Is mobiel bellen Zonder Toegang tot Internet mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik wil namelijk een tijdje zonder internet leven. Heb ik in het verleden ook al eens gedaan en dat ben ik een stuk productiever. Maar...

Tegenwoordig kan je met elke telefoon alleen gewoon het internet op - ook al koop je geen data pakket... Je kan dan voor zover ik weet gewoon nog het internet op en je betaald dan per MB. Mijn vraag is daarom...

Is er een manier om echt alleen te kunnen bellen met je simkaart en gewoon geen toegang te hebben tot internet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lathummer
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Je kunt toch mobiele data op het toestel uitschakelen?
In het verleden kon je internet toegang wel eens blokkeren bij de provider maar hier verdienen ze het geld op dus tegenwoordig kan dit naar mijn weten niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:06
Neem je een dumbphone dan is drang al een stuk minder.
Vaak kosten die ook een heel stuk minder dan een smartphone.

[ Voor 36% gewijzigd door Ad de Jong op 06-10-2021 18:01 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
@Lathummer Ja data kan ik uitschakelen en net zo snel weer inschaken ook in 1 seconde. Ik wil het niet makkelijk in kunnen schakelen.

@Ad de Jong Ja daar heb ik aan gedacht. Ik heb mijn Smartphone alleen wel nodig voor andere dingen dus dat is helaas geen praktische optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:54:
Ik wil namelijk een tijdje zonder internet leven. Heb ik in het verleden ook al eens gedaan en dat ben ik een stuk productiever. Maar...

Tegenwoordig kan je met elke telefoon alleen gewoon het internet op - ook al koop je geen data pakket... Je kan dan voor zover ik weet gewoon nog het internet op en je betaald dan per MB. Mijn vraag is daarom...

Is er een manier om echt alleen te kunnen bellen met je simkaart en gewoon geen toegang te hebben tot internet?
Met een iPhone kun je bellen als WiFi en 4G uitgevinkt staat !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Hackus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Met een iPhone kun je bellen als WiFi en 4G uitgevinkt staat !
En ook net zo snel weer het internet op als je het weer aanvinkt. 1 seconde later.

Ik zoek een oplossing met een veel grotere barrière tot internet toegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

En ook net zo snel weer het internet op als je het weer aanvinkt. 1 seconde later.

Ik zoek een oplossing met een veel grotere barrière tot internet toegang.
dat ligt dan aan je eigen gedrag. Wanneer je iets echt wilt, kun je het ook !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Tele2 blokkeert bij de mobiele abonnementen 4G data als je bundel op is. Dan stopt het dataverkeer en dan kan je pas de maand er op weer nieuwe data gebruiken. Stel, je neemt dat abonnement, dan hoef je alleen maar op dag 1 van de maand even de databundel op te maken, en dan ben je de rest van de maand van de verleiding verlost. Opmaken is vrij simpel. Paar keer speedtesten, groot bestand downloaden, filmpjes kijken (live TV heeft minder compressie, dus gaat sneller op). Wellicht werkt dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

dan gewoon met 2 telefoons rondlopen.
1 dumphone met sim om te bellen.
1 'smartphone' zonder sim. Dus kan je daar de dingen op doen die je 'moet' doen.

maar ga je dan ook niet op zoek naar Wifi punten??

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 15:46
Je kunt ook je mobiel netwerk instellingen om zeep helpen door de apn de waarde 'werkt.niet' te geven en te vergeten wat het zou moeten zijn...

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Ook al heb je een smartphone, je kan toch een 'alleen bellen' abo afsluiten?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Oude (pre smartphone) mobiel kopen? Zo'n oude Nokia ofzo.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
PeaceNlove schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:34:
Tele2 blokkeert bij de mobiele abonnementen 4G data als je bundel op is. Dan stopt het dataverkeer en dan kan je pas de maand er op weer nieuwe data gebruiken. Stel, je neemt dat abonnement, dan hoef je alleen maar op dag 1 van de maand even de databundel op te maken, en dan ben je de rest van de maand van de verleiding verlost. Opmaken is vrij simpel. Paar keer speedtesten, groot bestand downloaden, filmpjes kijken (live TV heeft minder compressie, dus gaat sneller op). Wellicht werkt dat voor je?
Dat klinkt als een potentiële oplossing die voor mij goed werkt. Bedankt voor de suggestie! Ik ga het morgen verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
DarkSide schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:37:
maar ga je dan ook niet op zoek naar Wifi punten??
Ja, de bibliotheek. Maar dat is de bedoeling ook. Ik wil niet helemaal geen internet. Ik wil het alleen niet ten aller tijde om mij heen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
japieb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:44:
Je kunt ook je mobiel netwerk instellingen om zeep helpen door de apn de waarde 'werkt.niet' te geven en te vergeten wat het zou moeten zijn...
Ik ben hier niet bekend mee. Kan je dat misschien in iets meer detail uitleggen? Ik wil wel bij de Bibliotheek nog de Wifi kunnen gebruiken, maar de 4G zou ik kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
JukeboxBill schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:01:
Ook al heb je een smartphone, je kan toch een 'alleen bellen' abo afsluiten?
Ja maar voor zover ik weet kan je dan nog evengoed gewoon het internet op en betaal je dan per MB. Als er mobiele providers zijn waar dit niet zo is dan heb ik daar zeker interesse in ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
Poeh, ik zou toch ook eens gaan nadenken over een training impulscontrole, daar heb je op de langere termijn misschien meer aan.

Anders zou je nog met een profiel kunnen werken waarbij het (4G) internet uit staat en dat iemand anders er dan een code op zet. Die weet je niet, dus daar kan je dan ook niet omheen.
Dit (maar dan met sommige apps) doe ik ook met m’n zoontje van 5,5 om te voorkomen dat hij op de iPad per ongeluk op de verkeerde app klikt. Al is hij al best in staat om zichzelf te bedwingen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Smobbo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:19:
Poeh, ik zou toch ook eens gaan nadenken over een training impulscontrole, daar heb je op de langere termijn misschien meer aan.

Anders zou je nog met een profiel kunnen werken waarbij het (4G) internet uit staat en dat iemand anders er dan een code op zet. Die weet je niet, dus daar kan je dan ook niet omheen.
Dit (maar dan met sommige apps) doe ik ook met m’n zoontje van 5,5 om te voorkomen dat hij per ongeluk op de verkeerde app klikt. Al is hij al best in staat om zichzelf te bedwingen…
Ja ik snap hoe je op die aanname komt maar nee training impulscontrole is niet nodig.

Het is gewoon een keuze. Zonder internet (en ook geen TV) minder afleidingen. Ook geen tijd die je verdoet met couch potatoe sessies.

Ik heb een doel nu en focus me daar nu graag volledig op, zonder afleidingen of wat dan ook.

Heb ik in het verleden ook gedaan en werkt beregoed. Het is ook tijdelijk.

De suggestie met code voor 4G toegang is iets wat misschien zou kunnen werken ja. Zal die gedachte even laten marineren en misschien morgen wat research doen daar naar.

[ Voor 7% gewijzigd door jeanpaul1979 op 06-10-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Als het geen impuls controle is. Maar een keuze dan gewoon data even uitzetten.

Je verteld dat alles wat simpel aan te zetten is, geen oplossing is.
Dat noem ik, niet lullig bedoeld, wel een impuls probleem.

Je kunt ook een verkeerde APN instellen idd. Maar dat is ook zo weer recht gezet.

Als je wel iets moet browsen in de bieb. Dan gewoon je sim in een dumphone doen.
En dan geen impuls hebben om hem te swappen naar je smartphone.

ik snap op zich je behoefte wel. Alle IM's, mails, Socials media pingeltjes kunnen je makkelijk naar je telefoon doen grijpen.
Maar dat zou je toch anders moeten oplossen denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 15:46
jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Ik ben hier niet bekend mee. Kan je dat misschien in iets meer detail uitleggen? Ik wil wel bij de Bibliotheek nog de Wifi kunnen gebruiken, maar de 4G zou ik kunnen missen.
In Android
Instellingen - Mobiel Netwerk - Geavanceerd - Namen toegangspunten - Kies regel - wijzig waarde APN.
En dat voor elke regel...

JapieB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:15
Ik weet niet of je van plan bent om veel te bellen?

Maar anders zou je een KPN Prepaid simkaart kunnen overwegen, internet kan je niet zelf uitschakelen maar de klantenservice wel, je kan het ook weer alleen inschakelen via de klantenservice, dus even uit een impuls internet gebruiken gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is de keuze dat je los moet betalen voor je internet gebruik niet voldoende om er geen gebruik van te maken?

Ik begrijp je vraag. Even los komen van het normale internetgebruik kan best wel verfrissend zijn.
Maar het besef dat even Tweakers openen je een euro gaat kosten kan best wel eens helpen om het niet te doen.
Er zijn genoeg providers die geen internet aanbieden binnen het abonnement. Mocht je het toch gebruiken gaat het je extra kosten. Wellicht helpt dat juist beter om er bewuster mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:13:

@Ad de Jong Ja daar heb ik aan gedacht. Ik heb mijn Smartphone alleen wel nodig voor andere dingen dus dat is helaas geen praktische optie voor mij.
Waar heb je dan nog precies je smartphone voor nodig?

Dit iets?
https://www.belsimpel.nl/nokia-2720-flip
Dan heb je nog wel een aantal smartphone functionaliteiten, denk niet dat ze heel fijn zijn om te gebruiken, dus dat zorgt dan nog voor wat extra weerstand.

Ik gebruik het zelf niet, maar er zijn vast apps voor ouderlijk toezicht die het internet kunnen blokkeren, als je die instelt met een wachtwoord wat je niet weet, is het echt afgelopen.

[ Voor 70% gewijzigd door WEBGAMING op 06-10-2021 22:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:18:
[...]

Ja maar voor zover ik weet kan je dan nog evengoed gewoon het internet op en betaal je dan per MB. Als er mobiele providers zijn waar dit niet zo is dan heb ik daar zeker interesse in ja.
Ik heb al jaren een E4,- per maand Simyo abonnement, alleen belminuten en geen data. Staat ook uitgeschakeld als ik op hun site inlog, dus ook per ongeluk data verbruiken lukt mij ook niet. Net nog geprobeerd door mijn 2de sim en wifi uit te schakelen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jeanpaul1979 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:54:

Zoveel providers zijn er niet (een stuk of 10/15?). Zoek een abo uit zonder data en bel de klantenservice of ze datagebruik helemaal kunnen uitzetten. Zo ja, sluit een abo af. Zo nee, bel de volgende.
Pagina: 1