Toon posts:

Ik moet Mac aansluiten op Win98SE PC...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit al een veelgestelde vraag is en ik heb de search gebruikt maar ik kom er nogsteeds niet uit.
Ik moet dus een internetverbinding (Mxstream) delen met een Mac. Het lukt me wel in win2k maar aangezien ik hier op mijn werk graphische applicaties moet uitvoeren en win2k dat hier niet echt goed trekt moet ik wel win98 erop hebben.
Ik heb Wingate al geprobeerd maar dan start win98 niet meer. Das dus geen optie.
Kan iemand mij vertellen wat de simpelste manier is om mijn verbinding te delen met de Mac? (router is ook n.v.t.)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Of het een mac is of iets anders maakt niets uit. De mac stel je via Regelpanelen -> TCP/IP in op DHCP of een vast (lokaal) IP adres. Alleen de routersoftware is dus nog het probleeem. Ik zelf draai Winroute Pro op 98. Werkt prima, ook met Macs en Linux.

ps. oja, eventueel natuurlijk een proxy instellen in IE of Netscape als dat nodig mocht zijn.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankje voor de tip..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou er in dit geval niet voor kiezen om de standaard internet deling van windows (ICS) te gebruiken, maar een iets geavanceerder programmatje zoals bijvoorbeeld winroute of Sygate ofzo. Om een of andere rede wil het namelijk met ICS nog wel eens niet cross-platform werken.

Je laat dan de windows PC (via dat programma) een DHCP servertje draaien, waarvan de MAC via TCP/IP zijn IPadres binnen het netwerk verkrijgt. Verder deel je de internetverbinding via NAT en met DNS forwarding, dat zou verder probleemloos moeten werken.