Hi,
Heb een stukje advies nodig over de zonnepanelen die ik wil laten leggen. Heb meerdere offertes gehad, maar laat ik even diegene delen waarbij ik vond dat ze het beste mee dachten en daadwerkelijk op locatie langs zijn geweest.
Ze geven me twee opties:
- Situatie 1 komt tegemoet aan mijn verbruik per jaar, maar is wel qua configuratie uitgebreider vanwege panelen die zowel op het platte dak als op de carport komen. Hierdoor wordt dan met SolarEdge en optimizers gewerkt vanwege mogelijke schaduw op de panelen. Iets duurder, maar net zo betrouwbaar als het 'simpele' systeem uit optie 2?
- Situatie 2: Enkel het platte dak vol leggen. Dan kunnen er naar schatting 8 panelen op, maar haal ik wss het jaarverbruik er niet uit. Hier hoeven dan geen optimizers etc aan te pas te komen. Zie onderstaande voor mijn volledige situatie.
Dank voor jullie advies
11 x DMEGC 370 WP
1x SolarEdge 4000HD Wave
11x Solaredge P401 Optimizer
Solar Construct montage materiaal
€4400 excl. btw.
Situatie 2:
8 x DMEGC 370 WP
1x GoodWe 3000NS
€3000 excl. btw.
Offerte 1: 11 DMEGC panelen (+ solaredge omvormer en optimizers)
/f/image/7awrNGOGPCgD9NF4pko0D32C.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 2: 8 DMEGC panelen (Goodwe omvormer)
/f/image/FSL4IYVvLlI7KIYPawGRFHoj.png?f=fotoalbum_large)
en eventueel carport (ruimte voor zeker 3 panelen). Liefst niet aan de schuine kant van het huis, vanwege dakramen die wellicht in de weg zitten en esthetisch wordt dat niet de mooiste afwerking.
Heb een stukje advies nodig over de zonnepanelen die ik wil laten leggen. Heb meerdere offertes gehad, maar laat ik even diegene delen waarbij ik vond dat ze het beste mee dachten en daadwerkelijk op locatie langs zijn geweest.
Ze geven me twee opties:
- Situatie 1 komt tegemoet aan mijn verbruik per jaar, maar is wel qua configuratie uitgebreider vanwege panelen die zowel op het platte dak als op de carport komen. Hierdoor wordt dan met SolarEdge en optimizers gewerkt vanwege mogelijke schaduw op de panelen. Iets duurder, maar net zo betrouwbaar als het 'simpele' systeem uit optie 2?
- Situatie 2: Enkel het platte dak vol leggen. Dan kunnen er naar schatting 8 panelen op, maar haal ik wss het jaarverbruik er niet uit. Hier hoeven dan geen optimizers etc aan te pas te komen. Zie onderstaande voor mijn volledige situatie.
Dank voor jullie advies
Reeds verkregen offertes
Situatie 1:11 x DMEGC 370 WP
1x SolarEdge 4000HD Wave
11x Solaredge P401 Optimizer
€4400 excl. btw.
Situatie 2:
8 x DMEGC 370 WP
1x GoodWe 3000NS
€3000 excl. btw.
Foto's
Het gaat voor de duidelijkheid om het huis waar de 'zwarte' panelen op getekend zijn. Oriëntatie van het dak gedurende de dag voornamelijk richting het zuiden.Offerte 1: 11 DMEGC panelen (+ solaredge omvormer en optimizers)
/f/image/7awrNGOGPCgD9NF4pko0D32C.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 2: 8 DMEGC panelen (Goodwe omvormer)
/f/image/FSL4IYVvLlI7KIYPawGRFHoj.png?f=fotoalbum_large)