Windows 11 true HDR achtergrond gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Mijn vraag
Nu met windows 11 correcte HDR weergave mogelijk is van desktop zat ik te denken aan een wallpaper.
Weet iemand waar je TRUE hdr wallpapers kan bemachtigen? Geen tonemapped fake hdr enz.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
4k hdr wallpaper gegoogled maar je word er niet wijzer uit, in de eigenschappen staat er bij colour space blank of srgb. Volgens mij kijk je gewoon naar normale plaatjes?!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op zich niet en met googlen op afbeeldingen wordt je inderdaad snel bedot of overspoeld met resultaten die je niet snel meer vertellen.

Misschien is het een optie om een vraag te stellen in
Foto & Video Media
of
Foto & Video Workflow

Ik denk dat je daar wel enthousiastelingen kunt vinden die enkele HDR correcte foto's met je kunnen delen die je als achtergrond kunt gebruiken of in ieder geval kunt testen. Of je enkele sites kunnen wijzen waar je wel gemakkelijker afbeeldingen kunt vinden in de kwaliteit die je zoekt.

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 11-10-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
Dankje voor je reactie.
Echter probeerde ik daar het onderwerp aan te kaarten maar topic werd gesloten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zou niet snel een plek weten. Maar als ik mij niet vergis kom je er niet met jpg of png. Die hebben maar 8 bit en dus te weinig voor hdr.

Dan zou ik eerder denken aan tiff bestanden.

Edit, hdri is misschien wat je zoekt. Wordt gebruikt als achtergrond met renderen en is vaak is hoog aantal bits te krijgen

ora et labora