Context:
In 2013 heb ik mijn huidige pc samengesteld en daar heel veel plezier van gehad. Tot heden werkt het nog prima behalve dat de kast en fans zijn beste tijd wel hebben gehad. Nu heb ik in mijn hoofd om een nieuwe build te gaan maken maar ik twijfel of dat wel zo nodig is, aangezien mijn huidige pc nog best goed voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik ben dus nogal zoekend naar advies, het kriebelt wel om een nieuwe build te beginnen maar ben ik er zelf niet 100% van overtuigt dat mijn huidige build echt op is. Ik twijfel nu dus tussen het aanschaffen van een nieuwe kast en alles overzetten (meteen grote schoonmaak/repaste cpu/gpu) + SSD 1TB of onderdelen uitzoeken en meteen een nieuwe pc bouwen.
Een nieuwe kast is nooit weggegooid aangezien die ook voor een toekomstige build gebruikt kan worden.
Op dit moment heb ik:
MB: MSI Gaming, B85-G43
CPU: Intel core i7-4770K, 3.5 GHZ, 8MB cache
GPU: MSI GTX1060 6GB
RAM: Corsair VENGEANCE DDR3 2x8GB = 16GB
Opslag OS: SSD 250GB
Opslag Media: HDD 1TB
Op dit moment overweeg ik als "nieuwe" build:
MB: MSI B450 GAMING PLUS MAX
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
RAM: Corsair VENGEANCE DDR4 2x8GB
M.2: 500GB?
CASE: be quiet! Pure Base 500 Gray
Op dit moment overweeg ik als upgrade van mijn huidige set-up:
CASE: be quiet! Pure Base 500 Gray (plus extra fan want 3 fan headers op MB)
Opslag OS: SSD 1TB
(HDD eruit of als opslag voor zut)
Wat is je budget?
Ik zat te denken aan 450 tot 600 euro max uit te geven aan een nieuwe build (mag 2de hands via Tweakers). GPU ga ik verlopig nog niet vervangen, misschien in 2022.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment kijk ik vooral naar AMD CPU maar daar heb ik geen specifieke reden voor.
Ik wil wel graag een "be quiet! Pure Base 500 Gray" als nieuwe case want die valt in de smaak.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Net zoals mijn huidige build zal het alleen voor gamen gebruikt worden. Ik speel niet veel ivm wek maar een aantal uurtjes in de week kan ik altijd wel vinden. Op het moment speel ik vooral games zoals:
Red dead redemption 2
Half life Alyx (jaja vr
)
Beatsaber
Deep rock galactic
Enlisted
Wow classic (filthy casual)
Ik hoor het graag als er meer info nodig is, all het advies is welkom!
In 2013 heb ik mijn huidige pc samengesteld en daar heel veel plezier van gehad. Tot heden werkt het nog prima behalve dat de kast en fans zijn beste tijd wel hebben gehad. Nu heb ik in mijn hoofd om een nieuwe build te gaan maken maar ik twijfel of dat wel zo nodig is, aangezien mijn huidige pc nog best goed voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik ben dus nogal zoekend naar advies, het kriebelt wel om een nieuwe build te beginnen maar ben ik er zelf niet 100% van overtuigt dat mijn huidige build echt op is. Ik twijfel nu dus tussen het aanschaffen van een nieuwe kast en alles overzetten (meteen grote schoonmaak/repaste cpu/gpu) + SSD 1TB of onderdelen uitzoeken en meteen een nieuwe pc bouwen.
Een nieuwe kast is nooit weggegooid aangezien die ook voor een toekomstige build gebruikt kan worden.
Op dit moment heb ik:
MB: MSI Gaming, B85-G43
CPU: Intel core i7-4770K, 3.5 GHZ, 8MB cache
GPU: MSI GTX1060 6GB
RAM: Corsair VENGEANCE DDR3 2x8GB = 16GB
Opslag OS: SSD 250GB
Opslag Media: HDD 1TB
Op dit moment overweeg ik als "nieuwe" build:
MB: MSI B450 GAMING PLUS MAX
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
RAM: Corsair VENGEANCE DDR4 2x8GB
M.2: 500GB?
CASE: be quiet! Pure Base 500 Gray
Op dit moment overweeg ik als upgrade van mijn huidige set-up:
CASE: be quiet! Pure Base 500 Gray (plus extra fan want 3 fan headers op MB)
Opslag OS: SSD 1TB
(HDD eruit of als opslag voor zut)
Wat is je budget?
Ik zat te denken aan 450 tot 600 euro max uit te geven aan een nieuwe build (mag 2de hands via Tweakers). GPU ga ik verlopig nog niet vervangen, misschien in 2022.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment kijk ik vooral naar AMD CPU maar daar heb ik geen specifieke reden voor.
Ik wil wel graag een "be quiet! Pure Base 500 Gray" als nieuwe case want die valt in de smaak.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Net zoals mijn huidige build zal het alleen voor gamen gebruikt worden. Ik speel niet veel ivm wek maar een aantal uurtjes in de week kan ik altijd wel vinden. Op het moment speel ik vooral games zoals:
Red dead redemption 2
Half life Alyx (jaja vr
Beatsaber
Deep rock galactic
Enlisted
Wow classic (filthy casual)
Ik hoor het graag als er meer info nodig is, all het advies is welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door DocktorDicking op 07-10-2021 15:23 ]
If i only had more coffee...