Webcam sterk met tegenlicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:00
Ik zoek een?
Webcam die goed is voor webinars, waarbij ik een raam achter mij heb, dus in een situatie met tegenlicht. Zelfs met de lamellen docht ben ik met mijn huidige webcam (oudere logitech C525) niet meer dan een schaduw
Wat is je budget?
Liefst onder de 75, tenzij daarboven echt aanzienlijk beter is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, alles wat werkt met Teams, Zoom en Webex is prima.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moderne high end laptop, webcam op losse schermen gemonteerd in een situatie met sterk tegenlicht.

Beste antwoord (via Johan Bogle op 20-10-2021 09:20)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik herken dat. Een raam achter je computer en je ziet eruit als een kroonggetuige in een strafzaak.

Wat enorm gaat helpen is een ringlicht die jouw gezicht verlicht. Heb je ook geen nieuwe webcam nodig.
Bijvoorbeeld zoiets:
Amazon: Video Conference Lighting Kit, Ring Light for Monitor Clip on with Tripod, USB Charging for Remote Working, Distance Learning, Zoom Call, Live Broadcast Lighting, Laptop Computer Video Light (6 inch)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik herken dat. Een raam achter je computer en je ziet eruit als een kroonggetuige in een strafzaak.

Wat enorm gaat helpen is een ringlicht die jouw gezicht verlicht. Heb je ook geen nieuwe webcam nodig.
Bijvoorbeeld zoiets:
Amazon: Video Conference Lighting Kit, Ring Light for Monitor Clip on with Tripod, USB Charging for Remote Working, Distance Learning, Zoom Call, Live Broadcast Lighting, Laptop Computer Video Light (6 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:00
Thanks @Djarune Voor die prijs zal ik dat eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25
Het hoeft geen ringlicht te zijn, iedere lamp die het verschil in helderheid tussen je gezicht en de achtergrond kan verminderen voldoet.

Een ringlicht heeft wel als voordeel dat het licht precies vanaf de plek van de webcam komt (als je de webcam in het midden van de ring plaatst) zodat er geen / minder schaduwen zijn op je gezicht. Ook reflecties van de lamp (in een bril, of je ogen) zijn mooier / natuurlijker dan wanneer het een TL-balk zou zijn, maar dat speelt vooral bij fotografie; ik denk niet dat je daarover in een Teams-meeting opmerkingen gaat krijgen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock