Hostingprovider voor 25 domeinnamen en 8 websites

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hipnie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
Het topic ligt al even stil, maar omdat ik een soortgelijke vraag heb plaats ik mijn reactie graag hieronder.

Mijn vraag
Ik zoek een gebruiksvriendelijke hostingprovider voor 25 domeinnamen en 8 websites.

Toelichting
De websites zijn simpele Wordpress-websites, de overige domeinnamen verwijzen alleen door of staan te koop en zijn hoofdzakelijk *.nl-domeinnamen. Ik zoek een gebruiksvriendelijke hostingprovider omdat mijn kennis in deze wereld niet veel verder reikt dan het bouwen van Wordpress-websites. Door aanhoudende problemen en matige klantenservice bij mijn huidige hostingprovider kijk ik naar alternatieven.

Kosten
Bij mijn huidige webhosting betaal ik voor shared webhosting. De kosten zijn hier: €275 voor 200GB + €365 voor 25 domeinnamen = €640 per jaar.

Mijn voorkeuren:
  • Betrouwbare servers
  • Gebruiksvriendelijke beheeromgeving
  • Niet al te trage websites
Wat heb ik al gedaan?
De prijzen van enkele veelgenoemde webhosting onder elkaar gezet (en aangevuld met aanbieders die hieronder werden besproken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKWySeql-MfRbsDziHPLurtnZyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/orTR73IU0HbXrm11dHYCvpCr.png?f=fotoalbum_large

Wat is jullie ervaring en advies?

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door hipnie op 19-10-2021 15:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickzor90
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
hipnie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:40:
Het topic ligt al even stil, maar omdat ik een soortgelijke vraag heb plaats ik mijn reactie graag hieronder.

Mijn vraag
Ik zoek een gebruiksvriendelijke hostingprovider voor 25 domeinnamen en 8 websites.

Toelichting
De websites zijn simpele Wordpress-websites, de overige domeinnamen verwijzen alleen door of staan te koop. Ik zoek een gebruiksvriendelijke hostingprovider omdat mijn kennis in deze wereld niet veel verder reikt dan het bouwen van Wordpress-websites. Door aanhoudende problemen en matige klantenservice bij mijn huidige hostingprovider kijk ik naar alternatieven.

Kosten
Bij mijn huidige webhosting betaal ik voor shared webhosting. De kosten zijn hier: €275 voor 200GB + €300 voor 25 domeinnamen = €575 per jaar.

Mijn voorkeuren:
  • Betrouwbare servers
  • Gebruiksvriendelijke beheeromgeving
  • Niet al te trage websites
Wat heb ik al gedaan?
De prijzen van enkele veelgenoemde webhosting onder elkaar gezet.

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Al eens gekeken op hosting.nl?
Zijn telefonisch bereikbaar en ook per live chat. Goede ervaringen mee tot dusver, prijs is ook meer dan degelijk (niet duur). Voor jou setup zou ik wel kiezen voor een (un)managed VPS en dan met Plesk als control panel, dit is zeer gebruiksvriendelijk en zeker in combinatie met Wordpress makkelijk te managen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hipnie ik heb je vraag afgesplitst, aangezien het beter in een eigen topic past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 12:41
Let op: bij Vimexx krijg je slechts één domeinnaam voor het lage tarief. Mogelijk doet dit nog wat met het totaal. Overigens gelden die lage tarieven alleen voor nieuwe domeinnamen, niet voor domeinnamen die je er naartoe verhuist.

Desalniettemin heb ik goede ervaringen met Vimexx. Geen gekke storingen/problemen gehad tot nu toe en de snelheid is mijns insziens ook prima.

Voor de domeinnamen zou je eventueel ook nog kunnen kijken naar OpenProvider. Met 25 stuks kan dat wel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door LukeS op 07-10-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimateplayer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
hipnie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:40:

nickzor90 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Al eens gekeken op hosting.nl?
Zijn telefonisch bereikbaar en ook per live chat. Goede ervaringen mee tot dusver, prijs is ook meer dan degelijk (niet duur). Voor jou setup zou ik wel kiezen voor een (un)managed VPS en dan met Plesk als control panel, dit is zeer gebruiksvriendelijk en zeker in combinatie met Wordpress makkelijk te managen verder.
Ik ben door dit bericht bij Hosting.nl gekomen. Meerdere domeinen geregistreerd voor een mooie kostprijs.
Ze zijn ook eerlijk met de prijzen voor domeinen/pakketten. Alle prijzen zijn op de website te vinden.

Navraag gedaan over de prijzen voor de verleng periodes en ze geven aan dat ze altijd dezelfde verlengprijs aanhouden. Voor bijvoorbeeld .nl domeinen kost dit 15 euro exclusief BTW per domein per jaar. Ze geven zelfs aan dat het ook mogelijk is om voor grotere afnemers een korting in te stellen voor het account. Ben op dit moment heel erg tevreden bij dit bedrijf, ook omdat de mensen die bij dit bedrijf werken heel erg behulpzaam zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultimateplayer op 08-10-2021 10:37 . Reden: Toevoeging van quote topicstarter ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 09:40
Ultimateplayer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:10:

Ik ben door dit bericht bij Hosting.nl gekomen. Meerdere domeinen geregistreerd voor een mooie kostprijs.
Ze zijn ook eerlijk met de prijzen voor domeinen/pakketten. Alle prijzen zijn op de website te vinden.
En je hebt je helemaal nieuw geregistreerd om dat te melden? Hmmz :)
Zal ik dan ook maar mijn toko promoten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimateplayer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
t.martinali schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

En je hebt je helemaal nieuw geregistreerd om dat te melden? Hmmz :)
Zal ik dan ook maar mijn toko promoten hier?
Ik had inderdaad nog geen account hier. Hosting.nl promoten was niet de hoofdreden waarom ik hier een account aanmaakte. :)

Het was een toevallige samenloop dat ik deze forum post zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Al jaren ben ik zelf heel tevreden met Gandi.net. Goede prijzen, duidelijk dashboard, "continuous improvement" en prettige communicatie. En naast de "gewone" hosting hebben ze ook Wordpress hosting (https://www.gandi.net/en-US/simple-hosting/wordpress) (noot: maar met deze hosting heb ik zelf geen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Dude hoeveel geld voor de domeinnamen per jaar en ligt er natuurlijk wel aan welke domein naam extensie!
Ik heb zelf een domeinnaam bij ovh dat kost haast niks per jaar, heb nu weinig tijd en ik ben ook een noob. Maar als er nog gereageerd word reageer ik wel weer. hahahaha

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipnie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
LukeS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
Let op: bij Vimexx krijg je slechts één domeinnaam voor het lage tarief. Mogelijk doet dit nog wat met het totaal. Overigens gelden die lage tarieven alleen voor nieuwe domeinnamen, niet voor domeinnamen die je er naartoe verhuist.

Desalniettemin heb ik goede ervaringen met Vimexx. Geen gekke storingen/problemen gehad tot nu toe en de snelheid is mijns insziens ook prima.

Voor de domeinnamen zou je eventueel ook nog kunnen kijken naar OpenProvider. Met 25 stuks kan dat wel uit.
Goed dat je het zegt. Vimexx is het eerste jaar inderdaad duurder dan ik dacht. Dit heb ik aangepast in het overzicht.

Open Provider rekent $5 voor SSL per domein. Dan schieten de kosten aardig snel omhoog.
Daarnaast vind ik hun website erg onoverzichtelijk. Het lijkt op een automatisch vertaalde website.
Ultimateplayer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:10:
[...]
Ik ben door dit bericht bij Hosting.nl gekomen.
[...]
Hosting.nl vraagt €15 per domeinnaam. Dat is een heel stuk duurder dan de anderen.
25 domeinnamen x €15 = €375. Daarnaast kent hun grootste pakket slechts 25 GB opslag. Deze aanbieder is dus geen optie voor mij.
robertnld schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:40:
Al jaren ben ik zelf heel tevreden met Gandi.net. Goede prijzen, duidelijk dashboard, "continuous improvement" en prettige communicatie. En naast de "gewone" hosting hebben ze ook Wordpress hosting (https://www.gandi.net/en-US/simple-hosting/wordpress) (noot: maar met deze hosting heb ik zelf geen ervaring).
Ghandi rekent ook 15 Euro per domeinnaam per jaar. Deze aanbieder is dus ook geen optie voor mij, want te duur. Voor de volledigheid heb ik 'm wel opgenomen in het overzicht.
Pentiummania schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:04:
Dude hoeveel geld voor de domeinnamen per jaar en ligt er natuurlijk wel aan welke domein naam extensie!
Ik heb zelf een domeinnaam bij ovh dat kost haast niks per jaar, heb nu weinig tijd en ik ben ook een noob. Maar als er nog gereageerd word reageer ik wel weer. hahahaha
De domeinnamen bij OVH zijn inderdaad goedkoper dan bij bovenstaande aanbieders.
De hosting is dan weer duurder. Ik neem 'm op in mijn overzicht.

Overigens gaat 't in mijn geval hoofdzakelijk om *.nl-domeinnamen. Goed punt @Pentiummania

Voorlopige conclusie: Vimexx & Hostinger lijken mijn beste opties.
Ik heb het overzicht in mijn eerste bericht van dit topic aangepast en aangevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Of je domeinen en hosting scheiden ? Heb jaren mijn domeinen bij oxxa.nl gehad toen ik nog aan sites deed. Lekker goedkoop en incl DNS.

Hosting had ik een reseller pakket bij pcextreme.
Pagina: 1