LG OLED na 4 jaar ingebrand; waar heb ik nog recht op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Mijne bijna 4 jaar oude LG TV Oled65C7 heeft ook zware inbranding ,koste nieuw zijnde toen rond de 2600 euro .
Meermaals contact gehad met LG maar niks garantie of een korting als ik en nieuwe tv zou kopen mits inruiling van deze LG .

Paar e-mails tussen mij en LGvan LG :
-------------------------------------------------------
Geachte heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Allereerst vind ik het zeer spijtig te moeten vernemen dat uw televisie defect is gebleken.

Hoewel ik uw frustratie ten zeerste kan begrijpen kunnen wij helaas geen grotere coulance toepassen. Wij hanteren een fabrieksgarantie van twee jaar. Om aan het conformiteitsbeginsel te voldoen houden wij ons aan de UNETO VNI richtlijnen waarbij de verwachte levensduur en aanschafprijs van invloed zijn bij het opstellen van de prijsopgave. In de prijsopgave die u heeft ontvangen is een coulance in de vorm van een korting toegepast. Deze voldoet aan de UNETO voorschriften. Dit is de coulance die wij u als fabrikant kunnen bieden.

Mocht u besluiten de prijsopgave toch te accepteren kunt u op het bericht van de monteursdienst reageren om een afspraak voor reparatie in te plannen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
-------------------------------------------------------
Deze prijsopgave is op basis van coulance. De afschrijving is gebaseerd op de UNETO-VNI afschrijvingstabel. U betaalt 61.1% van de totale reparatiekosten, LG neemt het restant voor haar rekening.
Buiten arbeid, transport en handling, worden alleen de vervangen onderdelen in rekening gebracht. Deze prijsopgave is derhalve indicatief. Totaal te betalen voor herstelling : € 1.154,45
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste;
Sorry maar dit is gewoon een klant weg jagen bij LG , er is meer dan zich "wettelijk" houden aan coulance die u als fabrikant kunnen bieden.

Jullie vinden het normaal dat een klant die een tv koop van meer dan 2600 euro na nog geen 4 jaar oud de tv maar moet weg gooien ,want het voorstel dat ik 1.154 euro moet betalen +jullie coulance van 607 euro is samen ; 1.761 euro !!!!!!!!!
Dit is toch absurd als je weet dat je een nieuw model van 2021 LG TV OLED65C16LA kan kopen voor nog geen 1700 euro + daarop nog eens een cashback van 100 euro.

Je laat me wel weten dat je mijn frustratie ten zeerste kan begrijpen maar dit is maar een pleistertje op de wonde ....
Ook gebeld naar het CE Repair met de vraag wat ze eigenlijk zouden herstellen of er een omruiling was van een andere LG TV :
antwoord : geen omruiling andere LG tv maar vervanging van het Oled paneel !!!!! dus een paneel kost meer dan een nieuwe LG tv OLED65C16LA , leg dit maar eens uit aan een klant .

Met de vriendelijke groet.

------------------------------------------------------

Voor mij nooit meer een Oled LG TVAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJKwcGNMdbP4jY9dMqm1HCFkivs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKxF6ibUTyfelJ9KZd8W5ODg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@klada beroepen op conformiteit )Wettelijke Garantie)bij de verkoper, niet vragen om garantie bij fabrikant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hackus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:25:
@klada beroepen op conformiteit )Wettelijke Garantie)bij de verkoper, niet vragen om garantie bij fabrikant.
Inderdaad, er zijn maar weinig fabrikanten die na jaren nog een service verlenen die zo goed is als waar je bij de verkoper recht op hebt (namelijk kosteloos herstel). De meeste (misschien wel alle?) fabrikanten doen aan waardeafschrijving over een termijn van enkele jaren, hooguit 5.

De meeste winkels doen dat natuurlijk ook, maar als je daar gaat klagen sta je ten minste in je recht.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

klada schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:16:
Mijne bijna 4 jaar oude LG TV Oled65C7 heeft ook zware inbranding ,koste nieuw zijnde toen rond de 2600 euro .
Meermaals contact gehad met LG maar niks garantie of een korting als ik en nieuwe tv zou kopen mits inruiling van deze LG .
Aangezien LG niet jouw verkoper was, hoeft LG je idd niets te bieden :?

Je moet aankloppen bij je verkoper, niet bij de producent.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:25:
Heb deze LG TV ongeveer 4 jaar geleden heb gekocht bij een
Black Friday in het Duitse
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, contact opgenomen via e-mail voor een oplossing dus nu even afwachten op een reactie van de verkoper .

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2021 20:51 . Reden: Naam winkel in mo-tags gezet conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Interceptor101 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:57:
Tja, dinsdag wordt hij gehaald en ik betaal dan 50 euro aan transport én......let op; onderzoekskosten.
Dat laatste lijkt mij wat onzin en de beste man zegt ook weinig toe. Sterker; hij houdt het geheel open.

AL zijn advertentie's op "die ene site", staan op "niet leverbaar".
Ik heb er erg weinig vertrouwen in moet ik zeggen; straks is de tv weg en kan ik eerst even dik over de brug komen als ik hem terug wil omdat hij niets doet.

Ik denk dat ik maar een andere tv koop; dan weet ik gewoon zeker dat ik straks geld uitgeef maar er wel een werkende tv voor terug krijg.

Over de garantie bij de fabrikant heb ik wel zitten denken; hier wordt aangegeven dat je bij de verkoper moet zijn en niet de fabrikant.
Eigenlijk is dat raar; de verkoper heeft hem alleen maar verkocht......hij kan er niets aan doen dat hij nu al stuk is en het lijkt wat oneerlijk dat hij nu voor de kosten op moet draaien.
De fabrikant daarentegen; ZIJ hebben hem gemaakt en als ze het beter hadden gedaan/ een beter product hadden gemaakt, was er nu niets aan de hand!
Eigenlijk raar; degene die hem maakt, zou toch de garantie moeten geven, is het niet?
En @klada

Wettelijke garantie (conformiteit) is wat anders dan Fabrieks -of verkopersgarantie.

Wettelijke garantie gaat uit van periode van waarvan je mag verwachten dat het gekochte goed, mee moet gaan, zonder enige gebreken.(tenminste 60mnd in dit geval)

Fabrieks - of verkopersgarantie mogen daarvan afwijken.

Eigenlijk heb je alleen wat aan fabrieksgarantie, binnen de gestelde termijn, als er geen partij meer bestaat om conformiteit na te komen (faillissement). Sowieso doet bijna geen fabrikant iets buiten de gestelde termijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Aangezien LG niet jouw verkoper was, hoeft LG je idd niets te bieden :?

Je moet aankloppen bij je verkoper, niet bij de producent.
Antwoord van de verkoper :

Sehr geehrter Herr Leo,

wir bedauern natürlich, dass es nach knapp 4 Jahren zu einem Schaden an Ihrem TV Gerät gekommen ist.

Leider ist es uns nicht möglich, eine kostenlose Reparatur Ihnen anzubieten, da die Firma LG für Reparaturen zuständig und Ihr Gerät sich außerhalb der 2 Jahresgarantie befindet.

Dus volgens de verkoper moet ik bij LG zijn en volgens LG moet ik bij de verkoper zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

klada schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Antwoord van de verkoper :

Sehr geehrter Herr Leo,

wir bedauern natürlich, dass es nach knapp 4 Jahren zu einem Schaden an Ihrem TV Gerät gekommen ist.

Leider ist es uns nicht möglich, eine kostenlose Reparatur Ihnen anzubieten, da die Firma LG für Reparaturen zuständig und Ihr Gerät sich außerhalb der 2 Jahresgarantie befindet.

Dus volgens de verkoper moet ik bij LG zijn en volgens LG moet ik bij de verkoper zijn :?
Ik denk dat je beter een eigen topic kan openen ipv deze te kapen, maar je hebt em dus zelf geïmporteerd uit Duitsland, dus weet niet of je die onder Nederlandse consumentenrecht hebt gekocht of onder de Duitse.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb deze discussie naar een eigen topic verplaatst gezien topickaping niet de bedoeling is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

YakuzA schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

je hebt em dus zelf geïmporteerd uit Duitsland, dus weet niet of je die onder Nederlandse consumentenrecht hebt gekocht of onder de Duitse.
Ik denk inderdaad dat de Duitse wet van toepassing is. Als je het product zelf in het buitenland koopt is de Nederlandse wet meestal niet van toepassing. Dat wordt pas anders wanneer de winkel zich op Nederland richt, bijvoorbeeld door hier te adverteren. Daar heb ik geen sporen van kunnen vinden (maar misschien heb ik ergens overheen gekeken). Onder de Duitse wet is de wettelijke garantie maar 2 jaar. Op Wikipedia staat een pagina met de implementatie van het conformiteitsbeginsel per land:
Laufzeit der gesetzlichen Gewährleistung
  • 2 Jahre in Deutschland, Österreich und der Mehrheit der EU-Länder
  • 3 Jahre in Schweden
  • 5 Jahre in Island und Norwegen bei langlebigeren Produkten
  • Im Vereinigten Königreich gibt es zwei verschiedene Verjährungsfristen: 6 Jahre in England, Wales und Nordirland, 5 Jahre in Schottland
  • 6 Jahre in Irland
  • In den Niederlanden und Finnland hängt die Laufzeit von der zu erwartenden Lebensdauer des Produktes ab.
Dat betekent niet dat je helemaal met lege handen staat. Een topman van LG heeft gezegd dat deze tv 30 jaar meegaat bij een gebruik van 10 uur/dag. Ik ken de Duitse wet onvoldoende om te oordelen of je op basis van deze uitspraak bij de fabrikant kunt aankloppen. Dat zou je bij iemand met kennis van Duits recht moeten navragen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-07 16:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Is dit pc gebruik? Ik zie een taakbalk en icoontjes

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Nu online
Vandaag terug een mail gekregen van *knip* webwinkel op mijn vraag om toch nog iets te kunnen regelen buiten de garantie periode.

Geachte heer Leo,

LG is verantwoordelijk voor dergelijke gevallen. Als dealer kunnen wij u alleen helpen in het kader van de wettelijke garantie.
----------------------------------
Het is ook zo dat de tv veel is gebruikt als monitor voor de PC (LG raad dit af met deze oled serie)

Ga er verder ook geen tijd meer insteken, nog een 2 tal jaartjes door gaan met deze tv met de gedachte dat er geen inbranding is (doet veel )
Filmpje kijken in HDR is nog prima te doen :) ,tv kijken doe ik bijna nooit .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuR3TU-5YrGB74NmQxXms471voA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsQYRfjv3VPiNKMjuHYSP5bk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-10-2021 18:53 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Pagina: 1