Ik weet niet waar ik onze CV kan bijvullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonvG
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-10-2021
Kan iemand helpen om mij te vertellen waar ik onze CV ketel moet bijvullen?

Ik heb al gekeken naar iets van een T-stuk met afsluitknop, maar die kan ik nergens vinden. Bij de CV (zie foto's) weet ik niet waar ik de boel bij zou kunnen vullen. Er is wel zo'n slang aanwezig en een kraan, echter zie ik niet waar ik dit op aan kan sluiten. Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m41GW42rg0GZ6hrSc5i3qFEJAT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIufCLkbOWxRJ0SY9FRGcLXX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDo5tl2Pco4Qo3kP1m8GaIRy1vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eckq22nlkuVyKWPwL9tFdBWg.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via TonvG op 06-10-2021 14:28)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is er een radiator in die ruimte? Met oudere installaties en zeker met Buurman & Buurman installaties kan daar nog wel eens een vulkraan zitten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:11
Op het expansievat moet je meestal bijvullen. Daar zit een aansluiting met een dopje en een afsluitertje. Afsluiter kan je met een tang openen en sluiten.

Edit: mocht ik niet duidelijk zijn, het dopje er af draaien en daar de slang op aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door RichardKim06 op 06-10-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

JdM

Humbled

En als je de vuldop gevonden hebt (soms zit deze ergens op een radiator in de buurt, of inderdaad op het expansievat): Laat even een monteur langskomen om de koudwateraanvoer en warmwaterleiding aan te laten sluiten met gewone leidingen in plaats van met flexibele slangen, dat is vragen om een lekkage op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonvG
Top! Dank jullie wel! Ik ga even op zoek in huis waar ik kan bijvullen! En inderdaad, dat moeten we nog laten doen. De vorige bewoner was een hobbybob die alles lekker zelf deed, maar dan altijd half. Nu nog een beetje m'n draai in het huis vinden, en dan komt het goed.

Het expansievat zit echt twee kamers verderop, dus ik neem aan dat ik daar niet bij moet vullen, zo'n lange slang heb ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:28

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

JdM schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:06:
Laat even een monteur langskomen om de koudwateraanvoer en warmwaterleiding aan te laten sluiten met gewone leidingen in plaats van met flexibele slangen, dat is vragen om een lekkage op termijn.
Die zitten tegenwoordig toch onder elk fonteintje?
Ben het met je eens; ze zijn ontworpen voor gemakzuchtige installateurs, maar ik hoor nooit iets over lekkende flexslangen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Is er een radiator in die ruimte? Met oudere installaties en zeker met Buurman & Buurman installaties kan daar nog wel eens een vulkraan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tens schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Die zitten tegenwoordig toch onder elk fonteintje?
Ben het met je eens; ze zijn ontworpen voor gemakzuchtige installateurs, maar ik hoor nooit iets over lekkende flexslangen.
Ik vind het ook niet netjes, maar verwacht ook weinig risico. Kan wel de waterdruk beinvloeden, afhankelijk van de lengte van de leidingen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:28

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

TonvG schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:59:
Er is wel zo'n slang aanwezig en een kraan, echter zie ik niet waar ik dit op aan kan sluiten.
Normaal gesproken zou je binnen het bereik van de slang de aansluiting moeten vinden.....

andere punten waar je kan zoeken;
- in de buurt van de wasmachinekraan
- keuken/bijkeuken; het laagste punt van de installatie.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

JdM

Humbled

Waarom zit er een inlaatcombinatie op een ketel? Wat gebeurt er als deze weigert/te laat opent zonder dat je het merkt?
Lekker laten zitten zo, het is mijn huis niet.
Na wat nakijken zie ik dat men tegenwoordig ook volledige flexslangensets aanbiedt bij vervanging van de ketel, dus het zal wel gebruikelijker zijn dan ik dacht.

[ Voor 58% gewijzigd door JdM op 06-10-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:02

Zalmanman

So long,

En soms zit 't beste ding in de buurt van een radiator: tim.guest in "Arme student moet CV ketel bijvullen"

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonvG
Gevonden! Het zit inderdaad op z'n buurman en buurman aan de radiator. Dank jullie wel allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 22:36
als dit onderzijde van de cv ketel is ? hoe zit de rookgas afvoer dan in elkaar ?
en is de ketel dan wel netjes onderhouden of heeft hij daar zelf een poging toegedaan.
(check even of er stickers opzitten ik denk persoonlijk van niet)
Pagina: 1