Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil 2 zakelijke computers bouwen. Ze worden vooral gebruikt voor het werken in de cloud, boekhouding etc. Ze hoeven dus geen zware game PC's te zijn maar ik wil wel dat ze (iets te) snel zijn voor het werk wat ze moeten verrichten. Een filmpje op YouTube kijken of een keer op Insta of FB scrollen moet snel gaan. Ook als er op de achtergrond een aantal programma's open staan bijvoorbeeld. Ik heb een hekel aan trage computers. Ook een zakelijke PC mag snel en soepel werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro per systeem inclusief toetsenbord en beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles wordt nieuw aangeschaft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zo lang het maar niks van Apple is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb bij voorkeur een compacte mini pc met weinig geluidsoverlast.
Ga je overklokken?
Nee gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
- Ik heb totaal geen ervaring met mini PC's. Het zou mooi zijn of mensen kunnen kijken of alles wel past of dat ik juist onderdelen heb gekozen die beter geschikt zijn voor grotere behuizingen.
- Is het handig om nog een videokaart erbij te doen of zal dat niet passen?
- Zijn sommige onderdelen overkill en mag het minder? Of zorgen andere onderdelen voor een bottleneck en mag het wel wat meer?
Ik wil 2 zakelijke computers bouwen. Ze worden vooral gebruikt voor het werken in de cloud, boekhouding etc. Ze hoeven dus geen zware game PC's te zijn maar ik wil wel dat ze (iets te) snel zijn voor het werk wat ze moeten verrichten. Een filmpje op YouTube kijken of een keer op Insta of FB scrollen moet snel gaan. Ook als er op de achtergrond een aantal programma's open staan bijvoorbeeld. Ik heb een hekel aan trage computers. Ook een zakelijke PC mag snel en soepel werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro per systeem inclusief toetsenbord en beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles wordt nieuw aangeschaft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zo lang het maar niks van Apple is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb bij voorkeur een compacte mini pc met weinig geluidsoverlast.
Ga je overklokken?
Nee gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
- Ik heb totaal geen ervaring met mini PC's. Het zou mooi zijn of mensen kunnen kijken of alles wel past of dat ik juist onderdelen heb gekozen die beter geschikt zijn voor grotere behuizingen.
- Is het handig om nog een videokaart erbij te doen of zal dat niet passen?
- Zijn sommige onderdelen overkill en mag het minder? Of zorgen andere onderdelen voor een bottleneck en mag het wel wat meer?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 242,11 | € 242,11 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 109,- | € 109,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 66,- | € 66,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 85,99 | € 85,99 |
Totaal | € 503,10 |