Aankoopadvies 5.x Speakerset Huiskamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik zoek een?
5.x set (subwoofer is niet verplicht), om mijn oude pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart) te vervangen.

Dit set gaat alweer ruim 10 jaar mee, en heb ik ooit eens via iBOOD op de kop getikt voor een (hele) zachte prijs.
Het setje is niet perse slecht, maar ik denk dat ik er best van zou kunnen genieten om iets beters te kopen.

Lastige is dat ik in een flat woon, en dus toch wel wat rekening moet houden met de buren, daarom heb ik ook geen noodzaak voor een subwoofer. Sowieso is de bass die momenteel uit het Jamo setje komt goed genoeg.

Wat is je budget?
1000-2000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- TV Series (Netflix + HTPC, Dolby Digital, DTS, True HD, Master Audio, alles zit er bij.
- Films (Netflix + HTPC, Dolby Digital, DTS, True HD, Master Audio, alles zit er bij.
- Light gaming (PS4, Dolby Digital 5.1)
- Af en toe staat er (stereo) muziek op als er bezoek is, of tijdens een romantisch diner, maar dat is meer achtergrondmuziek)
bron is dan altijd Spotify (dus niet hele hoge kwaliteit).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik lees goede reviews van deze:
https://doublepoint.nl/sp...-1-home-cinema-pack-zwart
en deze:
https://doublepoint.nl/sp...-cinema-5-1-systeem-zwart
Maar in de pricewatch staat nog wel wat meer van bijvoorbeeld Teufel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het geheel wordt aangesloten op een pricewatch: Onkyo TX-NR676E Zwart, welke in theorie wel support heeft voor Dolby Atmos, maar ik heb geen idee of dat iets is?

Ook vraag ik me af, of ik echt heel veel ga merken van een upgrade? ik ben van plan om een keer een afspraak te maken bij https://www.stassen.nl/luisteren-bij-stassen-hifi, om te kijken wat ik wel en niet kan horen, en mogelijk daar direct iets te kopen.
Iemand een gouden tip waar ik daar op moet letten en/of wat ik daar juist niet moet doen? Zoals me laten verleiden :+

Ik wil eigenlijk geen complexe setups met voorversterkers en/of nog meer apparatuur. Ik heb al een receiver, en die wil ik eigenlijk wel gewoon blijven gebruiken. Dat ding doet 120W per kanaal, en dat lijkt mij genoeg voor elke herrie die ik er uit zou willen laten komen.

Even niets...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
Allereerst kun je zaken wattages omtrent je versterker vergeten.
Jouw versterker zal elke "normale" 5.1 / 7.1 / 5.1.2 set prima kunnen aansturen.

Luisteren is zeker een goed advies, immers wat jij mooi vindt kan een ander weer totaal niet mooi vinden.
De aangedragen Q-Acoustic set is zeker een hele upgrade boven hetgeen dat je nu hebt. Ik heb zelf de 3020 en 3090 van Q-Acoustic en ik ben er enorm tevreden over. Ik ben gaan luisteren in een winkel met het idee de Dali sensor speakers mee naar huis te nemen, maar de Q-Acoustics zijn het geworden :)

De aangedragen Klipsch set is ook weer heel anders als de Q-Acoustic vanwege de totaal andere tweeters.

Ga is gewoon lekker luisteren, wellicht zelfs geheel blind zodat zonder merk voorkeur erin gaan.

Teufel is ook zeker een mogelijkheid en kun je thuis luisteren. De Ultima 40 reeks is vaak meermaals per jaar in de aanbieding (nu ook). Daarnaast kun je nog is kijken naar de Theater 500 set.

Jouw huidige Jamo set heeft mijn broer ook, ook gekocht bij Ibood voor volgens mij 170 euro :)
Echter heeft hij hem wel uitgebreid met een subwoofer en dat maakt ook nog wel een aanzienlijk verschil. Mijn inziens is een subwoofer altijd een aanvulling. Je zou ook is kunnen kijken naar een 5.0 set van bijvoorbeeld Q-Acoustic op basis van de 3050/3020i serie met een losse SVS subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Voor films, gaming en Spotify denk ik dat je al erg goed af bent met je Jamo set. Als je iets nieuws wilt zou in een appartement eerder denken aan een set met wat kleinere speakers en een bescheiden sub, zoals bv. Q Acoustics 3010i 5.1 Cinema Pack - wellicht dat de andere partij in romantische diners je huis dan wat minder de uitstraling van een mancave vindt hebben ;)

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 08-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Afgelopen donderdag eindelijk wezen luisteren bij Stassen HiFi. Erg leuke toko! Goed geholpen door erg vriendelijk personeel.

Ik kreeg daar keurig de gevraagde 3050i te horen. In de mail voelde ik al wat negativiteit rondom de set, en ik begrijp nu waarom.

Toen ik daar zat te luisteren, bleek duidelijk dat de 3050i zeker tot de onderste in het segment behoort.

Uitendelijk naar huis gegaan met een set Focal Chora 816's en een nieuwe bijpassende center.
De rears doe ik later een keer, als ik (ooit) een andere woning krijg. De bijpassende Focal Rears waren te groot voor mijn huidige muurbeugels.

Al met al zeer tevreden! Thanks allemaal voor alle adviezen!

Even niets...