Nefit Ecomline HR, wel warm water geen C.V.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Beste tweakers,

De zomer is nu echt voorbij en omdat de vrouw het wat klam vond (temp is 21c) heeft ze gepoogd de c.v. aan te zetten.
Er gebeurt echter niets (kreeg ik op de app). Heel ff vlammetje-symbool op display van de thermostaat en dan niks meer.
Eenmaal thuis gekomen e.e.a. gecheckt, geen storingscodes.
Ketel gereset, hij begint te verwarmen, een paar buizen worden erg heet en kapt er dan mee.
Bedrijfscode 0, service code Y
De temperatuur in het toestel cv-water temperatuur is hoger dan ingesteld. Dit betekent dat het toestel zijn warmte niet kwijt kan.
Vooral bij toestellen die geen of een hele kleine tapwatervoorraad hebben kan een druppelende kraan er voor zorgen dat een toestel niet meer gaat branden op de stand "CV". Bij de Nefit Ecomline en Economy toestellen treedt er dan een toestand op welke wordt aangegeven met de code 0Y. De warmwater voorziening zal in deze toestand normaal functioneren.
Okay, erg vreemd, hij kan de warmte dus niet kwijt.
Alle tapkranen ook ff nagekeken of er niet 1 warm water druppelt, nee dus.

Er zal dus iets met een sensor zijn of een instelling qua temperatuur of de 3wegklep kapot ?

Wat erg vreemd is, de laatste week van Juni is er jaarlijks onderhoud gepleegd, waarbij er alleen zaken zijn gereinigd, geen bijzonderheden.
Daarna is er geen c.v. gebruikt/? Moet ik denken aan toch veroorzaakt door onderhoud ?

(Nefit manual gaf aan dat UBA evt nog op test stond als oplossingsrichting, dat is niet zo).

Ik bel het bedrijf morgen wel en het is ook nog geen ramp, het is niet ijskoud, maar vraag me gewoon af hoe zoiets kan ? De c.v. is helemaal niet gebruikt en that does not compute...

Beste antwoord (via KillerAce_NL op 08-10-2021 10:15)

• cent1613
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Bij mij was het vorig jaar, ook precies rond deze tijd, de motor van de driewegklep die het begeven had. Die kon ik er zo afdraaien (palletje aan de onderkant indrukken). Pin van de driewegklep kwam naar buiten en CV begon te werken. Motor was dus vastgelopen in de warm water stand.

Nieuwe motor besteld en tot die tijd "handmatig" geschakeld tussen CV en warm water door de motor er weer even op te zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
Werkt de pomp wel? ;)
Voor warm water wordt die nl niet gebruikt.

En soms heb je dat. Ik heb er zelf ook last van. Mijn CV sloeg ook niet aan. Uitgezet, maar aan doet ie niet meer. ;(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Ja alles werkt maar slaat af omdat ie warmte niet kwijt kan of hij detecteert verkeerd.
Je kunt met de UBA testschakelaar ff een run forceren, dan blijft ie lopen tot een probleem of tot je hem uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Stomme vraag wellicht maar staan je radiatorkranen wel open?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Haha, geen stomme vraag hoor, vaak staan er veel dicht vooral boven. Maar nee, dat is allemaal ok, had er voor de zekerheid een paar meer open gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

SPee schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:10:
Werkt de pomp wel? ;)
Voor warm water wordt die nl niet gebruikt.

En soms heb je dat. Ik heb er zelf ook last van. Mijn CV sloeg ook niet aan. Uitgezet, maar aan doet ie niet meer. ;(
Voor warm water draait de pomp ook.

De temperatuur loopt hoog op, je kan de cartridge (motordeel) er af halen en kijken of de stift van de 3-wegklep terug komt.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-03 13:17
Driewegklep die blijft hangen? Binnenwerk? Of motor vast.

Wat ook kan is dat de boilersensor stuk is en blijft vragen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• cent1613
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Bij mij was het vorig jaar, ook precies rond deze tijd, de motor van de driewegklep die het begeven had. Die kon ik er zo afdraaien (palletje aan de onderkant indrukken). Pin van de driewegklep kwam naar buiten en CV begon te werken. Motor was dus vastgelopen in de warm water stand.

Nieuwe motor besteld en tot die tijd "handmatig" geschakeld tussen CV en warm water door de motor er weer even op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Ze komen vanmiddag, we gaan het zien. Oud beestje dat het tot nu toe 22jr prima doet met goed rendement. Als het betaalbaar is pleister plakken en volgend voorjaar een nieuwe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Het was de motor vd 3 weg klep. Monteur heeft er een 2e handsje op gezet, ik vind het prima, kan weer stoken. Volgend voorjaar maar eens een nieuwe CV plaatse, deze heeft zijn sporen ruim verdiend.
Pagina: 1