ISDE Subsidie Warmtepomp bij aanschaf in het buitenland.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 22:39
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van ISDE subsidie voor een warmtepomp die uit het buitenland (binnen EU) komt?

Ik heb de ISDE website grondig doorgenomen, maar zie geen obstakel dat dit niet zou mogen.

In mijn geval gaat het om de LG Therma V, kost in Nederland 4900 euro. In Spanje 3500.-- euro. Volgens de ISDE zou je 2000 euro subsidie kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://gcdn.pbrd.co/images/RDq8qIxRqG8L.png?o=1

[ Voor 6% gewijzigd door mouse86 op 06-10-2021 14:58 ]

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 06:31
Ik zie veel tweakers verwijzen naar Portugese en Italiaanse webshops voor aanschaf van airco's maar ook warmtepompen. Maar ik weet niet of ze deze zelf installeren (geen subsidie) of later installeren. Dus ik ben ook erg benieuwd naar gebruikers ervaringen.

Weet iemand of je voor twee warmtepompen ook twee keer ISDE subsidie kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
De warmtepomp moet door een kundig installateur worden geïnstalleerd. Dus als je daar iets voor kan verzinnen mag het gewoon volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Gewoon bellen naar de RVO, heb ik ook gedaan en een warmtepompboiler in België gekocht en (toen mocht dat nog) zelf geïnstalleerd, subsidie gewoon gekregen en met mij vele andere Tweakers hier, mijnheer van de RVO zij ook dat ik 2 warmtepompboilers mocht kopen en 2 x subsidie kon aanvragen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
lothar schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:27:
De warmtepomp moet door een kundig installateur worden geïnstalleerd. Dus als je daar iets voor kan verzinnen mag het gewoon volgens mij.
Dit is inderdaad de clou, want 99% van de installateurs willen geen warmtepomp in bedrijf stellen die niet bij hen vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Ja hoor, mijn WP komt ook gewoon uit Duitsland voor veel minder dan de kapitalistische Nederlanders ervoor willen.

Kwestie van een "installateur" bereid vinden de installatie op papier te installeren.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Voor 100 tot 200 euro regelt een "installateur" wel een factuur. Moet ingeschreven zijn bij de KvK als zijnde bouwinstallatiebedrijf. Je lokale bakker kan zich ook inschrijven als bouwinstallatiebedrijf :)

De installatiebedrijven van Nederland willen de ISDE subsidie graag zelf opstrijken, dus daarom dat Tom van der Lee van Groenlinks de regeling aangepast heeft voor hun :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 06:31
Ik heb inmiddels ook telefonische bevestiging gekregen (van het RVO) dat meerdere warmtepompen ook in aanmerking komen voor meerdere keren subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05
Dre schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:46:
Voor 100 tot 200 euro regelt een "installateur" wel een factuur. Moet ingeschreven zijn bij de KvK als zijnde bouwinstallatiebedrijf. Je lokale bakker kan zich ook inschrijven als bouwinstallatiebedrijf :)

De installatiebedrijven van Nederland willen de ISDE subsidie graag zelf opstrijken, dus daarom dat Tom van der Lee van Groenlinks de regeling aangepast heeft voor hun :P
Sorry voor de heeeele late quote, maar als ik een eenvoudige BV heb kan ik daar dan zo even een extra bedrijfje bijzetten, is dat zo simpel tegenwoordig ? Komt er dan niemand van de belastingdienst even langs.

Ik heb een pensioen/gouden handdruk bv dan kan ik daar een extra erbij laten zetten "GoudenHanddruk installateur" ?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

habbekrats schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Sorry voor de heeeele late quote, maar als ik een eenvoudige BV heb kan ik daar dan zo even een extra bedrijfje bijzetten, is dat zo simpel tegenwoordig ? Komt er dan niemand van de belastingdienst even langs.

Ik heb een pensioen/gouden handdruk bv dan kan ik daar een extra erbij laten zetten "GoudenHanddruk installateur" ?
Lijkt mij inderdaad zo eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Dre schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:23:
Lijkt mij inderdaad zo eenvoudig.
Mij niet. Tegenwoordig moet je een certificaat qua F-gassen hebben om een airco in bedrijf te mogen stellen. Of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

AllesKan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Mij niet. Tegenwoordig moet je een certificaat qua F-gassen hebben om een airco in bedrijf te mogen stellen. Of iets in die geest.
Dat lijkt me met een monoblok sterk. Voor F-gassen heb je toch al een installateur nodig denk ik (lees: heb ik geen ervaring mee), dus dan heb je toch al een mooie factuur met KvK-nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Dre schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:51:
Dat lijkt me met een monoblok sterk. Voor F-gassen heb je toch al een installateur nodig denk ik (lees: heb ik geen ervaring mee), dus dan heb je toch al een mooie factuur met KvK-nummer :)
Ja bij een monoblok heb je gelijk, dan gaat het alleen om monteren. Voor een factuur daarvoor kun je bij mij ook terecht hoor. :o

Ik ben niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 18:08
Voor mijn ouders ook een warmtepompboiler gekocht in België en moet nu ook een factuur regelen voor iets wat mijn oma nog zou kunnen installeren. Wat sneu is de eis van een erkend installateur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Volkerk schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:06:
Voor mijn ouders ook een warmtepompboiler gekocht in België en moet nu ook een factuur regelen voor iets wat mijn oma nog zou kunnen installeren. Wat sneu is de eis van een erkend installateur..
Daar heeft de installatiebranche ook hard voor gelobbyd en onze politici trappen er met open ogen in.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05
AllesKan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Ik wil eigenlijk een https://dawi.eu/product/hewalex-warmtepomp-30kw-ka17678/ hebben, zit geen koelleiding aan. is kant en klaar. Voor de waterleidingen moet je dan een monteur bellen, iets wat ik prima zelf kan.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcGT
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12-2023
In september een hybride WP gekocht in België (was daar snel leverbaar tov 10-12 mndn levertijd in NL) en vorige week door NL installateur gemonteerd en in bedrijf gesteld.
Vandaag even gebeld met RVO: case is geen probleem voor toekenning ISDE subsidie (van € 2700 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry59
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-06 20:47
Gieliovd520 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:09:
Ja hoor, mijn WP komt ook gewoon uit Duitsland voor veel minder dan de kapitalistische Nederlanders ervoor willen.

Kwestie van een "installateur" bereid vinden de installatie op papier te installeren.
Interessant!

Kun jij mij helpen aan een dergelijke installateur.

Met een goed ontwerp, kan het bij een monobloc niet zo moeilijk zijn deze zelf te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry59
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-06 20:47
MarcGT schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:14:
In september een hybride WP gekocht in België (was daar snel leverbaar tov 10-12 mndn levertijd in NL) en vorige week door NL installateur gemonteerd en in bedrijf gesteld.
Vandaag even gebeld met RVO: case is geen probleem voor toekenning ISDE subsidie (van € 2700 :) )
Wil ik ook!

Help je mij aan een installateur?

Alvast dank
Pagina: 1