Werking Honeywell T6R met Intergas Extreme 36

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Beste mede klussers

Ik heb een uitdaging met mijn thermostaat: honeywell T6R.
Ik heb deze aangesloten op mijn ketel (op de OT aansluitingen): intergas xtreme 36.
Alle lampjes op ketelmodule zijn groen.
Ook de installatie vd thermostaat is goed gegaan en deze heeft verbinding met module.
Nou de uitdaging: ik zet de thermostaat in woonkamer, de gemeten temperatuur is 19graden maar ingestelde vraag is 20 graden. Soms springt de ketel even aan om bij te stoken (je ziet dan ook brandertje op thermostaat) maar deze springt paar minuten later weer uit. (dit gebeurt ook als het temperatuur bijv 4 graden verschil is; vraag vs gemeten) Terwijl gewenste temperatuur niet bereikt is. (Heb alles naar fabrieksinstellingen gedaan)

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gaat de ketel na verloop van tijd weer aan? Of blijft hij uit?
En heb je wel genoeg druk in het systeem?
Alles goed ontlucht? Na ontluchten druk weer controleren en bijvullen.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
BK >>> SH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud11
@Jeldert dank voor je reactie! De druk is 1,5bar; deze zal ik zo gelijk even bijvullen tot 1.8bar.

Op de ketel is zowel vloerverwarming (onderste verdieping) als diverse radiatoren (bovenste verdieping) aangesloten.

De ketel gaat dan wel weer aan dan weer niet; afhankelijk van het " brandertje" op de thermostaat. Dat is nou juist het rare; gemeten nu 18graden en de vraag is 20graden echter het brandertje op de thermostaat springt niet aan en geeft dus geen signaal aan de ketel. Mocht je nog andere suggesties hebben; graag en dank!

Ik ga even bijvullen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 18:34
Rud11 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
@Jeldert dank voor je reactie! De druk is 1,5bar; deze zal ik zo gelijk even bijvullen tot 1.8bar.

Op de ketel is zowel vloerverwarming (onderste verdieping) als diverse radiatoren (bovenste verdieping) aangesloten.

De ketel gaat dan wel weer aan dan weer niet; afhankelijk van het " brandertje" op de thermostaat. Dat is nou juist het rare; gemeten nu 18graden en de vraag is 20graden echter het brandertje op de thermostaat springt niet aan en geeft dus geen signaal aan de ketel. Mocht je nog andere suggesties hebben; graag en dank!

Ik ga even bijvullen ;-)
ja zet uw ketel eens in laaglast/hang er eens een nieuw roundje aan.
ik vermoedit dat je lyric t6 niet werkt met de intergas ketel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud11
@miciel thanks voor je reactie!

Ik had hiervoor een T6 wandmodel (dit werkte naar behoren); deze heeft de installateur met de ketel (Intergass Extreme 36; naar mijn idee een top model) opgehangen 1 jaar geleden. Ik heb echter deze T6 vervangen door een T6r.

Daarnaast de ketel springt soms aan; zo gauw het brandertje verschijnt op de thermostaat; alleen de duur van het brandertje is beperkt; waardoor stoken stopt en uiteraard de ketel ook stopt met stoken.
Nog andere suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Rud11 op 06-10-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Rud11 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:21:
@miciel thanks voor je reactie!

Ik had hiervoor een T6 wandmodel (dit werkte naar behoren); deze heeft de installateur met de ketel (Intergass Extreme 36; naar mijn idee een top model) opgehangen 1 jaar geleden. Ik heb echter deze T6 vervangen door een T6r.

Daarnaast de ketel springt soms aan; zo gauw het brandertje verschijnt op de thermostaat; alleen de duur van het brandertje is beperkt; waardoor stoken stopt en uiteraard de ketel ook stopt met stoken.
Nog andere suggesties?
kijk nu wordt het een interessant verhaal. ik zou honywel eens bellen als ik jouw was en dit voorleggen.
(ik gok dat ze niet 1 op 1 hetzelfde singaal versturen) omdat het naar draadloos toe moet.)
wat is eigenlijk de reden dat je naar een t6r toe bent gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud11
@miciel ; sinds wanneer is honeywell telefonisch bereikbaar ;-)

Ik heb bij de T6r een andere ketel module gekregen en deze ook vervangen.
Ik ben overgestapt naar een t6r omdat je deze elders in de woonkamer kan zetten. Precies tegenover het oude punt hangt nu namelijk een airco, die we in de winter ook gebruiken als bijverwarming ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
ik als installateur kan ze wel bellen. 020-703 35 00
maar ja daar heb jij als consument niet zo gek veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rud11
@miciel wat zou jouw suggestie als installateur zijn dan?
Alles is goed aangesloten: als ik op thermostaat een communicatie test doe krijg ik 5, dit is t hoogste. Maar hoe kan t dat de thermostaat de temperatuur goed meet in woonkamer maar de ene keer wel en de andere keer niet een seintje aan ketel geeft.
Als de thermostaat t seintje wel geeft blijft thermostaat meestal maar even branden (terwijl het bijv maar 18graden is)

Thanks voor t meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Rud11 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:11:
@miciel wat zou jouw suggestie als installateur zijn dan?
Alles is goed aangesloten: als ik op thermostaat een communicatie test doe krijg ik 5, dit is t hoogste. Maar hoe kan t dat de thermostaat de temperatuur goed meet in woonkamer maar de ene keer wel en de andere keer niet een seintje aan ketel geeft.
Als de thermostaat t seintje wel geeft blijft thermostaat meestal maar even branden (terwijl het bijv maar 18graden is)

Thanks voor t meedenken
meestal bel ik ze en dan komen hun met een sugestie. :+ het voordeel van montuer zijn.
voor sommige producten helpen ze ook consumenten. maar ik weet niet of dit voor de t6r geldt.
je zou een belletje kunnen wagen niet geschoten is altijd mis. je krijgt gewoon een keuze menu.
met een aantal opties. ik weet 123 niet uit mijn hoofd welke voor de consument en monteur is.

wat ik in jouw geval ook kan doen is even contact openemen met de leverancier van de thermostaat.
en het verhaal uitleggen. ik vermoed dat je een maandagmorgen product hebt te pakken.
wat je ook nog kan doen is een fabrieksreset. en daarna houd het voor dat soort dingen een beetje op.

[ Voor 9% gewijzigd door miciel op 06-10-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud11
@miciel thanks dat zou fijn zijn ;-)

wat bedoel je met een maandagmorgen product?
Fabrieksreset heb ik gisteren geprobeerd, helaas geen effect..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Rud11 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:28:
@miciel thanks dat zou fijn zijn ;-)

wat bedoel je met een maandagmorgen product?
Fabrieksreset heb ik gisteren geprobeerd, helaas geen effect..

Thanks!
iets wat door iemand met een kater in elkaar is gezet. ;)
oftewel je hebt een kapotte kamer thermostaat.
zeker als een fabrieks reset niet helpt. vermoet ik dat hij stuk is.
ook omdat je eerdere t6 bedraad het wel gewoon deed.
Pagina: 1