Hallo allen,
volgende is mijn setup:
Pioneer Plasma (full HD, HDMI,etc)
Sonos ARC (wireless)
Apple TV 4K 1e Generatie (wireless)
Tot op heden werkte alles prima, ik kon "Huismaker" (naam Sonos ARC) selecteren terwijl ik naar een bepaalde app aan het kijken was, dit onder 'Audio' in het dropdown menu.
Zonder enige aanpassing gedaan te hebben. werkt dit verhaal nu niet meer...
Ik kan via instellingen in de Apple TV wel "tijdelijke speaker" selecteren, er komt audio uit de ARC, maar in mindere kwaliteit.
De TV is niet bruikbaar voor het audio verhaal, de optical out is enkel te combineren met SCART aansluiting, belachelijk van Pioneer uiteraard.
Updates, resetten en opnieuw installeren lukken helaas niet....
Normaal weet ik dit soort zaken op te lossen, maar nu heb ik wat professionele hulp nodig vrees ik.
(oja, mijn oude account is verdwenen, helaas te lang geleden dat ik hier was)
ALVAST BEDANKT
volgende is mijn setup:
Pioneer Plasma (full HD, HDMI,etc)
Sonos ARC (wireless)
Apple TV 4K 1e Generatie (wireless)
Tot op heden werkte alles prima, ik kon "Huismaker" (naam Sonos ARC) selecteren terwijl ik naar een bepaalde app aan het kijken was, dit onder 'Audio' in het dropdown menu.
Zonder enige aanpassing gedaan te hebben. werkt dit verhaal nu niet meer...
Ik kan via instellingen in de Apple TV wel "tijdelijke speaker" selecteren, er komt audio uit de ARC, maar in mindere kwaliteit.
De TV is niet bruikbaar voor het audio verhaal, de optical out is enkel te combineren met SCART aansluiting, belachelijk van Pioneer uiteraard.
Updates, resetten en opnieuw installeren lukken helaas niet....
Normaal weet ik dit soort zaken op te lossen, maar nu heb ik wat professionele hulp nodig vrees ik.
(oja, mijn oude account is verdwenen, helaas te lang geleden dat ik hier was)
ALVAST BEDANKT