Ik zoek een?
Monitor om aan te sluiten op mijn laptop. Ik werk nu nog met een oude PC maar die wil binnenkort gaan vervangen door een laptop. Op mijn PC heb ik nu 3 identieke monitoren aangesloten in triple setup, de Dell UltraSharp U2412M. Hoewel fijne monitoren merk je wel dat ze wat ouder zijn en ik vind triple eigenlijk net iets te groot. Daarom viel mijn oog op een super ultrawide 49 inch. Hoewel duurder dan 2 (of 3) losse monitoren, ben ik gecharmeerd door het ontbreken van de bezels, aansluiten van 1 kabel en een clean setup.
Wat is je budget?
Rond de €1000,--
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de monitor zowel privé als werk. Qua werk is dat voornamelijk web development, beetje database beheer en wat data analyse. Privé gebruik ik het voor wat privé webprojectjes maar ook voor fotografie (Lightroom, Photoshop, niet professioneel). Gamen mag geen naam hebben.
Wat heb je zelf al gevonden
Samsung QLED C49RG90SSR: veel over gelezen en komt goed naar voren. Alternatief in dit formaat is de Philips 499P9H (maar is een stuk duurder) of een LG of een Dell in hetzelfde formaat.
Alternatief zijn twee losse 27 inch (of evt. groter) monitoren.
Welke vragen heb je hier nog over
Monitor om aan te sluiten op mijn laptop. Ik werk nu nog met een oude PC maar die wil binnenkort gaan vervangen door een laptop. Op mijn PC heb ik nu 3 identieke monitoren aangesloten in triple setup, de Dell UltraSharp U2412M. Hoewel fijne monitoren merk je wel dat ze wat ouder zijn en ik vind triple eigenlijk net iets te groot. Daarom viel mijn oog op een super ultrawide 49 inch. Hoewel duurder dan 2 (of 3) losse monitoren, ben ik gecharmeerd door het ontbreken van de bezels, aansluiten van 1 kabel en een clean setup.
Wat is je budget?
Rond de €1000,--
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de monitor zowel privé als werk. Qua werk is dat voornamelijk web development, beetje database beheer en wat data analyse. Privé gebruik ik het voor wat privé webprojectjes maar ook voor fotografie (Lightroom, Photoshop, niet professioneel). Gamen mag geen naam hebben.
Wat heb je zelf al gevonden
Samsung QLED C49RG90SSR: veel over gelezen en komt goed naar voren. Alternatief in dit formaat is de Philips 499P9H (maar is een stuk duurder) of een LG of een Dell in hetzelfde formaat.
Alternatief zijn twee losse 27 inch (of evt. groter) monitoren.
Welke vragen heb je hier nog over
- Ik neig sterk naar een 49 inch ultrawide maar ik hoor graag nog wat ervaringen. Ik heb diverse artikelen gelezen op internet over de ervaringen van dit soort monitoren. Als nadelen worden genoemd de relatief beperkte verticale hoogte (meer kan handiger zijn) en volgens sommige scherpte. Vaak wordt daarin de vergelijking gemaakt met grotere (4K) monitor. Maar aangezien ik nu op wat oudere monitors werk (1920 x 1200 px), zal voor mij dit in ieder geval een grote upgrade zijn. Ik heb ook wel gekeken naar bijv. één 34 of 37 inch, maar naar mijn mening lever ik dan toch wel veel ruimte in t.o.v. wat ik nu heb.
- Ik vind fotografie leuk en ik beheer en bewerk (in beperkte mate) mijn foto's in Adobe Lightroom. Is de curve van de monitor hierin nog een nadeel bij bekijken/bewerken van foto's?