Koelkast : kabel van de compressor beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:41
Ik heb nu iets meer dan 1 week een koel-vries-combinatie in huis. De energiemeter erop gezet nadat de kast op temperatuur was. Volgens het label moet hij circa 210 KWH gebruiken, volgens de meter (2x 3 dagen gemeten, geen kachel aan, geen direct zonlicht, ruimte om de koelkast heen minimaal 10cm aan alle kanten) zou het verbruik op dit moment uitkomen op zo'n 390 KWH per jaar.

Aan de achterkant gekeken, of hier iets te zien zou zijn, dat dit verbruik zou kunnen verklaren. (D-klasse, 1-persoons huishouden)

De achterkant zit dicht, alleen het onderste deel met compressor is zichtbaar. Bij de compressor viel mij een verkleuring? op aan de kabel.

Weet iemand, of dit normaal is voor een nieuwe koelkast, die amper een week heeft aangestaan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4SnOIPCRHocjiwlM07j_SL9RYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhSd85ImKvZOjMmum9IOn8vZ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via lotje1 op 07-10-2021 22:16)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
wat flux die achter gebleven is na hard solderen idd . Effe nat lappie erlangs halen . heeft iig niks te maken met het meer gebruik dat je gemeten hebt :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Laatst online: 23:23
is gewoon niet goed schoon gemaakt na het hardsolderen lijkt het

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
wat flux die achter gebleven is na hard solderen idd . Effe nat lappie erlangs halen . heeft iig niks te maken met het meer gebruik dat je gemeten hebt :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:38

Tens

let me drink about it

NLMarcel194 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:33:
is gewoon niet goed schoon gemaakt na het hardsolderen lijkt het
Denk ik ook. Je kunt de zeepsoptest doen natuurlijk, maar als het werkelijk lek is stopt de koelkast er al snel mee.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Je verwacht toch niet dat je het theoretische ideale verbruik gaat halen?

Dat is gewoon een beetje als verbruikscijfers van auto's, getest onder ideale scenario's, die je in het echte leven nooit gaat halen.
Hoe veel er in zit heeft natuurlijk ook nog wat invloed, temperatuur van de kamer, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 07-10-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Laatst online: 02:41
bedankt allemaal voor de reacties :)
Pagina: 1