Problemen met pvc vloer (mollengang)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy78
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10-2021
Een dik half jaar geleden zijn we verhuisd naar een huis van 10 jaar oud en is in 5 dagen tijd het laminaat eruit gehaald, de radiatoren verwijderd, vloerverwarming ingefreezd en pvc geplakt. 3 a 4 mm egaline. Na verloop van tijd ontstonden er 2 problemen. Beide problemen betreffen oneffenheden in de pvc vloer. Zowel zichtbaar als voelbaar. Bij 1 probleem betreft het een kronkelende 'mollengang', is er in de egaline niets zichtbaar maar daaronder zit een scheur in de afwerkvloer. Bij het 2e probleem zit er een strakke rechte lijn in de egaline. Na afschuren en een nieuwe terugplaatsen komt het gewoon terug. Hoe de ondervloer is weten we niet. (Dit probleem komt op meerdere plekken voor)
Verder hebben we grote zorgen wat er gebeurt als we na de zomer de vloerverwarming weer aanzetten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Je zou ons er erg mee helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 18:34
ik gok dat men de verkeerde spullen heeft gebruikt. of te snel de vloer heeft opgewarmdt.
heb je het opstook protecol gevolgt ? misschien nogmaals het opstook protecol volgen.
en als je heel bang bent stook dan 2,5 graad per dag hoger ipv de geadviseerde 5 graden.

als men echt de verkeerde spullen heeft gebruikt dan heb je een probleem.
dan heb je een (vul zelf maar in) in huis gehad.en blijft het terug komen.
er bestaan niet voor niks speciale middelen voor vloerwarming.
en nee primeren en afsmeren komt bij mij niet voor. ik doe alleen op netten vlechten.
maar zie hier hoe het moet bij jouw vloer. (de betreffende loodgieter is een expert)
https://www.youtube.com/watch?v=Idcfe1z-PoY zie einde flimpje.
https://www.youtube.com/watch?v=hbibEViXKGI zie hele filmpje.
wedden dat ze bij jouw 1 stapje vergeten zijn ? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door miciel op 08-10-2021 13:12 ]