[Exchange 2019] domeinnaam wegmigreren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:36
Exchange 2019 omgeving met meerdere domeinnamen (bedrijven)
Laten we die voor nu bedrijf-a.nl en bedrijf-b.nl noemen.

bedrijf-b.nl mailadressen gaan overgezet worden naar google (mx record aanpassing)
Alleen vraag ik mij af hoe ik het beste kan zorgen dat mensen van bedrijf-a.nl zo min mogelijk last hebben van deze verhuizing als ze willen blijven mailen met mensen van bedrijf-b.nl

Meest harde optie is mailboxen wissen, dan krijgen gebruikers van bedrijf-a.nl eenmalig een ndr (ivm caching adres door outlook)
Maar eigenlijk willen we de oude mailboxen nog even laten staan.
Mail delivery restriction instellen en mailadres weghalen van mailbox, maar dan heb je last van outlook caching via adresboek waardoor gebruikers van bedrijf-a.nl zeker eerste dag lastig contact krijgen met mensen van bedrijf-b.nl

Iemand nog tips of ontkomen we niet aan mailboxen wissen en gebruikers eenmalig een ndr geven ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
1) DNS zo snel mogelijk aanpassen
2) Autocomplete aanpassen en alles van bedrijf A weghalen via powershell
3) address book alles hiden

Klaar

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zou het domein kunnen instellen als internal relay domein. Mail die dan nog lokaal bezorgd kan worden, wordt nog lokaal afgeleverd. Overige mail wordt dan doorgestuurd naar in dit geval Google.

https://docs.microsoft.co...ains?view=exchserver-2019
Relay domains: The Exchange organization accepts messages that are addressed to recipients in relay domains, but isn't responsible for generating NDRs for non-existent recipients. Instead, Exchange (with additional configuration) relays the messages to messaging servers that are external to the Exchange organization. Relay domains can be internal (for domains that you control) or external (for domains that you don't control).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:36
Internal relay hebben we al, aangezien we aan de buitenkant wat hebben staan om mail op te vangen/spam check ed.
Maar in principe zal ik alles van bedrijf-b.nl weghalen (smtp en relay config)

Probleem waar ik dus mee zit is outlook die adresboeken heeft gedownloan/outlook adrescaching.
Als iemand dan pietje@bedrijf-b.nl intikt zal outlook dat automatisch vertalen naar het de mailbox die bij ons op de server staat.
Geen idee of daar oplossing voor is, of dat ik toch maar iets met forwarding moet gaan instellen op de mailboxen.

https://www.strava.com/athletes/2323035