Beugel lamp past niet op plafonddoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06 20:28
Hallo allemaal, vorige keer ben ik goed geholpen met de trapkast. Heb nu weer iets waar ik zelf niet uit kom.

Door dat de woonkamer van indeling is gewijzigd moet de lamp bij de eettafel ook veranderd worden. Maar daar past de beugel niet zonder aanpassingen. Heeft iemand een creatieve / knappe oplossing? Of wordt een plafonnièreAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5-x5nStX7yOaoOyo8PPgQ9vqwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQyVdTsk550SvH1F0vp676if.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOUzbg7efA1WEktjmtlCBRD05l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSizHzvbtfK5bswnN2k83Kbv.jpg?f=fotoalbum_large?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 14:16
Aan het deksel vast maken van je centraaldoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:58
Kun je niet gewoon twee gaatjes boren on het beugeltje? If zie ik hier iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Het past niet precies op de deksel.

Moet ik dan een gaatje boren in die beugel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf2AS_axXQfMSl6pzTCprXAr-uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58aMW618ZUluB9hOp34v4AFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:04
Glorieus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:26:

Moet ik dan een gaatje boren in die beugel?

[Afbeelding]
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00
Afhankelijk van het gewicht van de lamp kun je het ook nog met high-tack kit vastmaken. Eerder genoemde optie(s) zijn beter i.v.m. weer makkelijk los kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
Ja wordt een nieuw gaatje boren want de lamp is een beste unit. Thnx allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kijk even of er een centraaldoosdeksel is die wel in de juiste maat is. Dan kan je 'm daar aan vastmaken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:05

Taygeta

KTM 790 Adventure

Je kan er ook een centraaldoos deksel op plaatsen..? en dan de beugel aan de deksel knopen

https://www.gamma.nl/assortiment/attema-inbouw-centraaldoosdeksel-vierkant-2-stuks/p/B410562

[ Voor 7% gewijzigd door Taygeta op 07-10-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:02
Glorieus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:34:
Ja wordt een nieuw gaatje boren want de lamp is een beste unit. Thnx allemaal
Is het dan wel handig hem in de centraaldoos te hangen?
Dat is maar plastic, deze beugels zijn gemaakt om aan je plafond te bevestigen met goede pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
Veel gebruikt trucje is om een plafondrozet te plaatsen zodat je wat hoogte hebt om naast de centraaldoos te kunnen boren en alsnog de draden naar de centraaldoos te kunnen leiden. Zo te zien is het plafonddeel van de lamp gewoon aan de kleine kant..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat weegt dat ding dan? Die inbouwdozen kunnen behoorlijk wat hebben. Eventueel met langere schroeven.

Maar inderdaad, misschien is een grotere plafondrozet een betere oplossing. Ik vermoed ook dat het nieuwe plafonddeel de huidige pluggen niet afdekt en de rand eromheen is ook beschadigd. Lastig om echt mooi weg te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:58:
Wat weegt dat ding dan? Die inbouwdozen kunnen behoorlijk wat hebben. Eventueel met langere schroeven.
En dan juist geen schroeven, maar de juiste maat boutjes, zodat je niet de centraaldoos vernaggeld

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aiolos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

En dan juist geen schroeven, maar de juiste maat boutjes, zodat je niet de centraaldoos vernaggeld
Een schroef heeft een kop met oa Philips, Torx kop. een bout heeft een kop voor dop of steeksleutel, inbus.

Oftewel hier een schroef voor inbouwdoos (vaak 4mm) Bouwmarkt taal.
Professioneel is het een cilinderschroef M4x20

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Een schroef heeft een kop met oa Philips, Torx kop. een bout heeft een kop voor dop of steeksleutel, inbus.

Oftewel hier een schroef voor inbouwdoos (vaak 4mm) Bouwmarkt taal.
Professioneel is het een cilinderschroef M4x20
Prima, als het maar het juiste type schroefdraad heeft.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Aiolos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Haha je hebt helemaal gelijk. Bedoelde ik ook maar in de haast tikte ik het verkeerd 8)7

M4 uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aiolos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Prima, als het maar het juiste type schroefdraad heeft.
Ik denk dat je bedoelt, geen spaanplaatschroef od schroefdraad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat je bedoelt, geen spaanplaatschroef od schroefdraad
Inderdaad, in de volksmond wordt dat vaak 'schroef' genoemd en een bout iets met een schroefdraad waar een moer op gaat.

Iets te vaak een spaanplaatschroef in een centraaldoos tegengekomen, vandaar dat ik er even op aansloeg

Pagina: 1