Hulpvraag
Door gebrek aan duidelijke functietitel (zie topictitel) heb ik nogal moeite met het vinden van de juiste baan. Ik ben met name op zoek wat voor rollen/functietitels er bij mijn profiel passen, om het zoeken makkelijker te maken. Hoe concreter, hoe beter!Wie ben ik
• Opleiding: MBO-4 ICT richting softwareontwikkeling, HBO onafgerond• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Vlaardingen
• Functie: Softwareontwikkelaar
Werkgeschiedenis
Mijn eerste functie (8 jaar) is van ontwikkeling gevormd naar een multidisciplinaire functie waarin ik:• Problemen in bestaande software onderzocht en oploste
• Problemen in data (als gevolg) rechttrok dmv SQL, maar ook handmatig
• Zoveel mogelijk functionaliteit in een enkele query leerde proppen dankzij een limitatie in het rapportagesysteem, dus creatief met SQL werd
• Hier en daar wat side-projects had, met name op legacy software gebied, om spul langer in leven te houden
Mijn tweede functie (5 jaar) is redelijk vergelijkbaar met de eerste, met de kanttekening dat praktisch alle logica in PL/SQL zat, waardoor ik daar veel ervaring mee heb opgebouwd.
Huidige rol
Na een vervelende periode op persoonlijk vlak en helaas onbegrip daarvoor bij werkgever #2 ben ik om me heen gaan kijken en heb ik een baan als Software Developer gevonden bij een veel kleiner bedrijf.Helaas bevallen intussen meerdere aspecten van de baan me niet (meer):
• Het maken van nieuwe code bevalt me een stuk slechter dan het fiksen van bugs.
• De dynamiek binnen het bedrijf zorgt voor een (ongetwijfeld herkenbare) opeenstapeling van feature-verzoeken, ondanks gemaakte afspraken over een feature-stop om een inhaalslag te plegen op het gebied van stabiliteit en schaalbaarheid. Kortom: huidige systeem valt om, nieuwe versie moet snel-snel ontwikkeld worden maar die ontwikkelcapaciteit wordt volgeplempt met andere verzoeken.
Opties
BlijvenBlijven brengt onherroepelijk mee dat ik óf flink met de vuist op tafel moet gaan slaan, óf me moet schikken in wat er op me afkomt en daar maar zo goed mee om dien te gaan als ik kan. Beide opties staan me tegen en kosten me beduidend meer energie dan ik (ervoor over) heb. Ik heb ook een vrouw en kinderen, en elke dag leeg thuis komen is niet tof voor een gezin.
Terug naar mijn "oude rol"
Op zich was de rol bij mijn eerste twee werkgevers erg interessant - maar dat brengt het probleem met zich mee: hoe zoek je zoiets?
Plus, ik kán dit, maar is het wel een rol waar ik goed uit de verf kom?
En, niet onbelangrijk, bestáát dit nog wel? Het is een beetje een legacy-rol volgens mij...
Op zoek naar een nieuwe rol
...maar wat? Wat voor rol past er nog meer bij iemand die
• ervaring en affiniteit heeft met software
• graag uitzoekt hoe het van binnen werkt - waarom het niet werkt - en het dan oplost
• niet vies is van een beetje legacy
• best een beetje multifunctioneel wil zijn (graag zelfs)
• analytisch sterk is en snel verbanden legt (kan een gouden kwaliteit zijn in support, probleem A aan probleem B linken)