Wel zwaailichten, geen stopteken

Pagina: 1
Acties:
  • 5.386 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniem1578
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-11-2021
Beste lezers,

Ik wil graag jullie mening/reactie weten op een situatie die ik heb meegemaakt.

Ik reed laatst op de snelweg na 19:00 en ik reed harder dan de toegestane snelheid. Ik was aan het acceleren en ik zag onbewust in mijn ooghoek dat ik een behoorlijk dikke VW passeerde.
Na een meter of 500/1000 op de linkerbaan te rijden zag ik ineens zwaailichten die behoorlijk hard op mij afkwamen. Ik dacht natuurlijk gelijk dat ik werd aangehouden.
Ik ging direct op de rem naar rechterbaan en het bleek de dikke VW te zijn met zwaailichten. En ja hoor, hij ging achter mij rijden. Ik in afwachting van zijn Stop Politie teken, maar die kwam niet! Hij heeft zeker een minuut achter mij aangereden en hij deed helemaal niks. Ik vond dit zo ontzettend raar, omdat ik er van overtuigd was dat ik aangehouden zou worden.
Ik begon zelfs lichtelijk geïrriteerd te raken, omdat ik dacht dat dit 1 of andere grapjas was die zelf dit soort lichten geïnstalleerd had om deze acties uit te kunnen halen. Het waren namelijk nogal aparte lichten + hij had geen sirene aan. Alleen zwaailichten. Ik ben dus weer verder gaan rijden op normale snelheid en hij bleef rustig 100 kmh per uur rijden. Zeer kort daarop de afslag genomen en hij volgde mij niet.

Het voelde als een waarschuwing van deze VW, maar na heel veel gelezen te hebben zou het natuurlijk kunnen zijn dat hij wel een meting gedaan heeft en ik ''de sjaak'' ben. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en heb jij toen alsnog een boete gehad?

Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Was misschien gewoon een waarschuwing van meneer agent :)
Als hij je een prent had willen geven had ie je wel staande gehouden!

[ Voor 38% gewijzigd door DennusB op 07-10-2021 09:09 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:14
Waarschuwing denk ik ook. Mss nog even je kenteken nagelopen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 06:33
Heb ik ook wel eens gehad, was gewoon een waarschuwing als in je deed niks echt gevaarlijks en ze hadden geen zin om in de kou te gaan staan om je een bon te schrijven..

precies waar ze voor zijn, zorgen dat de weg veilig blijft dus niet gewoon zoveel mogelijk bonnen uitschrijven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Welkom op Tweakers...

Denk dat je mazzel hebt, en een waarschuwing heb gekregen.

Maar hoe kom je met zo'n vraag op een techforum terecht?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:42

Remi

Moo!

Uitgangspunt is om de bestuurder op identiteit te bekeuren bij een overtreding en niet op kenteken. Indien het niet mogelijk is om dit uit te voeren (bijvoorbeeld melding met een hogere prio) dan kan het zeker nog op kenteken gebeuren.

Dikke kans dat je in dit geval een diender bent tegen gekomen die je kenteken heeft nagetrokken op bijzonderheden en het daarbij heeft gelaten. Zie het als een waarschuwing in deze.

Bij een overtreding is het doel van een ambtenaar dan ook om de overtreding te stoppen en eventueel een proces-verbaal (boete) op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1578
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-11-2021
Bedankt voor jullie reacties! Het voelde inderdaad als een waarschuwing. Ik denk dat ik moet hopen dat meneer in een goede bui was en het hierbij laat. Uiteraard vind ik het nog wel leuk/interessant om reacties te lezen.

Ik kom op dit forum terecht, omdat er topics over geopend zijn. Met meerdere ''google zoektochten'' kwam ik toch iedere keer weer hier uit haha, vandaar!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:21
Je bent een grappenmaker tegengekomen. Er is geen agent die zijn/haar zwaailichten aan zet en achter iemand gaat rijden zonder verdere stappen. Dit mogen ze niet eens. Voor zwaailichten (en sirene) hebben ze toestemming van de meldkamer nodig (heet ook 'met toestemming rijden').

Op het moment dat dit gebeurt kenteken onthouden en direct 0800-8844 bellen en melden. Dit willen ze heel graag weten.
Zelf wel eens op de ring Antwerpen een auto met Nederlands kenteken ingehaald die daar moeite mee had en achter me ging rijden en zwaailichten aan deed.
Direct de NL politie gebeld (we reden richting NL grens) die zééér geïnteresseerd waren en direct een auto onze kant op stuurde om de beste man zijn AliExpress lampjes af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MuddyMagical schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:31:
Je bent een grappenmaker tegengekomen. Er is geen agent die zijn/haar zwaailichten aan zet en achter iemand gaat rijden zonder verdere stappen. Dit mogen ze niet eens. Voor zwaailichten (en sirene) hebben ze toestemming van de meldkamer nodig (heet ook 'met toestemming rijden').
Je zou een grappenmaker tegen gekomen kunnen zijn, maar dat hoeft niet.

Ik heb 3 ervaringen met een soortgelijke casus.

1. Ik te snel, opvallende wagen komt achter me. Lampen gaan voor 2a3 seconde aan, ik laat het gas los en verder niks gebeurd.

2. Ik te snel, onopvallende wagen achter me, flitsers aan. Ik van het gas, en de wagen met 2 agenten passeert waarbij de bijrijder in uniform gebaard de snelheid in de gaten te houden ( handje horizontaal en een verticale beweging van boven naar beneden)

3. Ik niet te snel, 100cc. Konmar auto komt voor me, volgen gaat aan. Ik volg voor 3 min, volgen gaat uit en wagen neemt de afslag. Ik weet vandaag de dag nog steeds niet wat en waarom. Op het konmar kantoor konden ze niks vertellen, en de beloofde terugkoppeling heb ik nooit gehad.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Ach, ik heb op de Duitse snelweg wel eens gezien dat er iemand aan de kant werd gezet door een agent (denk ik) in een Golf 3 cabrio die een reflecterend hesje met daarop 'Polizei' omhoog hield :X

Maar inderdaad, als je twijfelt, politie bellen en kenteken doorgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 07-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Klinkt inderdaad als een waarschuwing. De politie doet wel vaker dingen die vast ergens goed voor zijn, maar ik niet kan volgen. Ik ben ook al twee keer staandegehouden in een politiefuik dat ik mijn raampje omlaag deed en dat ze alleen maar zeiden 'hoi, alles goed?' 'ja' 'ok, rijd maar door dan' :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Rare waarschuwing dan. Niet echt duidelijk wat nu precies werd bedoeld.
Als iedereen zo te werk gaat dan wordt het een vage bedoeling overal.

Maar goed, misschien had de wagen een oproep die even later werd gecanceld?
Het blijft gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05 15:21
Waarschijnlijk het kenteken even door de computer gehaald, kijken of je regelmatig een snelheidsovertreding hebt gehad oid. Nee? Oke, laat dan maar zitten.

Op het moment dat dit gebeurt kenteken onthouden en direct 0800-8844 bellen en melden. Dit willen ze heel graag weten.
Zelf wel eens op de ring Antwerpen een auto met Nederlands kenteken ingehaald die daar moeite mee had en achter me ging rijden en zwaailichten aan deed.
Direct de NL politie gebeld (we reden richting NL grens) die zééér geïnteresseerd waren en direct een auto onze kant op stuurde om de beste man zijn AliExpress lampjes af te nemen.
Ja, want agenten houden zich altijd aan de regels, en zijn altijd professioneel.
Niks tegen de politie hoor, maar je ziet ze vaak genoeg een keer door rood rijden, of snel de zwaailichten aanzetten voor een stoplicht, dat soort dingen.
Zeggen dat het onmogelijk een agent kan zijn is gewoon onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 09-10-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:38

Onzin. Heb dit zelf ook eens op de snelweg gehad. En dit was een normale politieauto. Dus gewoon een manier om te zeggen: “pas op he! Als je doorgaat met hardrijden zetten we je alsnog aan de kant.”

En overigens niets mis mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:01:
Ja, want agenten houden zich altijd aan de regels, en zijn altijd professioneel.
Niks tegen de politie hoor, maar je ziet ze vaak genoeg een keer door rood rijden, of snel de zwaailichten aanzetten voor een stoplicht, dat soort dingen.
De politie heeft hier vrijstelling voor. Kunnen onopvallend onderweg zijn naar een melding, maar bij een druk kruispunt toch even de lichten aanzetten om iedereen te waarschuwen dat ze er rijden.

Veel mensen snappen dit niet, of willen dit gewoon niet snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

t14wo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Onzin. Heb dit zelf ook eens op de snelweg gehad. En dit was een normale politieauto. Dus gewoon een manier om te zeggen: “pas op he! Als je doorgaat met hardrijden zetten we je alsnog aan de kant.”

En overigens niets mis mee.
Ik heb het trouwens als kind wel eens op de fiets gehad. Zwaailichten en een seconde geluidssignaal omdat we met drie naast elkaar reden :p
M!chel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

De politie heeft hier vrijstelling voor. Kunnen onopvallend onderweg zijn naar een melding, maar bij een druk kruispunt toch even de lichten aanzetten om iedereen te waarschuwen dat ze er rijden.

Dat wil niet zeggen dat ze daar nooit misbruik van maken natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 09-10-2021 12:23 ]

/▌

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:20:
Dat wil niet zeggen dat ze daar nooit misbruik van maken natuurlijk.
Alleen kan niemand dat bewijzen, dus heeft het ook weinig zin om dat idee steeds op te gooien.
Vaak zijn het toch de gefrustreerde anti-politie luitjes die dit idee maar al te graag naar voren schuiven.
Alsof de politie dagelijks bezig is om mensen te irriteren...wat niet zo is.
Er zijn wel mensen die dagelijks geïrriteerd zijn door de politie, maar dat is gewoon de aard van het beestje. Dat ligt aan die mensen zelf.

Maar goed, we gaan offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

M!chel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Alleen kan niemand dat bewijzen, dus heeft het ook weinig zin om dat idee steeds op te gooien.
Vaak zijn het toch de gefrustreerde anti-politie luitjes die dit idee maar al te graag naar voren schuiven.
Alsof de politie dagelijks bezig is om mensen te irriteren...wat niet zo is.
Er zijn wel mensen die dagelijks geïrriteerd zijn door de politie, maar dat gewoon de aard van het beestje. Dat ligt aan die mensen zelf.

Maar goed, we gaan offtopic.
Om ze daarna aan te zien sluiten bij de McDrive. Natuurlijk geen bewijs, misschien kregen ze een melding en is die twee seconde later geannuleerd en gingen ze toen naar de McDrive ;) Ik denk ook niet dat het is om te iriteren, eerder een beetje machogedrag onder elkaar.

Ik kan me er trouwens ook niet zo aan storen, ik heb met de Belgische politie wel ergere dingen meegemaakt (en die halen ook regelmatig met nog ergere dingen het nieuws dus ik ben niet de enige).

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 09-10-2021 12:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@anoniem1578

Laat me raden: Je reed in de regio Noord-Brabant Oost (Eindhoven)? Er rijden daar een aantal Golf VII en Golf VIII R 'wagentjes' rond welke het nodige sur-plus aan vermogen (boven op de normale 'R' PK's) onder de kap hebben....

@Taro Die antraciet zwarte VW T6 / T6.5 busjes zijn (meestal) van de mobiele flits controles, zijn overigens ook geen 'trage' busjes :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 09-10-2021 12:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@anoniem1578 Waren het zwaailichten of blauwe knipperende lampen op andere plaatsen dan het dak? Ik ben laatst namelijk staande gehouden door een VW busje dat in de geblindeerde achterruit lampen had verwerkt, maar niet uitgerust was met sirene en lampen op het dak, een onopvallende variant dus. Grote kans dat je daar ook mee te maken hebt gehad.

Ik kwam er gelukkig vanaf met een waarschuwing, zijn primaire doel was waarschijnlijk iets anders, grote kans dat dat bij jou ook het geval is geweest.

Edit: Vorige week overigens ook een Opel Astra gezien, wederom grijs met geblindeerde ruiten en blauwe lampen + stopbord achter de geblindeerde ramen die iemand probeerde aan te houden, wederom zonder sirene. Die grijpen waarschijnlijk alleen in als je het echt heel gek maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 09-10-2021 12:50 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ze kunnen en mogen dat prima.
De onopvallende politie rijd vooral rond om de excessen te pakken, de mensen die eventjes 15/20 te hard gaan, maar geen gevaar vormen/staande houding waardig zijn waarschuwen ze zo even.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Zo was ik laatst op de snelweg en moest ik met een snelheid van 80 achter wat verkeer aansluiten op de linkerbaan om wat ander verkeer in te halen. Zie ik in mijn achteruitkijkspiegel ineens vanaf een oprit een RSQ8 met een noodgang aankomen die vervolgens bijna bovenop de achterkant van mijn auto komt rijden en daar blijft.

Ik doe heel even het remlicht aan en ja hoor, zwaailampen in de grille gaan aan. Geen idee of dit een knutsel projectje was van de bestuurder of dat het politie was maar nadat ik hem voorbij liet gaan was er verder niets aan de hand.

In elk geval heel raar weggedrag van de betreffende bestuurder en ik weet het, remlicht aan doen is ook niet heel chique.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:57:
Zo was ik laatst op de snelweg en moest ik met een snelheid van 80 achter wat verkeer aansluiten op de linkerbaan om wat ander verkeer in te halen. Zie ik in mijn achteruitkijkspiegel ineens vanaf een oprit een RSQ8 met een noodgang aankomen die vervolgens bijna bovenop de achterkant van mijn auto komt rijden en daar blijft.

Ik doe heel even het remlicht aan en ja hoor, zwaailampen in de grille gaan aan. Geen idee of dit een knutsel projectje was van de bestuurder of dat het politie was maar nadat ik hem voorbij liet gaan was er verder niets aan de hand.

In elk geval heel raar weggedrag van de betreffende bestuurder en ik weet het, remlicht aan doen is ook niet heel chique.
Dat klinkt als een AT'er :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:45
Heb 's nachts op deze manier ook wel eens een waarschuwing gekregen. Maar dan van een herkenbaar busje.

[ Voor 20% gewijzigd door PLAE op 09-10-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
M!chel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Dat klinkt als een AT'er :*)
Droevig volk idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57

Grvy

Bot

Waar slaat deze opmerking op? 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Op het gedrag wat Kabsurd beschrijft natuurlijk.
Sorry als ik onduidelijk was :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Roozzz

Plus ultra

PLAE schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:23:
Op het gedrag wat Kabsurd beschrijft natuurlijk.
Sorry als ik onduidelijk was :)
Voor Jan met de korte achternaam remmen op de linker baan is inderdaad erg droevig.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Over droevig gesproken...
Voor die mensen alle respect, voor mensen zoals jij helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 16:02
M!chel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Je merkt het verschil wel tussen die situaties.
Sporadisch goed oplettend op het verkeer ookal is het niet druk vs consequent de zelfde tijden en wagen.

Vond het nogal typerend dat altijd rond het zelfde tijdstip 3x per week (tijdens de spits) er een burger politie auto zijn zwaailichten aan zette net voor Waardenburg om langs de file te rijden en op de brug vervolgens de lichten uit te zetten en de rest van de langzaam rijden situaties wel netjes met het verkeer mee reed.
(Zelfde met een persoon in een RWS wagen die dit consequent dagelijks bij Hooipolder doet op de zelfde tijdstippen)

Dat ze het mogen voor meldingen is geen probleem.
Maar dat er misbruik van gemaakt word betwijfel ik ook niet.
n=1 familie bij de politie bevestigde het zelf ook al dat ze vaak zat ff friet zijn gaan halen voor het bureau en met zwaailichten aan terug reden zodat het niet koud werd. Dat soort dingen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:32

PauseBreak

derp!

Morelleth schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Je merkt het verschil wel tussen die situaties.
Sporadisch goed oplettend op het verkeer ookal is het niet druk vs consequent de zelfde tijden en wagen.

Vond het nogal typerend dat altijd rond het zelfde tijdstip 3x per week (tijdens de spits) er een burger politie auto zijn zwaailichten aan zette net voor Waardenburg om langs de file te rijden en op de brug vervolgens de lichten uit te zetten en de rest van de langzaam rijden situaties wel netjes met het verkeer mee reed.
(Zelfde met een persoon in een RWS wagen die dit consequent dagelijks bij Hooipolder doet op de zelfde tijdstippen)

Dat ze het mogen voor meldingen is geen probleem.
Maar dat er misbruik van gemaakt word betwijfel ik ook niet.
n=1 familie bij de politie bevestigde het zelf ook al dat ze vaak zat ff friet zijn gaan halen voor het bureau en met zwaailichten aan terug reden zodat het niet koud werd. Dat soort dingen.
toon volledige bericht
De door jou beschreven situatie is geen misbruik maken van. Zowel politie als RWS mag dit gewoon zo doen. Het is ook wel wenselijk om je flitsers aan te zetten op het moment dat je iets gaat doen dat de rest van het verkeer niet mag en niet verwacht.

Zeker RWS rijdt regelmatig over de vluchtstrook en het is daarbij wel de bedoeling dat ze hun (slecht zichtbare) zwaailichten aan zetten. Om mensen erop te attenderen dat ze daar staan of rijden en dat het een bijzondere manoeuvre is waarbij men gebruik maakt van een vrijstelling.

Wordt en werd er wel een misbruik van gemaakt, zoals je voorbeeld van het halen van eten? Zeker. Maar met de nieuwe brancherichtlijnen en het beter noteren wie wanneer en waarom toestemming had voor het voeren van ogs is dat al een heel stuk verminderd.

Zie ook Brancherichtlijn Politie 2021 (p5-6, pdf).

Edit: Het gaat hier natuurlijk over de poltie, maar alle organisaties die blauwe zwaailichten en geluidssignalen mogen voeren hebben hun eigen richtlijnen. Die zijn gewoon openbaar uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 09-10-2021 15:48 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Laatst online: 21:30
Marzman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Om ze daarna aan te zien sluiten bij de McDrive. Natuurlijk geen bewijs, misschien kregen ze een melding en is die twee seconde later geannuleerd en gingen ze toen naar de McDrive ;) Ik denk ook niet dat het is om te iriteren, eerder een beetje machogedrag onder elkaar.
Ik woon tussen 2 bureau's in en kan precies zien als het einde dienst is, dan word er veelvuldig gebruik gemaakt van de verkeerswet uit 1994

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:54
M!chel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:57:
Rare waarschuwing dan. Niet echt duidelijk wat nu precies werd bedoeld.
Als iedereen zo te werk gaat dan wordt het een vage bedoeling overal.

Maar goed, misschien had de wagen een oproep die even later werd gecanceld?
Het blijft gissen...
Als het doel van die agent(en) is, dat iemand die wat te hard rijdt, zich gewoon aan de maximumsnelheid gaat houden, dan is dat doel toch bereikt? Wat hadden ze verder nog moeten doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
Roozzz schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Voor Jan met de korte achternaam remmen op de linker baan is inderdaad erg droevig.
Ik doe enkel het remlicht aan door heel licht op de rem te drukken, zonder af te remmen, om aan te geven dat iemand te dicht op me zit.

Ik ben het ook totaal niet eens met de opmerking over de AT maar om het nou zo om te draaien lijkt me ook wat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Roozzz

Plus ultra

Slachtafval123 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Ik doe enkel het remlicht aan door heel licht op de rem te drukken, zonder af te remmen, om aan te geven dat iemand te dicht op me zit.

Ik ben het ook totaal niet eens met de opmerking over de AT maar om het nou zo om te draaien lijkt me ook wat overbodig.
Moh, ik had er niet op gereageerd als de AT post er niet was. Maar het probleem is er wel degelijk: jij tikt je rem aan, die achter je remt harder, die daarachter nog harder en met een beetje pech zitten er ergens daarachter een paar op elkaar. Gaat het wel allemaal goed dan verkloot het de doorstroming. Het is simpelweg hoogst ongewenst gedrag in het verkeer. Gewoon niet doen.

En ja, die gozer achter je was een lul, maar dan hoef je niet zelf ook een minder sympathiek persoon te zijn :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1667784

Zelf al eens waarschuwing gehad met bordje "politie volgen".
Indertijd had ik een vrij snelle auto en wilde een touringcar inhalen, was nog geen 100kmh overdag. En steeds opnieuw ging de golf die erachter reed op de linkerbaan om inhalers te blokkeren. Grrrrr.
Dus iets dichter erop dan je normaal zou doen en bij vrij in de linker baan gooien (met knipperlicht) en gas erop. Mijn auto had dan de reactie van een jonge hond, lekker hollen. Die golf jaste hem nog even ervoor, ik remmen en waarschuwende knipper. Het bordje zwenkte omhoog van de hoedenplank. Heb er nog een uurtje achteraan mogen sukkelen terwijl hunnie inhalers blokkeerden.
Bijna bij huis bleef de golf in de linkerbaan en vertraagde tot naast mij. Twee agenten keken me aan. Twee duimpjes in de lucht en ik mocht verder.
Wat dat voor absurde actie was. Heb het dashcam filmpje nog bij politie.nl geüpload. Nooit iets gehoord.

Was ook vreemd transport, witte golf voor en achter. Witte touringcar zonder reclame of markeringen, zwarte one-way ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Volgende keer gewoon wat meer ruimte maken aan de voorkant ipv rem aantikken.
Zo’n ‘brake-test’ kan veel meer gevaar opleveren dan iemand die graag in je achterbak wil kijken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
[...]

Volgens mij kan je gewoon een artikel 5 krijgen voor dat soort idiote acties. (en terecht)

Je kan ook helemaal niet je remlichten laten branden zonder af te remmen. Je moet het pedaal best diep indrukken om de schakelaar aan te zetten, en dan ben je gewoon al aan het remmen.

Zoals anderen ook al zeggen, je kan ook zelf ruimte maken. En dat iemand zich als een gek gedraagt, wil niet zeggen dat jij je als een nog grotere gek moet gaan gedragen. Kleutergedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 09-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Volgens mij kan je gewoon een artikel 5 krijgen voor dat soort idiote acties. (en terecht)

Je kan ook helemaal niet je remlichten laten branden zonder af te remmen. Je moet het pedaal best diep indrukken om de schakelaar aan te zetten, en dan ben je gewoon al aan het remmen.

Zoals anderen ook al zeggen, je kan ook zelf ruimte maken. En dat iemand zich als een gek gedraagt, wil niet zeggen dat jij je als een nog grotere gek moet gaan gedragen. Kleutergedrag.
Hoe kan ik ruimte maken als ik achter iemand zit, zonder af te remmen en zonder hetzelfde kleefgedrag te vertonen met daarbij het risico te lopen dat ik iemand achterop raak als diegene moet afremmen?

Als mijn remlichten niet aan zouden zijn gegaan, waarom zou de bestuurder dan zijn zwaailichten aandoen. Het is ook niet zo dat hij daarna heel veel haast maakte om anderen te passeren met zijn zwaailicht, anders was het een ander verhaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Haha, zelf stel je heel veel voor zeker? Leuk als die mensen iemand moeten helpen/oppakken en ze worden gehinderd op de linkerbaan door een mafkees die denkt dat het "droevig volk" is. Ze rijden soms met reden zonder zwaailicht/sirene. Geef die gasten wat ruimte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Aha, jij veroorzaakt dus die 'spookfiles'... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Slachtafval123 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Hoe kan ik ruimte maken als ik achter iemand zit, zonder af te remmen en zonder hetzelfde kleefgedrag te vertonen met daarbij het risico te lopen dat ik iemand achterop raak als diegene moet afremmen?

Als mijn remlichten niet aan zouden zijn gegaan, waarom zou de bestuurder dan zijn zwaailichten aandoen. Het is ook niet zo dat hij daarna heel veel haast maakte om anderen te passeren met zijn zwaailicht, anders was het een ander verhaal geweest.
Grappig dat het in zo'n voorbeeld ineens wel gevaarlijk is. Maar als jij het doet niet. 8)7

Je remlichten zullen wel aan gegaan zijn, maar dat wil dus zeggen dat je gewoon aan het afremmen was.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 09-10-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Aha, jij veroorzaakt dus die 'spookfiles'... >:)
Ik ben ze altijd net voor dus ik weet het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 18:32
Was de agent niet gewoon op weg naar een melding?

Geluid wordt vaak niet aangedaan op de snelweg als het niet hoeft want dat geeft onnodig onrust voor naastgelegen bewoners.

Als de agent het te gevaarlijk vind om in te halen blijven ze achter je, de bedoeling is dan ook om op snelheid door te rijden en geen gekken dingen doen als afremmen.

Of simpelweg de agent zelf had niet door dat zijn zwaarlichten nog aanstonden kan ook.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Grappig dat het in zo'n voorbeeld ineens wel gevaarlijk is. Maar als jij het doet niet. 8)7

Je remlichten zullen wel aan gegaan zijn, maar dat wil dus zeggen dat je gewoon aan het afremmen was.
Wat is in mijn voorbeeld ineens gevaarlijk wat ik eerder niet gevaarlijk vond?

[ Voor 4% gewijzigd door Slachtafval123 op 09-10-2021 20:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Morelleth schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:21:
[...]
.
Utter en utter bullshit.

Je bent het simpelweg aan het verzinnen nu, vriendelijk verzoek op te houden met dit soort bullshit de wereld in te sturen.

Want die "familie" werkt of niet bij de politie of heeft het helemaal nooit gezegd.

Werkelijk niemand bij de politie gaat zijn baan op het spel zetten voor een koud frietje... Want dat is de consequentie wel als je ongeoorloofd met sirenes door de stad jaagt.

Je bent je baan kwijt...

En ja ik werk wél bij de politie in tegenstelling tot dat verzonnen familielid van je.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
WEBGAMING schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Bij mijn auto gaan de remlichten al branden als ik mijn voet zowat op het rempedaal rust, remt pas nadat ik het pedaal ongeveer 5% ingedrukt hebt.
Dus ja, ik kan de remlichten laten branden zonder af te remmen.
Gaat om een 2021 model auto met net 2000 km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:57:

ruitensproeier paar secondes vasthouden, t houdt vast geen rsq8 tegen, maar hij zal nog wel een minuutje of wat aan je denken nadat ie je voorbij is.
(chiquer en minder riskant dan een onnodig remlicht dat op dashcam staat)

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 09-10-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57

Grvy

Bot

dyrc schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:04:
[...]

ruitensproeier paar secondes vasthouden, t houdt vast geen rsq8 tegen, maar hij zal nog wel een minuutje of wat aan je denken nadat ie je voorbij is.
(chiquer en minder riskant dan een onnodig remlicht dat op dashcam staat)
Chiquer? Het moet echt niet gekker worden.

Wat dacht je van "ga gewoon aan de kant?" speel niet met de levens van je andere weggebruikers? Ga dan lekker fietsen ofzo. |:(

Elkaar gaan zitten pesten terwijl je in een auto rijd, waar een ongeluk zo kan gebeuren. Stelletje kleuters. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 09-10-2021 21:11 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
- whatever

[ Voor 98% gewijzigd door dyrc op 09-10-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:14

A13X

Dude

Flagg schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Utter en utter bullshit.

Je bent het simpelweg aan het verzinnen nu, vriendelijk verzoek op te houden met dit soort bullshit de wereld in te sturen.

Want die "familie" werkt of niet bij de politie of heeft het helemaal nooit gezegd.

Werkelijk niemand bij de politie gaat zijn baan op het spel zetten voor een koud frietje... Want dat is de consequentie wel als je ongeoorloofd met sirenes door de stad jaagt.

Je bent je baan kwijt...

En ja ik werk wél bij de politie in tegenstelling tot dat verzonnen familielid van je.
toon volledige bericht
Om geen nieuw topic te openen een vraagje, Sirenes via de RDS van de radio bestaat dat of zijn dat geinponems die daar misbruik van proberen te maken? Paar keer gehad met dikke auto's geen lampen maar ineens een sirene via de radio terwijl er een op je bumper duikt met hoge(re) snelheid.

Toen ik die laatst negeerde omdat ik nog aan het inhalen was en er een afslag aan kwam ging hij weer naar rechts en nam op z'n dooie gemak de afslag. Geen uniform en alleen in de auto.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
A13X schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Om geen nieuw topic te openen een vraagje, Sirenes via de RDS van de radio bestaat dat of zijn dat geinponems die daar misbruik van proberen te maken? Paar keer gehad met dikke auto's geen lampen maar ineens een sirene via de radio terwijl er een op je bumper duikt met hoge(re) snelheid.

Toen ik die laatst negeerde omdat ik nog aan het inhalen was en er een afslag aan kwam ging hij weer naar rechts en nam op z'n dooie gemak de afslag. Geen uniform en alleen in de auto.
Daar is in het verleden wel mee getest, maar is uiteindelijk niet definitief ingevoerd:
https://www.autoblog.nl/a...et-door-je-radio-tetteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De topicstarter heeft wel voldoende feedback ontvangen. Er worden teveel zijwegen opgezocht. Topic gaat dicht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.