Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1ckstar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-01 16:42
Goedenavond Tweakers,

Ik heb laatste een Samsung Smart TV gekocht (tweedehands)
Het gaat om de HG40ED690DB.
Ik kan de Smart Hub wel gewoon openen, maar ik kan er niks mee doen.
Er staat maar 1 app in, en dat is de browser, zelfs als ik deze open zegt de tv 'Server niet gevonden'.
Ik heb de TV vanavond geüpdate naar versie 1026, wat afkomstig is uit 2016, maar ik zou de TV graag naar een hogere versie willen updaten, zodat ik alsnog gebruik kan maken van het Smart gedeelte op de TV.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag.

M.v.g.

Rick :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Heb je een pihole? Die blokkeert de boel misschien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@R1ckstar Volgens de site van samsung (https://www.samsung.com/n...HG40ED690DBXEN/#downloads) heb je de laatste versie te pakken.
De meest praktische manier op je tv "Smart" te krijgen is een chromecast aan te sluiten of een andere speler waar android tv op draait. Bijvoorbeeld een Nvidia Shield:
https://tweakers.net/mediaspelers/vergelijken/

Is ook een stuk veiliger, want software uit 2016 heeft mogelijk een hoop beveiligingsgaten. Je gaat je tv namelijk wel aan het internet hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door chrisborst op 05-10-2021 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een AppleTV, wat er ook maar voor ecosysteem aanwezig mag zijn bij @R1ckstar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
R1ckstar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:57:
Goedenavond Tweakers,

Ik heb laatste een Samsung Smart TV gekocht (tweedehands)
Het gaat om de HG40ED690DB.
Ik kan de Smart Hub wel gewoon openen, maar ik kan er niks mee doen.
Er staat maar 1 app in, en dat is de browser, zelfs als ik deze open zegt de tv 'Server niet gevonden'.
Ik heb de TV vanavond geüpdate naar versie 1026, wat afkomstig is uit 2016, maar ik zou de TV graag naar een hogere versie willen updaten, zodat ik alsnog gebruik kan maken van het Smart gedeelte op de TV.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag.

M.v.g.

Rick :)
Samsung geeft maar hoogstens 2 jaar een update, je hebt dus de laatste er al op staan.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R1ckstar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-01 16:42
Bedankt voor alle hulp! @Basekid @chrisborst @HereIsTom @sypie

Ik heb een chromecast aangeschaft wat de TV toch nog een beetje 'Smart' maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Ik heb ook een oude Samsung smart TV. Zijn laatste update is ook jaren oud. En dat is al voldoende reden om deze TV niet aan het internet te hangen!

Recent had ik in twee vakantiehuizen een nieuwe smart TV. Dat werkte perfect en heel gebruikersvriendelijk. Dan is de interface van mijn oude Samsung smart TV echt ouderwets. Ik zou daar geen tijd meer in steken.

En ik gebruik dan ook al jaren een Chromecast op deze tv. Dat werkt dan weer prima. Experimenteer even met de poorten voor jouw Chromecast. Met een beetje geluk heb je een poort beschikbaar waar automatisch naar toe wordt geschakeld als je de Chromecast activeert. Dat is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik heb een xiaomi mibox aan de TV geknoopt. Dan kan je ook zonder telefoon iets starten. Kost ook haast niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
robertnld schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:24:
Ik heb ook een oude Samsung smart TV. Zijn laatste update is ook jaren oud. En dat is al voldoende reden om deze TV niet aan het internet te hangen!

Recent had ik in twee vakantiehuizen een nieuwe smart TV. Dat werkte perfect en heel gebruikersvriendelijk. Dan is de interface van mijn oude Samsung smart TV echt ouderwets. Ik zou daar geen tijd meer in steken.

En ik gebruik dan ook al jaren een Chromecast op deze tv. Dat werkt dan weer prima. Experimenteer even met de poorten voor jouw Chromecast. Met een beetje geluk heb je een poort beschikbaar waar automatisch naar toe wordt geschakeld als je de Chromecast activeert. Dat is wel prettig.
Hier hebben we ook een nieuwe Sony smart TV met Android TV, werkt zeer goed met alle apps, is snel en gebruiksvriendelijk, voordeel geen losse kastjes of USB-sticks meer en alles met één afstandsbediening.
Dus als je aan een nieuwe TV toe bent is dit zeker aan te bevelen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1