Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op de PC kunnen gamen op hoge resolutie (games zoals Battlefield 2042, Cyberpunk, etc), denk aan 1080p en dat de PC minimal 5 jaar goed meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1.500,00 euro ex. Btw inclusief assemblage en verzendkosten uitgeven aan de PC. Uiteraard het liefst niet te veel uitgeven voor dingen waarvoor ik de PC toch niet ga gebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand voor mijn samenstelling.
- Ik vraag me af of de CPU niet te goed is waarvoor ik het ga gebruiken.
- Ik begrijp niet goed alle verschillen in moederbords of welke ik zou moeten kiezen, graag zou ik hier ook advies over willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, maar ik wil wel graag dat de componenten van goede kwaliteit zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil bij mijn PC 3 schermen gaan gebruiken en deze uit kunnen breiden tot 5 schermen. Op het middelste scherm moet ik op hoge resolutie kunnen gamen en de twee schermen aan de zijkant zal ik voornamelijk voor werk gebruiken.
Ik vind het ook leuk als er veel LED lichtjes op zitten, die je kan zien.
Wat verwacht je van ons?[i]
In eerste instantie was ik op zoek naar een PC om thuis op te kunnen werken. Wij werken voornamelijk via de cloud en gebruiken standaard Office programma’s. Ik vind het ook leuk om te gamen, daarom ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een PC waar ik ook op kan gamen op hoge resolutie en die niet games zoals Battlefield 2042, Cyberpunk, etc. makkelijk kan draaien. Ik ben bezig met het samenstellen van een PC op Alternate, maar ik heb slechts wat basiskennis over PC, dus ik zou graag van jullie willen weten wat overbodig is en waar ik meer of minder aan zou moeten uitgeven.
Welke schermen adviseren jullie?
Welk toetsenbord? Ik had de twee onderstaande gezien of is dit overbodig?
- Roccat Vulcan Pro gaming toetsenbord
- Corsair – K95
Ik weet niet hoe ik een tabel toevoeg waar je de componenten en prijzen kunt zien, dus doe ik het even zo:
CPU: AMD RYZEN 7 5700G, 3,8 GHZ (4,6 GHZ TURBO BOOST) SOCKET AM4 PROCESSOR
Moederbord: ASROCK B550 PHANTOM GAMING 4, SOCKET AM4 MOEDERBORD
Koeler: Ik weet niet welke of wat voor een?
Werkgeheugen: G.Skill 32 GB DDR4-3600
Grafische kaart: ASUS DUAL GeForce RTX 3060 OC V2
Harde schijf: Samsung 980, 1 TB SSD
Voeding: Ik weet niet welke of wat voor een?
Behuizing: AZZA THOR 320 TOWER-BEHUIZING
Ik wil op de PC kunnen gamen op hoge resolutie (games zoals Battlefield 2042, Cyberpunk, etc), denk aan 1080p en dat de PC minimal 5 jaar goed meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1.500,00 euro ex. Btw inclusief assemblage en verzendkosten uitgeven aan de PC. Uiteraard het liefst niet te veel uitgeven voor dingen waarvoor ik de PC toch niet ga gebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand voor mijn samenstelling.
- Ik vraag me af of de CPU niet te goed is waarvoor ik het ga gebruiken.
- Ik begrijp niet goed alle verschillen in moederbords of welke ik zou moeten kiezen, graag zou ik hier ook advies over willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, maar ik wil wel graag dat de componenten van goede kwaliteit zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil bij mijn PC 3 schermen gaan gebruiken en deze uit kunnen breiden tot 5 schermen. Op het middelste scherm moet ik op hoge resolutie kunnen gamen en de twee schermen aan de zijkant zal ik voornamelijk voor werk gebruiken.
Ik vind het ook leuk als er veel LED lichtjes op zitten, die je kan zien.
Wat verwacht je van ons?[i]
In eerste instantie was ik op zoek naar een PC om thuis op te kunnen werken. Wij werken voornamelijk via de cloud en gebruiken standaard Office programma’s. Ik vind het ook leuk om te gamen, daarom ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een PC waar ik ook op kan gamen op hoge resolutie en die niet games zoals Battlefield 2042, Cyberpunk, etc. makkelijk kan draaien. Ik ben bezig met het samenstellen van een PC op Alternate, maar ik heb slechts wat basiskennis over PC, dus ik zou graag van jullie willen weten wat overbodig is en waar ik meer of minder aan zou moeten uitgeven.
Welke schermen adviseren jullie?
Welk toetsenbord? Ik had de twee onderstaande gezien of is dit overbodig?
- Roccat Vulcan Pro gaming toetsenbord
- Corsair – K95
Ik weet niet hoe ik een tabel toevoeg waar je de componenten en prijzen kunt zien, dus doe ik het even zo:
CPU: AMD RYZEN 7 5700G, 3,8 GHZ (4,6 GHZ TURBO BOOST) SOCKET AM4 PROCESSOR
Moederbord: ASROCK B550 PHANTOM GAMING 4, SOCKET AM4 MOEDERBORD
Koeler: Ik weet niet welke of wat voor een?
Werkgeheugen: G.Skill 32 GB DDR4-3600
Grafische kaart: ASUS DUAL GeForce RTX 3060 OC V2
Harde schijf: Samsung 980, 1 TB SSD
Voeding: Ik weet niet welke of wat voor een?
Behuizing: AZZA THOR 320 TOWER-BEHUIZING
[ Voor 8% gewijzigd door Bsirnon op 07-10-2021 15:05 ]