met Vodafone heb ik nu meer snelheid, lagere ping en minder maandelijkse kosten. Als ik over een paar weken m'n mobiele abonnement overzet scheelt het nog weer een paar euro per maand. Het verbaast me dat Ziggo nog wegkomt met hun prijsmodel ten opzichte van wat ze leveren.
Zolang glas nog lang niet overal beschikbaar is bestaat er voor velen nog niet veel alternatief... gebieden waar nog geen glasvezel ligt is DSL vaak ook om te huilen, dan ben je eigenlijk veroordeeld tot Ziggo als je fatsoenlijke snelheden en stabiliteit wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De kwaliteit van kabelinternet is net zo locatieafhankelijk als die van DSL en glas.

Ik ken adressen met niets dan ellende over koper en kabel, en heb op glas met mijn nieuwe modem nergens last van. Ik heb van Ziggo ooit een router gehad die zichzelf ophing bij 50 torrent-verbindingen, en heb nu een glasvezelmodem dat niet down te krijgen is.

Afstand tot de centrale, toestand van de kabel onder de grond, kwaliteit van kabels, koppelstukken, converters en versterkers, geleverde apparatuur... Alles kan het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
CodeCaster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:53:
De kwaliteit van kabelinternet is net zo locatieafhankelijk als die van DSL en glas.

Ik ken adressen met niets dan ellende over koper en kabel, en heb op glas met mijn nieuwe modem nergens last van. Ik heb van Ziggo ooit een router gehad die zichzelf ophing bij 50 torrent-verbindingen, en heb nu een glasvezelmodem dat niet down te krijgen is.

Afstand tot de centrale, toestand van de kabel onder de grond, kwaliteit van kabels, koppelstukken, converters en versterkers, geleverde apparatuur... Alles kan het verschil maken.
Dat is het dus juist niet... Internet over coax heeft veel minder last van verlies in snelheid e.d. afhankelijk van de afstand vergeleken met DSL. Glasvezel is uiteraard een heel ander verhaal.

Wat betreft de routers van Ziggo, dat is helemaal waar... sommige modellen slipten helemaal dicht als je veel connecties tegelijk had door bijvoorbeeld torrent, maar dat is niet zozeer een netwerk probleem maar endpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18-05 21:53
Nullifiel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:56:
Ik heb al een paar jaar een dsl-abonnementje van 30,-pm. en NLziet voor iets van 7,- pm. Vind ik duur genoeg.

Met de NPO app npo1,2 en 3 live kijken en verder met Kijk/rtlXL programma’s terugkijken. Kan je die 7,- ook nog besparen.
Zo zit ik ook inderdaad. Alleen heb ik ook geen nlziet. Ik kijk alleen npo en wat series via Netflix.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

A E20,95 p/mnd
Zoals ook door anderen gezegd: internet zonder tv is bij Ziggo niet mogelijk, wat Ziggo je ook wil doen geloven.

Elk consumentenpakket van Ziggo komt altijd inclusief de ongecodeerde tv-zenders uit het basispakket (dat Ziggo Kabel TV noemt).

Ook Internet Basic, à € 32,50 per maand, komt dus zonder meerkosten inclusief de ongecodeerde 'Kabel TV'-zenders.

Wat Ziggo doet bij pakketten die het als internet-only verkoopt, is simpelweg het kijken naar gecodeerde zenders en het kijken naar Ziggo Go onmogelijk maken. Maar het ongecodeerde zenderaanbod blijft beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MicGlou schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Dat is het dus juist niet... Internet over coax heeft veel minder last van verlies in snelheid e.d. afhankelijk van de afstand vergeleken met DSL. Glasvezel is uiteraard een heel ander verhaal.

Wat betreft de routers van Ziggo, dat is helemaal waar... sommige modellen slipten helemaal dicht als je veel connecties tegelijk had door bijvoorbeeld torrent, maar dat is niet zozeer een netwerk probleem maar endpoint.
Ik heb het niet per se over verlies over afstand bij kabel. Ik bedoel dat er in de tijd dat DSL nog niet boven de 20 Mbit uitkwam, er beruchte straten, wijken, dorpen waren waar kabel altijd traag was of andere problemen had.

Dat had te maken met de leeftijd van de kabel en de toestand van de overige infrastructuur, voor zover ik weet.

Misschien is dat tegenwoordig beter, maar ik heb al tien jaar geen kabel meer.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 08-10-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

[...]
Dan voel ik mij toch wat geprikkeld... hoezo niet kiezen voor Ziggo?
Puur om de kosten denk ik?

Ik heb zelf ook Ziggo en vind de verbinding op zich prima, maar de stijgende kosten zijn (imo) totaal niet te verantwoorden. Ziggo zegt zelf elke keer dat de kosten stijgen omdat zij meer bandbreedte moeten verstoken, maar er is al meerdere keren aangetoond dat dat wel meevalt.

Je kan natuurlijk iets als een VDSL verbinding nemen - mits beschikbaar. Dat scheelt waarschijnlijk een paar tientjes per maand en als je alleen wat Netflix streams kijkt (zelfs op 4K) moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
Allemaal advies maar kijk eens op een vergelijk website wat er mogelijk is op je adres. Kijk hierbij goed wat je nu gebruikt en weer wil hebben bij je vervanging. Vaak genoeg zeggen mensen ja internet en tv en komt later jaaaa maar ik mis mijn terugkijk functie of opneem functies etc. Soms is goedkoop duurkoop. Zelf kijk ik bijna geen tv en ben ik van Ziggo afgestapt zodra ik fatsoenlijke xDSL snelheid kon krijgen op mijn adres. Ben via een vergelijk website bij een provider gekomen die het goedkoopst was. Wat ik kijk aan tv doe ik via NPO start (gratis stukje) en Videoland (betaalde dienst voor RTL zenders). Dit is voor mij voldoende. Als er geen fatsoenlijke xDSL snelheid te halen valt op je adres: bel Ziggo op dat je een nieuw jaar abo wil met korting. Werdt in mijn tijd van Ziggo altijd op gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TexMex schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Zoals ook door anderen gezegd: internet zonder tv is bij Ziggo niet mogelijk, wat Ziggo je ook wil doen geloven.

Elk consumentenpakket van Ziggo komt altijd inclusief de ongecodeerde tv-zenders uit het basispakket (dat Ziggo Kabel TV noemt).

Ook Internet Basic, à € 32,50 per maand, komt dus zonder meerkosten inclusief de ongecodeerde 'Kabel TV'-zenders.

Wat Ziggo doet bij pakketten die het als internet-only verkoopt, is simpelweg het kijken naar gecodeerde zenders en het kijken naar Ziggo Go onmogelijk maken. Maar het ongecodeerde zenderaanbod blijft beschikbaar.
Miezerige info dan, want er staat op de pagina van Internet Basic niet dat je ook TV erbij krijgt.
Ik heb zelf geen ervaring met dit abo, dus ga ik uit van de basis wat op het aangeboden staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Hackus Dat zeker. Ziggo verdient een hoop geld aan het feit dat deze informatie bij veel mensen niet goed bekend is.

Voor veel mensen die wel een beetje klaar zijn met tv, maar die als het nodig is, toch nog wel willen kunnen kijken naar wat simpele zenders uit het basispakket, zijn dit eigenlijk ideale pakketten. Maar erg duidelijk is Ziggo hier niet over helaas.

[ Voor 51% gewijzigd door TexMex op 08-10-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

Miezerige info dan, want er staat op de pagina van Internet Basic niet dat je ook TV erbij krijgt.
Ik heb zelf geen ervaring met dit abo, dus ga ik uit van de basis wat op het aangeboden staat
Je krijgt het er officieel ook niet bij, maar ze zouden een filter op je coaxkabel moeten zetten om het weg te filteren (het kan niet softwarematig met analoge zenders) en dat vinden ze te veel werk. In Belgie doen ze dit wel (met wat vertraging), Ziggo doet dit dan schijnbaar niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 08-10-2021 10:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Marzman Klopt, al zijn het inmiddels geen analoge zenders meer, maar ongecodeerde digitale zenders. Alleen het radio-aanbod is in sommige regio's nog analoog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 08:21
[...]

Dan voel ik mij toch wat geprikkeld... hoezo niet kiezen voor Ziggo? Zo'n oneliner droppen voegt niet echt veel toe. Want waarom zou je niet kiezen voor al jaren vrijwel het meest betrouwbare/stabiele netwerk voor internet en televisie van Nederland? Vrijwel altijd de beloofde snelheid halen? Goede beeldkwaliteit van tv...

Er zijn natuurlijk ook redenen te bedenken waarom niet... relatief duur bijvoorbeeld en vergeleken met glasvezel zijn hun internet pakketten heel erg scheef met de lage uploadsnelheden en mocht je thuis een storing hebben zijn ze vaak niet het snelste en het meest oplossingsgericht. Overigens is een all-in glas abonnement bij KPN vrijwel niets goedkoper dan Ziggo, mag ook worden gezegd.

Ikzelf ben vorige jaar overgestapt naar KPN glas vanwege de uploadsnelheid, door o.a. thuiswerken en meer in de cloud werken is een (veel) hogere uploadsnelheid erg fijn... maar heb in dat ene jaar ook al meer storingen meegemaakt dan in de 10 jaar ervoor bij Ziggo. Vooral tv laat het toch met enige regelmaat eventjes afweten met verstoringen in het beeld of zelfs volledig geen tv... iets wat mij bij Ziggo niet eens meer bijstaat ooit last van te hebben gehad buiten een brede storing op het netwerk.
Hij wil goedkoop niet betrouwbaar als main. Ziggo is duur. Heb zelf max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@TweakerVincent Toch valt dat mee als je op zoek gaat naar de verborgen, goedkopere Ziggo-abonnementen. Het genoemde Internet Basic is bijvoorbeeld zeer gunstig geprijsd aangezien het inclusief de ongecodeerde basis tv-zenders komt. Jammer dat Ziggo dat soort pakketten niet gewoon open en bloot in zijn pakketvergelijker zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Je kan even bellen met Ziggo om je abonnement aan te passen. Ik heb eergisteren gebeld en 6 maanden €20,- korting gekregen via Ziggo met een nieuwe decoder. Ik betaal €53,- per maand en voor 6 maanden betaal ik €33,- voor Internet 75Mbit /10 Mbit/s & Interactieve TV met standaard TV en geen extra pakketten.

Ik wilde overstappen op T-Mobile en ik vroeg doe mij maar een leuke bod. Ik zit nu wel 12 maanden vast aan Ziggo maar met 6 maanden daarvan met korting (€120 in mijn voordeel)

[ Voor 30% gewijzigd door Van der Berg op 08-10-2021 12:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:54
Bellen met ziggo dat je weg wilt
Vervolgens krijg je een aanbieding waar je 1 jaar aan vast zit.

Zo ben ik van 54 euro per maand (basis abbo internet/tv) naar 32 euro gegaan.
Tevens ook gratis een TP-Link Mesh setje gekregen en 6 maanden Ziggo Sport racing.
Volgend jaar zie ik wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Van der Berg schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:14:
Je kan even bellen met Ziggo om je abonnement aan te passen. Ik heb eergisteren gebeld en 6 maanden €20,- korting gekregen via Ziggo met een nieuwe decoder. Ik betaal €53,- per maand en voor 6 maanden betaal ik €33,- voor Internet 75Mbit /10 Mbit/s & Interactieve TV met standaard TV en geen extra pakketten.

Ik wilde overstappen op T-Mobile en ik vroeg doe mij maar een leuke bod. Ik zit nu wel 12 maanden vast aan Ziggo maar met 6 maanden daarvan met korting (€120 in mijn voordeel)
Tja, ik heb alleen internet nodig, ik betaal nu 40 euro in de maand en krijg daarvoor 1Gbit glasvezel voor terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Nou ja, het hele topic gaat over dat iemand goedkoper internet en TV wil hebben. Dus dan is het nogal relevant dat Ziggo prijzig is ;) . (Even los van opties als Internet Basic, die uiteraard wel interessant kunnen zijn).

Overigens ook exact de reden dat ik weg ging bij Ziggo. Toen ik zes jaar geleden op mijn huidige adres kwam te wonen waren ze de goedkoopste. Drie jaar later waren ze de duurste door hun snelheid prijsverhogingen. (Maar een paar kleine glasvezelproviders bij mij, dus wat anders dan bij normale KPN netwerk).

En ja heb weleens internet storing bij nieuwe glasvezel gehad. Tegelijk ging in de appartement-app twee weken geleden nog rond dat de Ziggo gebruikers geen internet hadden. En zal best ook wel pech zijn geweest bij mij, maar ik heb toch ook wel meerdere keren problemen gehad met Ziggo hardware en ook nieuwe moeten krijgen. Terwijl ik nu een Experiabox heb die (even afkloppen) nog nooit problemen heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:18:
@Hackus Dat zeker. Ziggo verdient een hoop geld aan het feit dat deze informatie bij veel mensen niet goed bekend is.

Voor veel mensen die wel een beetje klaar zijn met tv, maar die als het nodig is, toch nog wel willen kunnen kijken naar wat simpele zenders uit het basispakket, zijn dit eigenlijk ideale pakketten. Maar erg duidelijk is Ziggo hier niet over helaas.
De laatste keer dat ik hier voor iemand naar keek was het verschil dat je bij een Kabel TV abo ook Ziggo GO krijgt en op die manier wel HD kan kijken. Bij Internet Basic vervalt het Ziggo GO gedeelte... (iirc).

Voor enkel NPO 1-3 volstaat een DVB-T2 antenne ook overigens en pluk je die gratis uit de lucht.

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 08-10-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Fiber schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:24:
Ook als je Ziggo opzegt blijven (bleven?) de basiszenders vaak nog jaren beschikbaar op de kabel omdat de verbinding vaak niet (direct) echt fysiek afgesloten wordt. (werd?)
Is nu afgesloten of stopgezet. Ze zijn er druk mee bezig in ieder geval.

En ik heb eigenlijk geen andere optie dan Ziggo hier als ik een beetje Internet wil. DSL is hier compleet rot, installatie dateert nog uit 1958.

[ Voor 17% gewijzigd door prutser001 op 08-10-2021 15:45 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehNeo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-11-2024
ik heb internet via mijn werkgever (IT bedrijf).
Dus heb aan al mn televisies een android shield hangen en apps; f1tv, eurosport player, nlziet, videoland, plex, netflix

altijd wat te gluren, en al die betaaldiensten was ik toch al kwijt voordat ik dit via mijn werkgever had, behalve NLziet..

Kortom; als je een los internetbundeltje kan vinden, is het een kwestie van de losse diensten optellen en checken of je goedkoper uit bent... Ik had een goeie incentive, vanwege mn werkgever, anders was het navelpluis geweest en had ik het niet gedaan

[ Voor 30% gewijzigd door TehNeo op 08-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@apis29 Klopt inderdaad. De pakketten die Ziggo als internet-only verkoopt, bieden qua televisie alleen toegang tot de ongecodeerde digitale zenders en geen toegang tot Ziggo GO.

DVB-T2 is zeker een prima, gratis alternatief! De zenders van de NPO en een regionale zender in Full HD. En met een beetje ontvangst lukt het ook nog wel om wat meer regionale zenders uit de lucht te pakken.
prutser001 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Is nu afgesloten of stopgezet. Ze zijn er druk mee bezig in ieder geval.
Volgens mij heb je vooral veel pech als Ziggo je echt afsluit. Elk jaar gooien ze wel een keer in de media dat ze nu echt iedereen gaan afsluiten die nog steeds gratis naar het ongecodeerde pakket kijkt. Maar echt hard lijkt het niet te gaan. Vermoedelijk gebeurt het alleen als een Ziggo-medewerker toevallig iets moet regelen in jouw straatkast en vervolgens checkt wie er geen recht meer heeft op het kabelsignaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

TexMex schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:57:
@apis29 Klopt inderdaad. De pakketten die Ziggo als internet-only verkoopt, bieden qua televisie alleen toegang tot de ongecodeerde digitale zenders en geen toegang tot Ziggo GO.

DVB-T2 is zeker een prima, gratis alternatief! De zenders van de NPO en een regionale zender in Full HD. En met een beetje ontvangst lukt het ook nog wel om wat meer regionale zenders uit de lucht te pakken.

[...]

Volgens mij heb je vooral veel pech als Ziggo je echt afsluit. Elk jaar gooien ze wel een keer in de media dat ze nu echt iedereen gaan afsluiten die nog steeds gratis naar het ongecodeerde pakket kijkt. Maar echt hard lijkt het niet te gaan. Vermoedelijk gebeurt het alleen als een Ziggo-medewerker toevallig iets moet regelen in jouw straatkast en vervolgens checkt wie er geen recht meer heeft op het kabelsignaal.
Deze week gebeurt bij mij, alles in de wijk kast vervangen en klaar voor giganet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:57:
@apis29
Was er toevallig al mee bezig, gisteravond de Hauppage nog binnengekomen (niet nodig voor een tv natuurlijk; een recente iig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McVs56NExrzfzQlqJ_1oTKL2mm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bjePVGm9BnKSCriiaszP4ggt.jpg?f=user_large

(Antenne nog zonder voeding, type Funke PI150 bijv. wanneer direct op de tv aangesloten/ of op iets als zo'n usb stick ontvanger. Bereik hier is echter zo goed dat ie zonder voeding al heel veel pakt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ub8EtP0AsmCWTpScNuLL0IHWgM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IXJadhJFUdmkCxWKANvDfNLT.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 09-10-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 12:34
Ook ik ben behoorlijk geprikkeld. Lid (tevreden) sinds de start van @home en door het onvoldoende meegroeien van Ziggo ben ik in 7-2022 overgestapt naar glasvezel. Het is goedkoper en veel sneller. Ik heb mijn abonnement in februari 2022 via de website opgezegd. In maart kreeg ik een telefoontje van ziggo om mij over te halen toch te blijven, maar dit uiteraard niet gedaan. Ik ontving een bevestiging van beëindiging in juli 2022.
So far so good, maar nu begint de ellende......

In juli nog een factuur ontvangen voor het volledige bedrag en dat was al vreemd. In augustus weer een automatische incasso en ben gaan bellen met de klantenservice. Dame in kwestie was opdringerig dat ik niet een ander ziggo-abonnement had afgesloten en zij had geen oren naar het feit dat ziggo duurder is en qua snelheid niet aan glas kan tippen, "meneer, uw 600 mbit moet toch voldoende zijn", zei ze. Tenslotte gaf ze aan dat ik niet had opgezegd, er moest iets mis zijn gegaan in hun systeem, maar wist me wel te vertellen dat ziggo nog extra had gebeld (waarom doe je dat dan?). In hun systeem stond dat ik op hun nieuw aanbod nog op terug zou komen gaf ze aan. kortom,.....
Ik mag nog tot eind september betalen voor een dienst die ik al 3 maanden niet meer gebruik.
Uiteraard heb ik een schriftelijke bevestiging gevraagd voor de beëindiging, ik vertrouw deze bandieten niet.

Ziggo heeft het zwaar door alle opzeggingen, maar de wijze waarop ze de oude vertrouwde klanten nog even 1 of 2 extra maanden aftroggelen is beneden alle peil. Voor mij nooit geen Ziggo meer. }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik vind het ook duur geworden bij Ziggo en ik wil binnenkort over op glasvezel van T-Mobile. Momenteel betaal ik per maand voor de goedkoopste pakket €55,- dit bestaat uit:

• Internet Start: 100/20 Mbit/sec
• TV Start (zonder extra pakketten) via CI+ 1.3

Ik heb geen telefonie van Ziggo omdat ik onbeperkt bellen heb op smartphone bij T-Mobile

Ik heb nog 1 jaar contract lopend tot 31 oktober 2022 (Kreeg eerste 6 maanden €20,- korting)

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 26-08-2022 17:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
lockheat schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:12:
Ik ontving een bevestiging van beëindiging in juli 2022.
Waarom zou je nog betalen als je een bevestiging van de opzegging hebt die je aan Ziggo kunt laten zien? En ik neem dus ook aan dat je de spullen van Ziggo (zoals modem e.d.) hebt teruggestuurd volgens de instructies van Ziggo en dus geen gebruik van de diensten meer kunt maken?

Als dat echt allemaal zo is (bevestiging van opzegging + alles teruggestuurd) kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat Ziggo je zal dwingen nog te betalen. En als ze toch kosten afschrijven via automatische incasso, zou ik die gewoon storneren.
Pagina: 1