Mijn vraag:
Ik heb 94 smarthome devices denk aan lampen/spotjes/robotstofzuigers etc.
ivm blikseminslag is de stroom uitgeslagen waardoor al die devices hun verbinding met Google Home-app kwijt zijn geraakt. Geen idee waarom ze het niet onthouden hebben. Na de stroom weer aangezet te hebben zie ik de devices wel weer online in hun eigen app maar zijn ze uit de ruimtes van de Google Home-app.
De ruimtes zijn nog zichtbaar in de Google Home-app.
In de ruimte "woonkamer" zitten 16 spotlampen.
In de ruimte "keuken" zitten 6 spotlampen.
etc, etc.
Is het mogelijk om al deze devices middels een script te "moven" naar de juiste ruimtes in de Google Home -app?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Powershell, Google Chome, Google Cloud Platform
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een powershell script om via gmail massa mail te versturen dus tokens en dat soort dingen heb ik al.
Ik keek op Google Cloud Platform, ik vermoed dat ik de HomeGraphApi nodig heb maar het is onduidelijk hoe ik dit moet gebruiken.
Ik heb 94 smarthome devices denk aan lampen/spotjes/robotstofzuigers etc.
ivm blikseminslag is de stroom uitgeslagen waardoor al die devices hun verbinding met Google Home-app kwijt zijn geraakt. Geen idee waarom ze het niet onthouden hebben. Na de stroom weer aangezet te hebben zie ik de devices wel weer online in hun eigen app maar zijn ze uit de ruimtes van de Google Home-app.
De ruimtes zijn nog zichtbaar in de Google Home-app.
In de ruimte "woonkamer" zitten 16 spotlampen.
In de ruimte "keuken" zitten 6 spotlampen.
etc, etc.
Is het mogelijk om al deze devices middels een script te "moven" naar de juiste ruimtes in de Google Home -app?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Powershell, Google Chome, Google Cloud Platform
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een powershell script om via gmail massa mail te versturen dus tokens en dat soort dingen heb ik al.
Ik keek op Google Cloud Platform, ik vermoed dat ik de HomeGraphApi nodig heb maar het is onduidelijk hoe ik dit moet gebruiken.