Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:02
Mijn vraag
Updaten van het toestel vsn mijn via mijn vrouw via haar provider lukt niet. Toestel geeft aan dat er geen updates beschikbaar zijn terwijl mijn eigen toestel regelmatig updates ontvangt.

Graag tips om dit op te lossen. Bedankt

Beste antwoord (via Nedish op 21-10-2021 08:26)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:15
XEZ is de code voor unbranded Samsung telefoons in Tsjechië. Hier een wat oud, maar blijkbaar nog steeds relevant artikel hierover. Odin (van Samsung zelf) of Heimdall (open source) is software om een andere firmware op je toestel te zetten, maar als je niet weet hoe dat werkt kun je er misschien beter niet aan beginnen. Laat het de winkel oplossen, al gaat dat mogelijk lastig worden als hij inderdaad al meer dan twee jaar oud is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Als je bij Instellingen -> Info telefoon -> Softwaregegevens kijkt, komt dan de CSC overeen onder Softwareversie serviceprovider? Het is de 2e regel met een paar keer 3 letters en een / ertussen steeds. CSC is eigenlijk een soort landcode die aangeeft voor welke markt het toestel bedoelt is en welk land er momenteel actief is qua provider etc. Dit bepaalt tegelijk ook of en wanneer je updates krijgt. PHN is doorgaans de unbranded Nederlandse CSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Nedish welke provider heeft ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
PHN staat wel vermeld in SW versie serviceprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
UPDATE:

Ik heb ook Samsung Smartswitch gevonden en geïnstalleerd op laptop en toestel.
Dit software geeft aan dat mijn apparatuur software up to date is! SG1 (PHN).
Android 9
Dit klopt zeker niet omdat A40 al lang Android 11 gebruikt.
Dus kan ik op een andere manier mijn toestel updaten?

Huidige versie: A405FNXXU2ASG1/A405FNXXU2ASF2 niveau beveiligingspatch 1 juli 2019

[ Voor 12% gewijzigd door Nedish op 17-10-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Nedish schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:07:
PHN staat wel vermeld in SW versie serviceprovider.
Dat is logisch omdat je er een Nederlandse SIM in hebt zitten zullen de middelste codes PHN zijn, de laatste code geeft aan voor welke markt dit toestel oorspronkelijk bedoeld is. Handig om de hele regel te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Adroid 9
Basebuild A405FNXXU2ASF2
KERNELVETSIE 4.4.111-16276704
#1 TUE JUL 9 19:33:04 KST2019
BUILDNUMMER PPR.1.180610.11.A405GNXXU2ASG1
STATUSSE for Android Enforcing SEPF_SM-A405FN-9_0004
KNOX- VERSIE 3.3 KNOX 3 API LEVEL 28 TINA 4.1.0
Sw versie serviceprovider
SAOMC_SM-A405FN-OXM-PHN-PP-005 R58MA39FCCD PHN/XEZ, PHN/XEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Een Tjsechisch toestel. De laatste update hiervoor van 16 juni, dus het klopt wel dat je geen recente updates krijgt. Aangezien het een OXM-variant is zou je er officiële Nederlandse versie op kunnen zetten met Odin of Heimdall. Of je kunt gaan klagen bij de verkoper (Belsimpel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Hoezo Tsjechisch? Gekocht bij RITEL in Vlissingen
Maar als dit wel een officieel toestel is waarom ontvang ik sinds 2019 geen updates?

Wat is Odin of Heimdall? Is dit eenvoudig te gebruiken en hoe moet ik dit aanpakken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
XEZ is de code voor unbranded Samsung telefoons in Tsjechië. Hier een wat oud, maar blijkbaar nog steeds relevant artikel hierover. Odin (van Samsung zelf) of Heimdall (open source) is software om een andere firmware op je toestel te zetten, maar als je niet weet hoe dat werkt kun je er misschien beter niet aan beginnen. Laat het de winkel oplossen, al gaat dat mogelijk lastig worden als hij inderdaad al meer dan twee jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 09:25
Doordat je een NL SIM in een toestel hebt gestopt die op een firmware zit die nooit in NL is uitgekomen; kan het toestel geen update vinden.

Zoals hierboven aangegeven heb je de optie om t zelf te doen. Maar je kan ook naar een Samsung Service centre waar ze de meest recente NL firmware kunnen installeren. Hier wel specifiek om vragen, anders installeren ze de meest recente XEZ firmware.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Bedankt iedereen voor uw adviezen en uitleg. Helaas woon ik te ver van een service center dus ga ik eerst bij de winkel proberen. Toestel heb ik in dec 2019 gekocht dus ik hoop dat ze me willen helpen.
Pagina: 1