Texecom Smartcom Security Issue Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
Beste Tweakers,

Mijn alarminstallateur heeft een Texecom Smartcom module geinstalleerd voor externe toegang via gsm tot men alarm installaties in ons woning/kantoor.

Nu zit ik al een tijdje vragen te stellen aan de installateur maar mijn security gateway detecteert eindeloos meerdere aanvallen op het interne IP van de alarmcentrale.

Ik kan hier echter weinig over terugvinden op het internet. Lijkt me nogal vreemd dat ik een toestel laat installeren om men woning te beveiligen als het een magneet is om mijn intern netwerk te laten bombarderen met aanvallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydWyA8OJ4fRFKEqbc2aFN-w-NaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fa2x3iJJ5b9MFHTuxt1SKrhR.png?f=fotoalbum_large

Stel ik de eis om dit te vervangen door een ander toestel? Ik heb al sinds maart de vraag lopen bij de installateur om dit te controleren bij de fabrikant, tot op heden geen nieuws.

Enige feedback hier?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zou een ander toestel minder gerammel aan de poort opleveren?

Ik zou zeggen: zet het achter een eigen VPN server + goed wachtwoord + na N mislukte inlogpogingen uitsluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
F_J_K schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:03:
Waarom zou een ander toestel minder gerammel aan de poort opleveren?

Ik zou zeggen: zet het achter een eigen VPN server + goed wachtwoord + na N mislukte inlogpogingen uitsluiten.
Zelfde gateway draait bij ons op meerdere sites met gelijkaardige centrales van andere fabrikanten, daar is er geen sprake van dergelijke pogingen tot intrusion.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JacobsT schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:50:
[...]

Zelfde gateway draait bij ons op meerdere sites met gelijkaardige centrales van andere fabrikanten, daar is er geen sprake van dergelijke pogingen tot intrusion.
Dan staan daar je gateways verkeerd geconfigureerd. Als de opstelling daar hetzelfde is, dus dat er een port geforward wordt, dan zijn er daar ook pogingen tot intrusion.

Overigens gaat het volgens jouw screenshot om 23 pogingen in 5 dagen. Heb je nou werkelijk niks belangrijkers om je druk over te maken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Ik zou toch wel zenuwachtig worden als een alarmcentrale portforwarding nodig heeft.

Dan zou ik vpn wel fijn vinden.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

JacobsT schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:50:
[...]

Of is er simpelweg niet gelogd? Dit aan de poort rammelen verbaast me in ieder geval helemaal niets, alleszins normaal in deze tijden. Het is natuurlijk wel zaak om te zorgen dat geblokkeerd wordt. Je kunt (afhankelikj van de precieze situatie) ook overwegen te blokkeren o.b.v. IP-bereik, land, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1