Koeien op een Quad processor systeem...

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het installeren van de Koeien op een PowerPC onder AIX ?

Ik haal een performance van 0.0 hier.

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Anton

NetApp Implementation Engineer

AIX! Nou word ik wakker :) Hoe heb je hem geinstalleerd (gaat dat gewoon via smit)? En wat voor systeem is het verder? Heb je root-rechten?

Ik scrobbel ook audio

• localhost
  • Niet online

localhost

Topicstarter
Type F50, maar op de F40's schiet het ook niet echt op :( De F50 heeft 4 processoren op 333 MHz en 1 GB aan RAM. De F40's hebben ieder 2 x 233 MHZ en 384 MB RAM.

Nee, niet als root geinstalleerd (d'r werken ook nog mensen op)

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 17:51
Ik heb hier nog een leuke sun Enterprise 3500... 8x 400@400 en 4GB geheugen... Staat alleen wel achter een firewall..

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Anton
  • Nu online

Anton

Ik ga ff kijken of ik hem hier op een test server aan de praat krijg. Hoezo kan je geen root zijn als er mensen aan het werk zijn? Je hoeft niet te rebooten, en ook niet naar single user mode om software te installeren hoor :). Of is er soms 100% cpu usage op die server (F50 is een leuke bak trouwens :)) Dat zou wel verklaren waarom je 0,0 haalt. Hoeveel gebruikers zitten erop?

Ik scrobbel ook audio

• localhost
  • Niet online

localhost

Topicstarter
Ik ga het dit weekeinde onder root proberen.

Normaal gesproken werken er 3 tot 4 mensen op (en die belasten het systeem vaak tot 50%). De F40 staat wel vaak boven de 100%, daar werken er veel te veel op (stuk of 15). Die andere F40 ? Up 104 days, 21:40, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.01

Zonde om er geen koeien op te zetten ;)

• Anton
  • Nu online

Anton

Hoe meet jij trouwens de belasting? Ik heb namelijk geen idee wat die 'load average' betekent. Geef eens wat het volgende commando teruggeeft weer: "sar 5 5".

Volgens mij moet je de client gewoon starten zoals er bij d.net beschreven staat, dus met "nohup ./rc5des &". Om te controleren of ie ook loopt doe je "ps -ef|grep rc5des". Het is me overigens niet gelukt om het bij ons te testen, ik heb hier een model 320, die heeft nog geen ppc/power processor, maar een originele RS/6000. Ik weet dus ook niet hoe je hem kan configureren (is dat soms hetzelfde als de CLI-client voor windows?).

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Koeien installeren 'gewoon via smit'?????? F50 Leuke bak?????

Ga maar weer slapen :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 11:37

Arno

PF5A

--> [forum=5] <--

Tis en blijft een distributed computing vraag :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Koe komt inderdaad niet vooruit op een AIX machine,
Teminste de normale koe,
Gebruik 8012 en je hebt 20% meer verwerking
Met name OGR zijn die risc procs goed in.

http://jackal.xs4all.nl:81/byos.html

hierbij heb je een idee welke client op welk systeem lekker draait.

Suc6

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb het op werk ook een keer eventjes laten draaien op een RS/6000 met 2 processoren... De snelheid was maar 4,5 M/Keys :( Ik had gedacht dat het veel meer zou zijn, mijn Athlon 1333@1533 doet 5,3 M/Keys!

https://powershellisfun.com

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Bestond er niet zoiets als meer crunchers aanzetten :? dan draaiden er toch meer crunchers speciaal voor systemen met meerdere processors :?

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Je moet op AIX geen RC5 maar OGR draaien. Ik heb meerdere AIX machine staan en ze werken prima, ook mulit cpu's. bijvoorbeeld een 200mhz powerpc haalt iets van 600.000 keys/sec onder RC5, maar wel even 2,2 Mnodes/sec onder OGR. je moet wel even de foute 8012 versie pakken, deze werkt prima (als je hem niet kan vinden wil ik hem wel naar je mailen).

De client zal zelf het juiste aantal cpu's herkennen en zoveel crunshers starten. dus 4 cpu's geeft 4 crunshers. en je hoeft niet onder root te draaien hoor.

de lage output kan komen door de machine load. als er echt gebruikers op zitten die veel database dingen doen dan zal je rate droppen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:21

DJ

Ik draai ook op 2 AIX machines DNETC OGR, en het werkt als een trein. RC5 wil niet echt snel gaan :( maar ons team doet zowiezo bijna alles in OGR, dus dat maakt niets uit.

Verder heb ik ze dus geinstalleerd als ROOT, en draaien ze hidden in de avonduren. Via ./DNETC -CONFIG en dan optie 1 en dan 3 geef ik het aantal uren op dat ze mogen lopen om dan te stoppen. Ik laat ze netjes elke avond starten en elke ochtend om 7:00 weer stoppen. Ik start ze met het commande ./DNETC -QUIET. Dan zie je er niets van, en kun je je Telnet Sessie gewoon afsluiten. Zo hebben de Gebruikers er geen last van, en heb ik toch netjes mijn OGR output . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
Door localhost - donderdag 18 november 1999 10:06

Denk dat localhost er ondertussen wel uit is hoor :)

We spend our years as a tale that is told

• DJ
  • Laatst online: 23-05 20:21

DJ

Op zaterdag 08 september 2001 14:20 schreef Dutchman! het volgende:
Door localhost - donderdag 18 november 1999 10:06

Denk dat localhost er ondertussen wel uit is hoor :)
Dat had ik nog niet gezien . . . LOL . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1