Vraag

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik wil kiezen tussen:
Realme GT / OnePlus Nord 2 / OnePlus 8T

Wat is je budget?
~500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk social media etc., geen zware taken. Camera is niet het belangrijkste. Ik kom van de OnePlus 5, dus alles is een flinke verbetering.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben absoluut geen fan van Samsung en iPhone, heb deze drie vergelijkbare toestellen gevonden en ook alvast in de vergelijkingstool van Tweakers gezet: https://tweakers.net/pric.../1715032;1726390;1621184/

Realme GT: 429 euro (Realme)
OnePlus Nord 2: 399 euro (coolblue)
OnePlus 8T: 479 euro (belsimpel)

Welke vragen heb je hier nog over?
OnePlus heb ik zelf ervaring mee en bevalt goed, maar vind het ook leuk om nieuwe merken te proberen. De Realme GT is een mooi toestel met een goede processor maar iets mindere camera. Beide OnePlus-toestellen zien er ook prima uit, hebben een betere camera maar iets mindere processor. Als het niet Realme wordt, vind ik het nog lastig om te kiezen tussen de Nord 2 of de 8T. Volgens mij heeft de 8T iets langer Android updates (t/m oktober 2023, versus t/m juli 2023 voor de Nord 2), maar is de camera van de Nord 2 iets beter. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Beste antwoord (via mrmatiz87 op 07-10-2021 18:37)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:39
Het verschil tussen de 8T en de Nord 2 is op meer plekken, loop deze 2 links eens door wat jij belangrijk vind:
https://nanoreview.net/en...s-nord-2-5g-vs-oneplus-8t
https://www.kimovil.com/en/compare/oneplus-8t,oneplus-nord-2

Grootste verschil is dat de 8T een groter scherm in hetzelfde formaat als de Nord 2 stopt, dus dunnere bezels, 120 Hz scherm met dimming en iets minder kras gevoelig glas, en metalen frame heeft dus minder gauw buigt en breekt.
Maar of dat voor jou doorslaggevend is?
Zelf weet ik niet wat ik van de Mediatek Soc moet vinden in de Nord 2. Hoe goed of slecht is deze ook op de termijn?
GPS is wel een stuk uitgebreider qua ondersteuning op de 8T, dus als je veel navigeert....

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 20:15
Je zou nog kunnen kijken naar de Xiaomi Mi 11i. De 256gb versie past precies in je budget (nu €500 bij MediaMarkt). Deze heeft een 108MP camera als je graag een betere camera wilt.

• swhnld
Realme klinkt goed, maar hoe zit het met updates en upgrades? Eventueel custom rom support als je daar om geeft? Kun/wil je zonder de OnePlus alert slider? Uiteindelijk komt Relame net als OnePlus en Oppo uit dezelfde stal, dus snel laden is goed, bouwkwaliteit naar verwachting, OS is ColorOS, maar dat komt over de tijd ook wel naar OnePlus verwacht ik.

Zou Realme afvallen, dan is er tussen de Nord 2 en de 8T nog het midrange vs flagship verhaal. Ga jij het merken als het allemaal iets meer kunstof is, of net iets dikkere randen heeft, of doe je er een hoesje omheen en maakt het niet meer uit?
En ook hier dan, wel of geen custom rom draaien, verwacht meer en langer custom rom voor de 8T dan voor de Nord 2.

[Voor 16% gewijzigd door swhnld op 07-10-2021 16:05]

• mrmatiz87
Jotyjo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
Je zou nog kunnen kijken naar de Xiaomi Mi 11i. De 256gb versie past precies in je budget (nu €500 bij MediaMarkt). Deze heeft een 108MP camera als je graag een betere camera wilt.
Ik las dat MIUI één groot drama is, ik wil liefst een redelijk cleane versie van Android.
swhnld schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
Realme klinkt goed, maar hoe zit het met updates en upgrades? Eventueel custom rom support als je daar om geeft? Kun/wil je zonder de OnePlus alert slider? Uiteindelijk komt Relame net als OnePlus en Oppo uit dezelfde stal, dus snel laden is goed, bouwkwaliteit naar verwachting, OS is ColorOS, maar dat komt over de tijd ook wel naar OnePlus verwacht ik.

Zou Realme afvallen, dan is er tussen de Nord 2 en de 8T nog het midrange vs flagship verhaal. Ga jij het merken als het allemaal iets meer kunstof is, of net iets dikkere randen heeft, of doe je er een hoesje omheen en maakt het niet meer uit?
En ook hier dan, wel of geen custom rom draaien, verwacht meer en langer custom rom voor de 8T dan voor de Nord 2.
Updates van Realme zouden twee jaar moeten zijn, lees hier en daar wel dat grote Android updates lang op zich kunnen laten wachten. Sowieso slechte support bij Realme, dus ik denk dat deze toch afvalt.

Ik zal geen custom rom draaien, dat maakt dus niet zoveel uit. Eigenlijk is het misschien de vraag of de 8T de 80 euro meer waard is ten opzichte van de Nord 2.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Het verschil tussen de 8T en de Nord 2 is op meer plekken, loop deze 2 links eens door wat jij belangrijk vind:
https://nanoreview.net/en...s-nord-2-5g-vs-oneplus-8t
https://www.kimovil.com/en/compare/oneplus-8t,oneplus-nord-2

Grootste verschil is dat de 8T een groter scherm in hetzelfde formaat als de Nord 2 stopt, dus dunnere bezels, 120 Hz scherm met dimming en iets minder kras gevoelig glas, en metalen frame heeft dus minder gauw buigt en breekt.
Maar of dat voor jou doorslaggevend is?
Zelf weet ik niet wat ik van de Mediatek Soc moet vinden in de Nord 2. Hoe goed of slecht is deze ook op de termijn?
GPS is wel een stuk uitgebreider qua ondersteuning op de 8T, dus als je veel navigeert....

• mrmatiz87
Thanks, denk dat de 8T de beste optie is. Ik ga op zoek naar een goede deal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee