Vraag

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58
Net deze mooie Philips OLED TV gekocht.
Echter wat erg tegen valt is de ethernetsnelheid van deze TV....100Mb
Ik maak thuis gebruik van KPN Glasvezel 1000Mb,...dus het laden kan een stukje sneller.
Kwam op Youtube filmpjes tegen het zelfde probleem,...dit hebben ze opgelost met een USB 3.0 to Ethernetkabel. (merk Cable Matters).

Echter herkent deze Philips dit niet,...(wifi heb ik uitgezet)
Werkt echter wel op Sony en LG TV's

Waarom niet op een Philips ???

Bron van het filmpje:

https://youtu.be/PIef8iRZhLE

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Omdat niet elke apparaat ethernet naar USB kan omzetten. Lijkt mij overigens dat je aan 100Mb genoeg zou moeten hebben.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Satfreak
Slavy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:15:
Omdat niet elke apparaat ethernet naar USB kan omzetten. Lijkt mij overigens dat je aan 100Mb genoeg zou moeten hebben.
Het omzetten gebeurt toch ook via de kabel ? Alles loopt via USB 3.0
Is dit dan een software matig probleem van de philips ? of stukje hardware ?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Maar niet elk apparaat heeft ondersteuning (lees: drivers/software) om zo een USB apparaat te laten werken. Jouw TV lijkt er dus een van.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:17
Precies, je zal ook drivers nodig hebben, en die heeft de TV schijnbaar niet.

Ik begrijp overigens ook niet echt waarom je meer als 100 nodig zou hebben op een TV. Je gaat toch geen grote bestanden downloaden?
Het laden kan een stukje sneller? Het laden van wat?

[Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 07-10-2021 19:36]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:22

Tens

My brain hurts

heb je hem op een pc/laptop getest?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Satfreak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:12:
Wat is daar mis mee? 100 Mbps is genoeg om 4K te ontvangen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:59
Ik heb T-Mobile thuis €30 p/m DSL verbinding en kan prima YT/D+/Netflix kijken op 4k

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het werkt niet omdat een netwerkverbinding een netwerkverbinding is en een usb verbinding een usb verbinding. Klinkt flauw, maar toch is het zo.

Natuurlijk, je kunt met zo”n kabeltje je netwerk op een usb poort aansluiten. Maar dat is niet waarvoor die poort bedoeld is. Vergelijk het met voeding via je neus. Het kan, mits je daar genoeg maatregelen (zoals een sonde) voor treft. Toch snap je zelf wel dat het niet de bedoeling is.

In dit geval heb je een driver nodig die het OS wijs maakt dat er een netwerkkaart op die USB poort zit aangesloten. De fabrikant moet die driver dus al in het OS mee leveren anders gaat het niet werken. En Philips is sowieso erg karig qua drivers. Zo kan ik op mijn TV wel een bluetooth toetsenbord aansluiten, maar geen bluetooth koptelefoon. Een of andere genie bij Philips vond dat blijkbaar niet nodig.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

RiDo78 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:11:Een of andere genie bij Philips vond dat blijkbaar niet nodig.
Nou had die genie waarschijnlijk ook door dat een bluetooth toetsenbord aansturen een heeeeeel stukje gemakkelijker is dan audio over een bluetoothverbinding versturen met codec ondersteuning, omzetting daarvan vanaf de audio bron, bijbehorende licenties, ect. ;)

Gabriël ITX

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:17:
[...]

Nou had die genie waarschijnlijk ook door dat een bluetooth toetsenbord aansturen een heeeeeel stukje gemakkelijker is dan audio over een bluetoothverbinding versturen met codec ondersteuning, omzetting daarvan vanaf de audio bron, bijbehorende licenties, ect. ;)
Als ze een paar honderd euro voor een tv durven vragen dan moeten ze niet zeiken over een paar cent aan BT-licenties. En zo lastig is dat ook niet, die drivers zijn gewoon beschikbaar dus ze hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:57

Jimbolino

troep.com

RiDo78 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:21:
[...]

Als ze een paar honderd euro voor een tv durven vragen dan moeten ze niet zeiken over een paar cent aan BT-licenties. En zo lastig is dat ook niet, die drivers zijn gewoon beschikbaar dus ze hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden.
voor bluetooth audio heb je latency compensatie software nodig die het beeld vertraagd
kan me voorstellen dat dat complexer is om te maken/testen, dan ondersteuning voor keyboard/mouse

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:40
Satfreak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:12:
Ik maak thuis gebruik van KPN Glasvezel 1000Mb,...dus het laden kan een stukje sneller.
Kwam op Youtube filmpjes tegen het zelfde probleem,...dit hebben ze opgelost met een USB 3.0 to Ethernetkabel. (merk Cable Matters).

Echter herkent deze Philips dit niet,...(wifi heb ik uitgezet)
Werkt echter wel op Sony en LG TV's

Waarom niet op een Philips ???

Bron van het filmpje:

https://youtu.be/PIef8iRZhLE
Wat je zegt is onzin
Het kan helemaal niet sneller
en er is geen enkele bandbreedte voor wat voor content /stream dan ook die de 100 mbps overschrijdt die je tv kan gebruiken.

daarnaast kan je nog altijd wifi gebruiken die wel een bandbreedte hoger dan 100 mbps theoretisch ondersteunt als je graag een hoger cijfer bij je speedtest ziet.

maar in de praktijk zal dit eerder trager werken door mogelijke vertragingen bij starten van sessies en interferentie.

Dus het valt je helemaal niet tegen.
Je hebt alleen een idee gebaseerd op een illusie die je tegen valt

Als je niet meer in illusies denkt en je richt op de realiteit en rationeel blijft is er niets aan de hand.

[Voor 5% gewijzigd door boyette op 08-10-2021 02:26]

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:42

Funky22

Guild invite

Heb die Yt filmpjes oik gezien, maar daat staat toch duidelijk bij vermeld op welke tv's dit werkt.

https://discord.gg/x8uWt9

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb zelf een Philips TV en liep ook tegen het probleem aan dat deze maar 100Mbit ondersteund via de ethernet poort. Ik heb dit zelf opgelost door de TV via WIFI te verbinden. Deze is een stuk sneller dan de 100Mbit ethernet aansluiting.

Voor degene die roepen dat 100Mbit genoeg is, dat is bij een Philips TV kennelijk niet zo. Als je bijvoorbeeld een 4k film vanaf je NAS naar de TV wilt streamen, dan gaat deze constant bufferen omdat de constante throughput niet hoog genoeg daarvoor is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:49
E-Vix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:35:
Ik heb zelf een Philips TV en liep ook tegen het probleem aan dat deze maar 100Mbit ondersteund via de ethernet poort. Ik heb dit zelf opgelost door de TV via WIFI te verbinden. Deze is een stuk sneller dan de 100Mbit ethernet aansluiting.

Voor degene die roepen dat 100Mbit genoeg is, dat is bij een Philips TV kennelijk niet zo. Als je bijvoorbeeld een 4k film vanaf je NAS naar de TV wilt streamen, dan gaat deze constant bufferen omdat de constante throughput niet hoog genoeg daarvoor is.
Dat is niet alleen bij Philips zo hoor, dat is bij een Samsung net zo goed het geval.
Grote 4K bestanden met hoge bitrates afspelen vanaf je eigen NAS zorgt er inderdaad voor dat de bekabelde verbindingen het niet trekken met een 100 Mbps aansluiting. Gewoon zorgen dat je WIFI verbinding in orde is en dan is het geen probleem.
Voor Netflix, Videoland, YT etc is het echter geen probleem, die kunnen af met een veel tragere verbinding.

[Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2021 11:41]

• Satfreak
Ik ben blij met de laatste reacties,...gelukkig ook mensen die de 100Mb te weinig vinden als je stream via een NAS. En in deze tijd met glasvezel is een netwerkaansluiting van 1000mb toch bijna een standaard ???

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Satfreak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:41:
En in deze tijd met glasvezel is een netwerkaansluiting van 1000mb toch bijna een standaard ???
Wat heeft de internetsnelheid voor relatie met je interne netwerksnelheid? In de tijd van de opkomst van ADSL werkten we toch ook met 10/100MBit netwerken waarbij de internetaansluiting dat bij lange na niet haalde? Dat is niet veranderd, het staat ook nog steeds compleet los van elkaar.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 22:54
Een Ugreen 20265 werkt met vrij veel Linux based apparaten.
De Asix 88179 chipset is waar het om gaat.

Je moet dus weten wat de chipset is die erin zit.

Die Ugreen werkt in ieder geval met dingen als een Xiaomi Mi Box S en allerlei NAD apparatuur.

https://www.ugreen.com/pr...hub-with-gigabit-ethernet

https://www.amazon.nl/UGR...dersteuning/dp/B00LLUEJFU

De vraag is altijd of een apparaat de benodigde drivers heeft en laadt, en dat kan ik bij de Philips TV niet vinden.
Als ik zo een beetje google dan krijg ik de indruk dat die Philips tv's hier niet aan meewerken.

Hier iemand die getest heeft met een recente Philips TV zonder succes.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=353176

[Voor 28% gewijzigd door RobbieT op 08-10-2021 21:11]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

sypie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Wat heeft de internetsnelheid voor relatie met je interne netwerksnelheid? In de tijd van de opkomst van ADSL werkten we toch ook met 10/100MBit netwerken waarbij de internetaansluiting dat bij lange na niet haalde? Dat is niet veranderd, het staat ook nog steeds compleet los van elkaar.
Je heb gelijk. Dat staat los van elkaar. Tenminste, als je internet verbinding langzamer is dan je interne netwerk snelheid.
Waar @Satfreak dus op doelt is dat ie een snellere internet verbinding heeft én sneller intern netwerk heeft, dan dat zijn TV aankan. De tijd van 10Mbps ADSL is voorbij. Bottleneck is de TV en dat probeert ie m.i. terecht te tackelen omdat hij last heeft van die beperking. Vroeger was de bottleneck het internet. Dat is niet meer. TV had gewoon 1 Gbps moeten hebben. Maar dit is niet alleen bij Philips het geval. LG en Sony doen ook 100 Mbps interfaces in hun TV's. Het wordt hoog tijd dat dat veranderd.
Toegegeven: het is voor de meeste mensen ruimschoots genoeg. Maar we zijn Tweakers... :)

[Voor 5% gewijzigd door remco_k op 09-10-2021 09:51]

Alles kan stuk.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
remco_k schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Je heb gelijk. Dat staat los van elkaar. Tenminzte, als je internet verbinding langzamer is dan je interne netwerk snelheid.
Waar @Satfreak dus op doelt is dat ie een snellere internet verbinding heeft én sneller intern netwerk heeft, dan dat zijn TV aankan. De tijd van 10Mbps ADSL is voorbij. Bottleneck is de TV en dat probeert ie m.i. terecht te tackelen omdat hij last heeft van die beperking. Vroeger was de bottleneck het internet. Dat is niet meer. TV had gewoon 1 Gbps moeten hebben. Maar dit is niet alleen bij Philips het geval. LG en Sony doen ook 100 Mbps interfaces in hun TV's. Het wordt hoog tijd dat dat veranderd.
Toegegeven: het is voor de meeste mensen ruimschoots genoeg. Maar we zijn Tweakers... :)
Is er ook daadwerkelijk een use-case voor 1Gb/s of is het een klassiek gevalletje 'mijne (nummertje) is groter'?

Fixing things to the breaking point...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben blij met de laatste reacties,...gelukkig ook mensen die de 100Mb te weinig vinden als je stream via een NAS. En in deze tijd met glasvezel is een netwerkaansluiting van 1000mb toch bijna een standaard ???
Het helpt je alleen niks.

Dat (minieme OS) vd TV heeft geen drivers voor die USB adapter, simpel. Overschakelen op WiFi of een nieuwe TV kopen.

[Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 09-10-2021 04:03]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:40
E-Vix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:35:

Dat is onzin en technisch niet eens mogelijk
het bufferen wordt veroorzaakt door problemen met je NAS niet met de 100mbit poort
je Nas kan never never een throughput halen die meer dan tussen de 60 en 80 mbps vraagt.

die content bestaat niet eens.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Kijk naar de gebruikte codec, de meest absurde bluerays uhd rip op h265 met hdr en een atmos audio track die ik heb is alsnog geencode naar 85mbit. Echt een mega file. Mijn C7 oled trekt dat perfect op 100mbit, nooit meer nodig gehad. Gewoon dlna vanaf mijn synology. Zolang je door half duplex maar geen 50mbit kwijt raakt.

Verder is USB USB, en ethernet is ethernet. Ergens moet een Mac & phy zitten om het geheel te laten praten: een netwerkkaart. In dit geval zo te horen in de kabel zelf. Gefeliciteerd. Installeer een driver en hoop dat je OS het snapt.

Maar goed. Begin bij de codec. Open het ding op vlc, en inspect codec. Als het meer dan 100mbit heb, petje af. Maar "waarom" codecs zijn zo goed geworden! Zelfs 8k files hoeven niet direct absurd te zijn

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:59
Gebruik je nu streaming diensten of stream je zelf? Kunnen we namelijk kijken waar de bottleneck echt zit.

En wat jij nu standaard vind triggered mij een beetje.. echt een "gebruiker opmerking". Leg nu eerst maar uit hoe jouw netwerk in nu in elkaar steekt.

Aanname: misschien moet die wifi punt van je provider uit de meterkast of zelf extra accesspoints toevoegen voor knap bereik voor jouw tv in je schuur die als mancave gaat dienen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee