GPS simulator roamingkosten

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik ga een deze dagen voor enkele maanden naar Argentinië en zou graag mijn roamingkosten willen ontlopen met bijvoorbeeld een GPS simulator die ik momenteel al binnen Europa gebruik voor een alternatieve locatiebepaling.

Is dit mogelijk of vraag ik iets onmogelijks?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is onmogelijk. Locatiebepaling heeft niks te maken met roaming kosten. De zender waar je mee verbind (het netwerk) bepaalt de roaming kosten. Tenzij je een mega signaalbooster op je telefoon zet waardoor je een kpn/vodafone/whatever mast in NL kan pakken zul je de roaming kosten moeten dokken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt beter een SIM kaartje daar kopen met data erop. Eventueel extra telefoon meenemen voor je eigen nummer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jeffrey88 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 02:16:
Is dit mogelijk of vraag ik iets onmogelijks?
Het netwerk waarmee je verbonden bent bepaald of je roaming kosten heb of niet, niet de locatie van je telefoon. Helaas werkt het dus niet wat je wilt.

Ook andere oplossingen zoals een VPN verbinding naar Nederland gaan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
Koop ter plaatse een prepaid simkaart, veel eenvoudiger en veel goedkoper.

EDIT:
Oeps was al gezegd door @gambieter

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 07-10-2021 14:57 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk puur voor lokatie bepaling prima een GPS ontvanger gebruiken deze hebben buiten eventuele kaarten geen kosten. Je kan ook op je telefoon de kaarten downloaden dan gebruik je ook geen data meer bij gebruik van je GPS (wel even goed instellen)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
Het gaat hem niet om gps plaatsbepaling, maar hij denkt dat als je de telefoon voor de gek kan houden zodat hij denkt in Nederland te zijn en dat je dan de roamingkosten kunt omzeilen,

Natuurlijk werkt het niet zo, want roaming heeft niets met gps te maken, maar je kunt natuurlijk alleen via de lokale masten bellen en internetten waarna dat doorbelast wordt naar jouw provider.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:15
Dus je zoekt een manier om te frauderen?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:57
Als je een recente iPhone hebt of een Android toestel dat Esim ondersteund zou ik hier eens naar kijken. https://www.airalo.com

Al meerdere keren gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Dus je maakt dan gebruik van zendmasten in Argentinië, en dan denk je je provider te foppen door je gps locatie op Nederland te zetten? :F

Maar dit is volgens mij gewoon "Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik."
Het algemeen beleid #achteraf

Mag niet op Tweakers dus.

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 07-10-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 21:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

WEBGAMING schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:17:
Dus je maakt dan gebruik van zendmasten in Argentinië, en dan denk je je provider te foppen door je gps locatie op Nederland te zetten? :F

Maar dit is volgens mij gewoon "Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik."
Het algemeen beleid #achteraf

Mag niet op Tweakers dus.
Amen.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.