Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:59
Hallo allemaal,
Mijn externe harde schijf WD elements is niet zichtbaar op meerdere windows pc's.
Als ik deze aansluit in de USB poort hoor ik wel een geluid, maar ik zie deze niet in Deze computer. Ook zie ik 'm niet in Disk managment/schijfbeheer.

Het rare is dat ik 'm wel zie ik 'm in de taakbalk bij uitwerpen. Ook staat deze wel in Device Manager/Apparaat beheer.

Het gaat mij niet zozeer om de bestanden die er op staan, het is namelijk een backup van bestanden die ik nu nog steeds kan benaderen, maar ik zou deze graag weer willen gebruiken om een nieuwe backup op te zetten. Deze externe harddisk is nog niet eens zo oud, dus ik vindt 't zonde dat ik m weg moet gooien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04
Niet weggooien!
Windows herkent waarschijnlijk het bestandssysteem niet, meer is het niet.
Heb je de harddisk misschien gebruikt aan je TV? Dan zijn je backupbestanden nu weg, want vaak formatteert een TV de disk dan in EXT3 formaat. Idem waarschijnlijk als de harddisk aan een iMac is gebruikt.

Hoe kom je daar vanaf?
Door alle partities te verwijderen van de harddisk met bv. Diskpart en daarna in Windows een nieuwe NTFS partitie aan te maken en die te formatteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Renault op 05-10-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
Renault schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:56:
Niet weggooien!
Windows herkent waarschijnlijk het bestandssysteem niet, meer is het niet.
Heb je de harddisk misschien gebruikt aan je TV? Dan zijn je backupbestanden nu weg, want vaak formatteert een TV de disk dan in EXT3 formaat. Idem waarschijnlijk als de harddisk aan een iMac is gebruikt.

Hoe kom je daar vanaf?
Door alle partities te verwijderen van de harddisk met bv. Diskpart en daarna in Windows een nieuwe NTFS partitie aan te maken en die te formatteren.
Helaas zie ik 'm niet in Diskpart. Heb je nog andere ideeen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc9PUSB8oDvIFBWWX5QW_bkMxrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDJCpT9uNnwlziXcD2aBQs7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rEzfNXUvsNRYOuhpOUkf0TPsak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hQgdX15hB8T3XPj7KyWLz3Ql.jpg?f=user_large
Ik krijg bij de standaard windows partities scherm dit nu in beeld. Ik ga er van uit dat Disk 2 de WD Elements is. Welke ik van de twee ook kies, ik krijg telkens dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft die WD Elements een externe voeding of trekt die de voeding uit de USB-bus?

Want in het laatste geval kan het zijn dat de USB-poort die je gebruikt niet genoeg vermogen kan leveren om de drive te laten starten. Je kunt hem dan wel in device-manager zien aangezien het USB-circuit reageert, maar de drive zelf mag niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revers
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-11-2021
Mijn WD elements opslag wordt wel gezien maar als ik er iets op open blijft hij eindeloos zoeken en stopt niet
Weet iemand wat er loos is ?

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04
Heb je er al eens een schijfcontrole op losgelaten en wat zegt die?
Als dat in orde is zou ik eens naar de voeding van de WD kijken.
Pagina: 1