Verlichting LED strip veranda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:26

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb een veranda gebouwd tegen mijn aanbouw aan. Nu is het geval dat we in de winter geen verlichting hebben op de veranda. Nu is mijn plan om van binnenuit de aanbouw ( hier zit een stopcontact) een stekker in het stopcontact te stoppen om de veranda te voorzien van verlichting. De strip of kabel kan ik naar de veranda krijgen, dat is het probleem niet.

Nu is mijn vraag alleen: Waar dien ik rekening mee te houden? Natuurlijk met de lengte, dat is logisch. Maar buiten kan het gaan vriezen bijvoorbeeld. Kan de lichtslang / Led stript hier tegen?

Ik zat hier aan te denken:

https://www.into-led.com/...2DZw-QEAQYASABEgKlz_D_BwE

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nee, leds zijn gemaakt van water en zullen kapotvriezen bij +5 graden..

Ontopic:

Zou geen probleem moeten zijn! Hier ook toevallig met een schuur/overkapping bezig, en ook daar komen ledstrips (philips hue, maar dat maakt niet uit, zolang het droog zit gaat het gewoon werken.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
NeFoRcE schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:59:
Nee, leds zijn gemaakt van water en zullen kapotvriezen bij +5 graden..

Ontopic:

Zou geen probleem moeten zijn! Hier ook toevallig met een schuur/overkapping bezig, en ook daar komen ledstrips (philips hue, maar dat maakt niet uit, zolang het droog zit gaat het gewoon werken.
Volgens mij is inderdaad het belangijkste dat de netvoeding binnen komt, en dat is het geval bij mij.
Ben alleen benieuwd wat er gebeurd als er een pak sneeuw op de overkapping komt --> Dit is van polycarbonaat. Hier komt de led stript onder tegen het hout aan ( douglas hout ter info). Zal wel goed moeten gaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat je kan doen voor de zekerheid is een plastic U profiel kopen bij de bouwmarkt en daar de strip in plakken, dan komt er sowieso geen vocht bij. Random link van internet: https://www.budgetisolati...ofiel-wit-kunststof-41mm/

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:29
Vergeet je zonnebril niet. Die link is 50 meter LEDstrip, goed aan 300W verlichting (kan je vergelijken met 2500W aan gloeilampen; dus een 5-tal bouwspots).
Ik heb LEDstrips zitten in 3 testkasten die heel de nacht op en neer gaan tussen -20°C en +55°C; na 5 jaar beginnen die te sneuvelen. Ik had waterdichte varianten genomen, daarvan begon de silicone snel te vergelen door de hitte; heb er nu nieuwe in zitten die niet waterdicht zijn.
Ik denk dat je dit ruwweg kan extrapoleren naar minimaal 50 jaar bij normaal gebruik, zoals in je veranda. Dat komt wel goed.

Je koos warmwitte LED's met hoge CRI, dus dat komt ook wel goed (koudwit ziet er erg onaangenaam uit).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een vaste installatie aansluiten op een stopcontact vind ik altijd wat lelijk. Ik weet niet in hoeverre een ledstrip als vaste installatie gezien wordt, maar volgens mij is het ook niet volgens de normen. Ik zou 'm achter het doosje even netjes aftakken, indien nodig met een extra lasdoosje. Je kan dan ook gelijk een schakelaar ergens plaatsen, of bijvoorbeeld met een Shelly slim maken, zodat je ook vanuit huis kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
naftebakje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:
Vergeet je zonnebril niet. Die link is 50 meter LEDstrip, goed aan 300W verlichting (kan je vergelijken met 2500W aan gloeilampen; dus een 5-tal bouwspots).
Ik heb LEDstrips zitten in 3 testkasten die heel de nacht op en neer gaan tussen -20°C en +55°C; na 5 jaar beginnen die te sneuvelen. Ik had waterdichte varianten genomen, daarvan begon de silicone snel te vergelen door de hitte; heb er nu nieuwe in zitten die niet waterdicht zijn.
Ik denk dat je dit ruwweg kan extrapoleren naar minimaal 50 jaar bij normaal gebruik, zoals in je veranda. Dat komt wel goed.

Je koos warmwitte LED's met hoge CRI, dus dat komt ook wel goed (koudwit ziet er erg onaangenaam uit).
Ik heb daar dus absoluut geen verstand van, van die sterktes etc. 50M is ook pure overkill. Ik gok dat ik aan 15m wel genoeg moet hebben voor wat ik wil. Even andere websites bekijken lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 15:08
Elke IP65 gelabelde ledstrip is geschikt voor buiten en kan een plons water hebben.
Mits de connector(en) aan de ledstrip ook goed en IP65 waardig zijn verbonden.
De gemiddelde Nederandse zomer- en wintertemperaturen zijn niet van grote invloed.

Qua lichtopbrangst kun je nog overwegen om een dimmer tussen de ledstrip te zetten.
Er zijn handige draadloze dimmers die de ledstrip ook aan/uit kunnen schakelen.

Een ander gaat hierin verder een neemt een HUE/Zigbee geschikte draadloze dimmer.
Dan kun je de ledstrip via de HUE app bedienen en hiermee ook schakeltijden ingeven.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik heb zelf een stuk LED strip in een verzonken U-profiel geplakt. Dit daarna afgegoten met een transparante polyurethaan hars zodat het zeker waterdicht is en blijft.
Je kunt hier geen epoxy voor gebruiken omdat het zal vergelen.

Heb je ook al gekeken naar COB LED strips? Ik vind die mooie omdat de individuele LED's zo klein zijn dat ze niet meer zichtbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSdkXtN0zYAPHIIpL2R3Oo6h9vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/65xQ2ZT7VbCgpcwo3Fyov36E.png?f=user_large
Pagina: 1