Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktopadvies nodig voor NFT mint en gaming

Pagina: 1
Acties:

• Jeppe15
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben actief in de crypto en NFT space. Bij het minten van nieuwe NFT is snelheid van je pc een belangrijk onderdeel. Als de pc sneller is dan mijn basic laptop van een paar honderd euro is het al goed. Hier heb ik geen advies voor nodig maar het is goed om in het achterhoofd te houden. Ik ben niet echt van pc games, ik heb veel consoles gespeeld en verwacht op termijn wel Halo Infinite te willen spelen, Hearthstone en misschien wat battlefield type games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in gedachte dat de PC €1000 tot €2000 moet gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik een ergonomische muis en blijf dat doen. heb een 24 inch monitor en neem denk ik nog wel een tweede monitor. Moet dus nog wel een toetsenbord en geluid hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een i7 beter is dan een i5, ik weet dat solid state disk sneller is dan normaal. Maar daar houd mijn kennis wel langzaam aan op. Dus heel eerlijk, ik weet niet wat ik nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een vrij stille pc, voor als ik eventueel nog een cryptocurrency wil minen.

Ga je overklokken?
Denk ik niet

Wat verwacht je van ons?
Opties wat goed en wat beter is, past het bij elkaar? Moet ik voor net iets meer/minder net ff wat anders hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 298,27€ 298,27
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 119,90€ 119,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 6600 XT Gaming X 8G€ 507,62€ 507,62
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 34,95€ 34,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 121,-€ 121,-
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 88,35€ 88,35
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 109,95€ 109,95
Totaal€ 1.364,94

[ Voor 56% gewijzigd door Jeppe15 op 17-10-2021 18:19 . Reden: prijslijst toegevoegd ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Wellicht kun je deze vraag laten verplaatsen naar het Crypto forum? Ik heb het idee dat het daar beter op zijn plaats is...

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:19
Je wilt dus een stille pc bedoelt voor crypto moment?
Of een game pc?

Heb je zelf al een opzet?
Wat heb je al gevonden in je zoektocht?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
martyw schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:44:
Wellicht kun je deze vraag laten verplaatsen naar het Crypto forum? Ik heb het idee dat het daar beter op zijn plaats is...
Nee want dat subforum is niet voor aankoopadvies :).

Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

• Jeppe15
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Bumpje, topic is iom moderator weer open.