Iets laten solderen in Amsterdam, Waar laat je zoiets doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.513 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 22:37
Ik heb per ongeluk een connector afgebroken van de montageplaat van onze thermostaat. Contact opgenomen met de Remeha en de verkoper (installatiebedrijf waar we ook een service-abonnement hebben) geeft aan dat Remeha geen vervangend exemplaar kunnen sturen. Wel stellen ze dat Remeha een geheel nieuwe Remeha eTwist kan leveren tegen fabrieksprijs, a 90 euro.

De discussie daargelaten waarom er niet gewoon een montageplaatje te krijgen is en of het wel of niet onder garantie valt. Ik vind het sowieso onzin dat ik een geheel nieuw apparaat moet kopen terwijl het slechts een los geraakt connector betreft. Zowel voor mijn portemonnee als voor het milieu.

Ik heb het zelf geprobeerd te solderen, maar ik ben er duidelijk geen ster in. Het stolt zo snel dat ik de connector er niet snel genoeg op krijg.

Kortom, is er ergens in of rondom Amsterdam een zaakje waar je zoiets nog kan laten solderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a60MmCD3aVksiicCpV6CLaGPPXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUjTVI0jdMQ1blob2HHq08xb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je kan er toch 2 draadjes aan solderen en daar weer 2 automotive stekkers aanzetten? En op die manier de connectie maken?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan je er een paar foto's van laten zien?

Maar welkom in de wereld van de weggooi maatschappij.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47
De kkem is nu einde, dat is wat te hard gesoldeerd. Het bordje met pogo pins ziet er nog redelijk ok uit.
Is er geen repair café oid in de buurt? Anders school (mbo hbo wo) waar elektro gedoceerd wordt? Vast iemand die dit zo heeft gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
@jack zomer Ja, vast en zeker. Je stelt het als logisch, maar mijn laatste soldeeractie was op de middelbare school. Maar goede tip, maar ik denk dat ik het liever even laat solderen ;) Als ik het verpruts moet ik dan sowieso 90 euro betalen ;)

@memphis Er zijn hier meerdere repaircafe's in Amsterdam en daar al even gekeken naar de mogelijkheden. Goed initiatief in deze weggooi maatschappij. Ze zijn alleen beperkt open en niet de komende dagen.

In Utrecht heb ik ooit bij een electronicazaakje iets laten solderen. Voor een paar euro kon mijn lcd-scherm weer 5 jaar mee (kapotte condensator vervangen). Geen idee of hier in Amsterdam ergens zo'n oud zaakje zit waar ze het graag even voor je solderen :)

Ik heb een betere foto proberen te maken, maar krijg het niet echt scherp. Het zijn dus die 2 contactpuntjes en die moeten daar op die 2 circuits daaronder :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wi8XNbZEYmKZwMEq6H3svCGG5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plvcBPGvAUn5ygl9iDW7uP3O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door webber87 op 05-10-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
webber87 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:02:
Ik heb het zelf geprobeerd te solderen, maar ik ben er duidelijk geen ster in. Het stolt zo snel dat ik de connector er niet snel genoeg op krijg.
Dat is ook helemaal niet de juiste manier. Je moet eerst de connector er op doen, en dan pas soldeer aanbrengen. Daarvoor moet je eerst het soldeer dat er al zit van de printplaat te verwijderen (met een soldeerpomp of litze), die connector in de gaatjes te plaatsen en dan pas kan je gaan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien naast een cusus solderen ook een cusrus fotografie?
Sorry dat ik het zeg maar is zie er niet veel van maar aan de donkere kleuren te zien ben je al flink aan het bakken geweest.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:57

M2M

medicijnman

En trek dat stukje printplaat even uit de plastic afdekplaat. Nu bestaat de kans dat je de afdekplaat van een mooie bruine kleur gaat voorzien.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
Haha oke oke bedankt voor de kritische notes. Het zal een horror zijn voor jullie puristen ;) Ik leer en absorbeer. Mijn belangrijkste les voor nu dit even ergens laat solderen. Een volgende keer kan ik nu vast zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

Ik zou zeggen, plaats eens een gevraagd advertentie hier op V&A hier voor. Ik denk dat er genoeg Tweakers in de randstad zijn die prima kunnen solderen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 18:05

SA007

Moderator Tweaking
Inderdaad, dit is prima voor een V&A advertentie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.