Gezocht passende RTX-30 serie laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0412
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga werktuigbouwkunde studeren, hierbij ben ik dus veel met CAD en 3D Progamma`s bezig, vrije tijd ben ik een gamer en wil dus een goed presterende laptop zijn.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal een uur moeten reizen naar eindhoven met het openbaar vervoer .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb persoonlijk geen merkvoorkeuren.

Beste Leden, Alvast bedankt voor de moeite om mijn topic te lezen en te helpen, ik ben dus opzoek naar een goed presterende laptop. hierbij is een rtx 30 serie kaart een pre

mijn oog heb ik op 3 modellen laten vallen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ROG Strix G513QM-HN104T€ 1.399,-€ 1.399,-
1LaptopsHP Omen 15-en1576nd€ 1.399,-€ 1.399,-
1LaptopsLenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)€ 1.599,-€ 1.599,-
Totaal€ 4.397,-

dit heb ik gebasseerd op het volgende:

De Asus heeft een ryzen 9 en een tgp van 115 watt, de ryzen 9 spreekt me dus erg aan en de tgp waarde bij de kaart zit ook wel snor, ik hou alleen niet van het overdreven model

de HP omen 15 is dan wel met een ryzen 7 maar met een zeer matige tgp van standaard 80watt, mij lijkt dus niet rendabel om een laptop met een rtx 3060 kaart te nemen die 80watt krijgt. de looks spreken me dan wel weer aan

de legion 5 pro heeft een ryzen 7 met een tgp 115, wat me dan doet afvragen is het dan die 200 euro meer voor het 2560x1600 scherm? en de 1600 euro ligt eigelijk ook net wat buiten mijn budget

ik zie door de bomen het bos niet meer wat nou een passende laptop is, mijn voorkeur gaat nu dus uit naar de lenovo maar is dit wel de verstandigste keuze?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
https://tweakers.net/lapt...QsB3cog_fovZE0K1FXRUGBdvw misschien een idee om je keuze op cpu gebied te verleggen naar de 10e generatie, kom je zeker nog wat interessant aanbod tegen en is wat beter geprijsd lijkt het dan 11e gen intel en de huidige generatie AMD.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
De Legion 5 pro heeft 130 watt TGP.

De behuizing is beter en het scherm alleen al is het geld waard. Helderheid is 2x zo hoog. Hogere resolutie. 100% sRGB kleurweergave. 165Hz. 16:10 beeldverhouding 16” en G-sync en freesync. Ook heeft de Legion een Mux switch waardoor de prestaties op de laptop zelf een stuk hoger zullen zijn.

De legion 5 pro is dus echt wel een stuk luxer. Als je appels met appels vergelijkt zou je ook naar de legion 5 kunnen kijken. Die vind je al voor 1149

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH).

Die is meer vergelijkbaar met die Asus

Maar om je vraag te beantwoorden. Die legion 5 pro is de verstandigste keuze en daar zal je zeker geen spijt van krijgen. Je hebt dan geen enkele concessie gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Cinemaskoop op 07-10-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Legion 5 Pro is het meest compleet, maar inderdaad ook iets duurder.
Via Lenovo zelf krijg je 10% korting op je eerste aankoop. Dus dan is ie 1440 euro.
Ik weet alleen niet wat op dit moment de levertijden zijn, dat varieert van 1 tot 6 weken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
@laptopplus: de 10de generatie (i7-10870H) is gemiddeld ruim 20% trager, terwijl het prijsverschil kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 22:33
Dubbel gepost

[ Voor 97% gewijzigd door Bastian1 op 11-10-2021 00:04 . Reden: Dubbel gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:21:
De Legion 5 Pro is het meest compleet, maar inderdaad ook iets duurder.
Via Lenovo zelf krijg je 10% korting op je eerste aankoop. Dus dan is ie 1440 euro.
Ik weet alleen niet wat op dit moment de levertijden zijn, dat varieert van 1 tot 6 weken ofzo.
Hoe kun je dan via Lenovo kopen? Ik zie er werkelijk geen beschikbaar en degene die er zijn zijn Intel varianten. Legion 5 pro, en legion 7, niet te krijgen en er staat ook iets over eerste aankoop?

Niet als kritiek bedoeld, maar ik ben zelf ook op zoek en kan niets vinden ;). Zat al een Alienware R5 te overwegen met 3070 voor €1691 met dubbele coupons, maar vond de reviews een beetje tegenvallen. Zou dan ook al meteen zelf een SSD willen toevoegen en dan word het al meteen een stukje prijziger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bastian1 zijn inderdaad momenteel niet leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Ga je studeren op de tu/e? Veelal hebben ze bij de uni een laptopprogramma. Weet niet of je daar nu nog aanspraak op kan maken maar dat zijn volgens mij prima werkstations.. waar ook wel een game op gespeeld kan worden

...

Pagina: 1