Sonos combineren met receiver vs. Sonos all the way

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26
Hi allen,

Ik heb al jaren een Onkyo receiver met een 5.0 surround set, met twee grote zuil speaker, voor mijn tv en muziek. Dit is perfect, komt heel mooi geluid uit en ik ben er erg blij mee.

Nu ben ik verhuisd naar een groter huis met meerdere kamers en een aparte keuken, en nu komt het volgende "probleem": multiroom sound. Voor het concept van muziek streamen naar alle kamers zou ik willen switchen naar Sonos. Maar het geluid van mijn 5.0 speakers lijkt me wel echt wat beter dan die van Sonos.

Meerdere opties gaan door m'n hoofd:
1. Sonos kopen voor de andere ruimtes, receiver + 5.0 set houden voor woonkamer, en gewoon switchen afhankelijk van in welke ruimte je bent
2. Alles vervangen door Sonos
3. Sonos Port aansluiten op receiver en dan Sonos streaming combineren met receiver
4. Receiver vervangen voor een die Sonos Connect ondersteunt, maar ik heb nog niet goed kunnen uitvinden hoe dat werkt

Heeft iemand hier ervaring mee / suggesties voor / tips / etc? Ik weet niet goed waar ik moet beginnen en wat nu de meest soepele integratie zou bieden. Dank!

Receiver: Onkyo TX-NR414
Speakers: Jamo S 506 HCS3
Nog geen Sonos :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37
Apart dat er nog niemand gereageerd heeft.

Als je draadloos wil streamen in elke kamer zul je inderdaad over moeten naar Sonos, dat is echter behoorlijk zonde van de bijzonder degelijke receiver en speakers die je al hebt. Ik zou dat niet weg willen doen. Sonos komt niet in de buurt en vergelijkbare versterker/speakers loopt behoorlijk in de kosten.

Ik kan dan ook weinig ander advies geven dan je dillema bevestigen, mijn keuze zou echter zijn om de Onkyo en Jamo gewoon neer te zetten waar je het vaakst luistert en het gebrek aan streamen in die ruimte voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

ewf

Optie 3 kan prima maar bij een klein probleem met het synchroon lopen van de Sonos+receiver met andere Sonos elementen. Ik gebruik een oude Connect en geen Port, misschien dat dat daar aan ligt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dan lijkt mij optie 3 beter. Een Sonos Port aansluiten op je receiver en die prima set blijven gebruiken met Sonos streaming mogelijkheden. En in overige ruimtes naar behoefte Sonos (of
Ikea Symfonisk) speakers zetten. Beste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26
Ik heb net een nieuwe optie uitgevonden - blijkbaar kun je met Airplay 2, wat ook op de nieuwe sonos speakers zit, streamen naar meerdere apparaten tegelijk.

Als ik dan een Apple TV aansluit op m'n receiver, zou ik muziek kunnen afspelen op receiver + sonos tegelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37
dherre65 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:04:
Ik heb net een nieuwe optie uitgevonden - blijkbaar kun je met Airplay 2, wat ook op de nieuwe sonos speakers zit, streamen naar meerdere apparaten tegelijk.

Als ik dan een Apple TV aansluit op m'n receiver, zou ik muziek kunnen afspelen op receiver + sonos tegelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaring heb ik er niet mee, maar de HDMI naar je receiver zou gewoon moeten werken. Vind alleen wel wat lullig dat je een apparaat van 200,- nodig hebt om je airplay op een receiver aan te sluiten. Een chromecast is daarin stukken vriendelijker.

Mocht kosten geen belemmering zijn dan kun je ervoor gaan en je Onkyo/Jamo set blijven gebruiken.
Pagina: 1