Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 02:55
Graag zou ik mijn LG G1 (55") uit willen breiden met de Philips Hue Gradient LightStrip.
Ik weet dat het qua licht ondersteuning weliswaar zou moeten werken, maar waar ik benieuwd naar ben is de dikte van die lightstrip en of deze dan wel aan de achterzijde van de TV te bevestigen is

De G1 is (zoals velen standaard gedaan hebben) opgehangen met de bijgeleverde wallmount, maar deze zit zodanig strak tegen de muur dat ik er zelfs amper een vinger tussen kan krijgen, laat staan dus mogelijk zo'n lightstrip.

Online wel wat gevonden, maar niet echt een bevestigende ja of nee.

Daarnaast, Signify adviseert een afstand van (geloof ik) 10 tot 15cm van de muur, om het beste effect te krijgen.
Dit is al helemaal uitgesloten als ik van de bijgeleverde wallmount gebruik blijf maken. Maar goed, dat is alleen het esthetische deel, dat staat even los van of het überhaupt mogelijk is.

Iemand ervaring met die Philips Hue Gradient LightStrip icm een G1?

Een andere wallmount, zoals beschreven in het avforums topic, zie ik in ieder geval niet zitten.
En in het uiterste geval kan ik alleen over gaan tot het gebruik van de Hue Play Bars, maar vind dat ook niet echt een charmante oplossing.

Beste antwoord (via Hotmailer op 08-10-2021 15:38)

• paul2005
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 21:34
Ik heb een 18mm multiplexplaatje achter de wallmount gezet. Daarmee is er precies voldoende ruimte voor de lightstrip

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:26
Geen idee wat je er nu en later op gaat aansluiten maar besef wel dat het géén HDMI 2.1 artikel is, en je tv wel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
Brad Pitt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:49:
Geen idee wat je er nu en later op gaat aansluiten maar besef wel dat het géén HDMI 2.1 artikel is, en je tv wel.
Ja, dat besef ik me wel en is voor de toekomst ook wel iets om rekening mee te houden, bv wanneer ik een PS5 of een geschikte PC wil gebruiken.
Vooralsnog heb ik enkel devices met HDMI 1.4 of 2.0, dus daar maak ik me nog niet echt zorgen over.
Zelfs mijn receiver heeft enkel HDMI 2.0 ondersteuning, dus dat is al sowieso de zwakste schakel, als het om HDMI ondersteuning voor de toekomst gaat.

Ik zou de Philips Hue Play HDMI Sync Box tussen de TV en receiver in willen zetten, om zodoende alle apparaten te kunnen voorzien van hetzelfde licht effect.

Maar goed, dat deel is voor nu niet echt een ding en daarnaast zou het wel eens goed kunnen zijn dat Signify nog eens een nieuwere Hue Play HDMI Sync Box uit kan brengen in de nabije toekomst, welke wél HDMI 2.1 ondersteuning heeft. Ook dan zou ik in principe nog steeds van dezelfde lichtstrip gebruik kunnen maken. Ik ga er tenslotte niet vanuit dat we dmv een FW update die sync box naar HDMI 2.1 kunnen updaten, aangezien daar op hardware niveau toch eea voor aangepast dient te worden.

Alleen het aansluiten/monteren op die TV zelf icm die wallmount, dat zie ik momenteel als de echte uitdaging.

Ik kan natuurlijk wel die apparatuur allemaal aanschaffen, om er tijdens het plaatsen achter te komen dat ik daadwerkelijk geen gebruik kan maken van die strip, of dat het effect al sowieso niet echt ideaal is, om daarna alles weer te retourneren.
Maar ik speel met dit soort zaken liever op zeker, dan dat ik een bedrijf weer met een geopende verpakking en gebruikte goederen in hun maag moet splitsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hotmailer op 07-10-2021 23:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• paul2005
Ik heb een 18mm multiplexplaatje achter de wallmount gezet. Daarmee is er precies voldoende ruimte voor de lightstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
paul2005 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:09:
Dank voor je antwoord en creatieve oplossing!
Dit klinkt voor mij de beste manier om uiteindelijk toch die lightstrip te kunnen gebruiken.
En een andere wallmount zag ik sowieso al niet zitten, als die überhaupt al verkrijgbaar mocht zijn voor dit Gallery model.

Wat is jouw persoonlijke gevoel qua ambiance, beter gezegd, geeft het een goed resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul2005
Het is pas sinds woensdag geïnstalleerd maar bevalt tot nu uitstekend. Hiervoor bij een oude tv een ambilight-clone gehad via kickstarter maar deze is toch wel 10x beter. De lichtere kleuren waren bij die vorige veel te blauw, bij de lightstrip van philips sluit het veel beter aan bij de kleuren van het beeld.

Let wel op dat de muur echt extreem strak is want met de lamp zo dicht op de muur vallen alle oneffenheden heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

@paul2005 werkt het ook als je Netflix oid via de ingebouwde apps kijkt? Denk het niet?
Kijk je dan alle content via een externe bron? Mis je Dolby Vision dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2005
Nee, dat zal niet werken. Eerlijk gezegd ook nog niet geprobeerd.

Alles (blu-ray, stb, htpc, etc) gaat via een av-receiver. Dat is ook een wat ouder beestje en dus de beperkende factor. Ik heb geen content voor dolby vision, heb het daarom nog niet op de tv gezien en kan dus niet zeggen of ik het mis. Iets voor de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
paul2005 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:19:
Let wel op dat de muur echt extreem strak is want met de lamp zo dicht op de muur vallen alle oneffenheden heel erg op.
Ja, die kleuren alleen al is de reden dat ik voor de HUE wil gaan. Als LIFX btw ook een soortgelijk systeem uit zou brengen, dan zouden ze wel een goede kandidaat kunnen zijn, want ik heb de Tile en die kleuren zijn gewoonweg top! (persoonlijke mening natuurlijk). Maar ja, LIFX is weer Wi-Fi gebaseerd en geen Zigbee, dus echt integreren met bv HUE kan je dit ook weer niet

Ja, wederom een goede tip m.b.t. die oneffenheden. In mijn geval zijn mijn muren voorzien van een structuurverf met een wat grovere structuur. Vond het wel een mooi effect, maar had destijds niet bedacht ooit een AmbiLight achtige constructie te willen plaatsen.
Als ik overigens mijn HUE Bloom's zie, die ook indirect richting die muren staan gericht, dan vind ik het persoonlijk niet echt storend en zou het mogelijk wel eens een wat extra effect kunnen geven.

Maar ik ben eigenlijk best wel happy met diezelfde oplossing als jij gedaan hebt.

Nu nog tot uitvoering brengen. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Hotmailer op 09-10-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
Ik overweeg een soortgelijke setup.
paul2005 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:09:
Zou je wellicht wat foto's willen posten? Van het eindresultaat maar misschien ook hoe je de de constructie hebt gemaakt?
Hotmailer schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

Maar ik ben eigenlijk best wel happy met diezelfde oplossing als jij gedaan hebt.

Nu nog tot uitvoering brengen. ;-)
En heb je het inmiddels tot uitvoering gebracht? Zo ja, misschien foto's?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs0c131y
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-09-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:49:
EDIT: nvm, zie al waar de bottleneck zit.

[ Voor 43% gewijzigd door fs0c131y op 28-01-2022 08:47 ]

Pagina: 1