DOCP compatibel RAM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsLEK
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-08 12:33
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
VRAM geheugen dat op 3200Mhz CL16 werkt met DOCP. 2x 8gb (RGB als het even kan ;) ) Ik zie vaak dat er XMP wel aangegeven of dit werkt of niet. Ik heb al 2x misgegrepen met ram die "ryzen ready" is, wat dus blijkbaar niet betekent dat het op DOCP profiel werkt.... Ik heb als moederbord een ASUS Prime B450M-A met een Ryzen 5 3600. Iemand tips of ervaringen met een vergelijkbaar systeem dat werkt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij is DOCP gewoon Asus' benaming voor XMP. Heb hier 4 reepjes 8GB HyperX draaien met DOCP enabled op een Asus Prime X470 Pro.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B werkt altijd op een B450 bord en DOCP enabled.

[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 06-10-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 23:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsLEK
  • Laatst online: 13-08 12:33
Bedankt voor jullie reacties! Die QVL heb ik bekeken en zei dat het compatibel was. Maar alsnog werkt de DOCP niet met mijn huidige ram. Al zag ik wel de DOCP setting in de BIOS staan bij de memory settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
LarsLEK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:52:
Al zag ik wel de DOCP setting in de BIOS staan bij de memory settings.
Even ter check. Je hebt ook daadwerkelijk DOCP aan staan en niet op “auto” gezet? Je moet namelijk het juiste profiel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 23:06
LarsLEK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:52:
Maar alsnog werkt de DOCP niet met mijn huidige ram.
Wat is je huidige RAM, merk en type?
Pagina: 1