Mijn vraag
Op mijn toetsenbord zit geen SysRq toets. Zo nu en dan met teveel applicaties open wil mijn systeem wel eens bevriezen, voorheen kon ik dan met Alt + SysRq + F de boel weer laten ontdooien (meest zware process wordt dan gekilld). Maar zonder die SysRq toets lukt dat dus niet.
De vraag is dus hoe ik toch dat commando kan gebruiken
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Microsoft Bluetooth Keyboard (Qwerty US)
Ubuntu 18.04 LTS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Half DuckDuckGo afgezocht
En via Settings ->Toetsenbord geprobeerd een aangepaste sneltoets te maken en zo
Ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is om hier toch wat voor elkaar te boksen, iemand een idee?
Op mijn toetsenbord zit geen SysRq toets. Zo nu en dan met teveel applicaties open wil mijn systeem wel eens bevriezen, voorheen kon ik dan met Alt + SysRq + F de boel weer laten ontdooien (meest zware process wordt dan gekilld). Maar zonder die SysRq toets lukt dat dus niet.
De vraag is dus hoe ik toch dat commando kan gebruiken
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Microsoft Bluetooth Keyboard (Qwerty US)
Ubuntu 18.04 LTS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Half DuckDuckGo afgezocht
En via Settings ->Toetsenbord geprobeerd een aangepaste sneltoets te maken en zo
code:
te binden aan een andere toetsencombo, maar dat heeft totaal geen effect. Ik zie het ook niet weggeschreven worden in dat bestand dus blijkbaar is dit sowieso een slecht plan.1
| echo f > /proc/sysrq-trigger |
Ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is om hier toch wat voor elkaar te boksen, iemand een idee?
Tjolk is lekker. overal en altijd.